محمدکاظم انبارلویی

خط توليد قدرت ملي

انقلاب اسلامي فهم جديدي از «هستي» ، « تاريخ» و « انسان» را در برابر بشر حيرت‌زده، سرگردان، طاغوت زده امروز ارائه داده است كه در مكاتب فكري و سياسي قرن ما ارائه نشده است.

«محمدکاظم انبارلویی» در یادداشتی نوشت:

اقتدار و امنیت ملی طی 40 سال گذشته نشان می‌دهد یک نظام پاک و مردم سالار در ایران اسلامی مستقر است. این اقتدار برگ برنده ما در مصاف با دشمنان اسلام و ایران است.
سپاه که اکنون مورد حقد، کینه و خصومت پایان ناپذیر استکبار جهانی و به‌ویژه آمریکاست در صف اول خط تولید افزایش قدرت ملی ایستاده است. سپاه در جایگاه اصلی خود که قانون اساسی تعیین کرده نگهبان انقلاب اسلامی است و در عرصه‌های مختلف خوش  درخشیده. هر جا که وارد شده باری از دوش مردم و نظام برداشته است. سپاه یک نهاد اصیل برخاسته از متن مردم و متن انقلاب است. آمریکا در هدف‌گیری خود اشتباه نکرده،  فقط اشتباه آنها این است که نه سپاه بلکه مردم ایران را هدف قرار داده است. با یک ملت نمی‌توان جنگید اگر این جنگ شدنی بود آمریکا از ویتنام خارج نمی‌شد و در جنگ با افغانستان و عراق شکست نمی‌خورد.
یک طیف غنیمت طلب از اول انقلاب دستاوردهای انقلاب را در عرصه تولید قدرت ملی تهدید کرده است. امروز هم این جماعت وجود دارد باید از آنها  با رای هوشمند مردم عبور کرد. آنها با مایه‌فروشی، آینده فروشی،‌ ارزان‌فروشی و نسیه‌فروشی به خط تولید ملی آسیب می‌زنند. این آسیب موقتی است. از باب اینکه این ایام نیز بگذرد. مردم این جماعت را به‌دلیل از کارافتادگی وفرتوتی و پیری پشت سر خواهند گذاشت. اقتدار ملی فقط قدرت موشکی و توانمندی‌های شگرف پهبادی و سربازان جان بر کف تراز شهید حججی‌‌ها نیست. اقتدار ملی میلیون‌ها ساعت نفر کار در کمتر از یک ماه در چهار، پنج استان سیل زده است که به طور خودجوش و طبیعی با کمترین فراخوان بدون مزد و منت، هم هست. اقتدار ملی را در سیمای جوانانی می‌توان دید که  با نشاط، با حوصله،  با تحرک فوق العاده، بدون خستگی و افسردگی عاشقانه مشغول خدمت به هموطنان خود هستند. اقتدار ملی را می‌توان در سیمای مردان و زنانی دید که  فارغ از قومیت و مذهب به کمک هم می‌اندیشند و جز رضای خدا به  چیزی نمی‌اندیشند.
ملت ما براساس روایت صادق بیانیه گام دوم روی 7 قله نشسته است؛ 
1- قله استقلال
2- قله غیرت و حمیّت
3- قله دینداری ، معنویت و اخلاق 
4- قله آزادی
5- قله پیشرفت در علم
6- قله رفیع انباشت تجربیات انقلابی
7- قله عزت ملی و مرزبندی با دشمنان بشریت 
این قله‌ها هر کدام مؤلفه‌های قدرت ملی است.
برای فتح این قله خدا می‌داند چه سفرها کرده‌ایم، چه رنج‌ها و مرارت‌ها کشیده‌ایم. برای «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» فتح این قله‌ها ضروری و اجتناب ناپذیر بود.
روح بیانیه گام دوم به ملت شریف ایران و تولیدکنندگان اصلی قدرت ملی می‌گوید؛
1- ما کی هستیم تمایزات ما چیست؟
2- کجا بودیم و روایت صحیح ما از این «کجایی» چیست؟ 
3- کجا می‌‌رویم، کجا باید برویم و راهکار آن چیست؟
4- موانع راه کدام است و دشمنان ما کجا را هدف قرار داده‌اند و بالاخره شرط پیمودن ادامه راه و مقابله با بدخواهان چیست؟ راه را پرچمدار بیدار انقلاب تعیین کرده است،‌ این راه پیمودنی است و پیموده خواهد شد.
انقلاب اسلامی فهم جدیدی از «هستی» ، « تاریخ» و « انسان» را در برابر بشر حیرت‌زده، سرگردان، طاغوت زده امروز ارائه داده است که در مکاتب فکری و سیاسی قرن ما ارائه نشده است. این فهم چون ریشه در وحی الهی و قرآنی دارد پاسخگوی همه پرسش‌های بی‌پاسخ بشر امروز است. جاذبه انقلاب اسلامی  و رهبری نیرومند آن در تئوری‌پردازی و نظریه‌پردازی همین فهم است. تهدیدها، تحریم‌ها، تحقیرها، تحمیق‌های ... آمریکا نمی‌تواند جلوی این فهم و درک تاریخی را بگیرد.
انقلاب برای تداوم خود نیاز به اقتدار روز افزون دارد. لذا همه ملت به‌ویژه نخبگان باید در سال «رونق تولید» در مسیر خط تولید، افزایش قدرت‌ملی و امنیت ملی قرار گیرند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.