ارائه برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان به شورای نگهبان

سخنگوی وزارت کشور خبر داد: کلیات و برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شورای نگهبان ارائه شد.

هادي نيوز: سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، از ارسال کلیات و برنامه زمان بندی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به شورای نگهبان خبر داد و اظهار کرد: آموزش های دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات در چند سطح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش و دوره های آموزشی استانی از ابتدای اردیبهشت ماه توسط کارشناسان دفتر انتخابات وزارت کشور با حضور در تمامى استان‌ها انجام خواهد شد و معاونان سیاسی استانداری ها، مدیران کل سیاسی و انتخابات، فرمانداران و بخشداران در این دوره آموزشی حاضر خواهند بود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها تأکید کرد: آموزش های منطقه ای از دیگر برنامه‌های وزارت کشور خواهد بود که بر این اساس استان‌های کشور به یازده گروه تقسیم شده اند و از اول مهرماه، هر هفته مسئولان و مجریان برگزاری انتخابات هر گروه در یک استان حضور یافته و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

سامانی آموزش مربیان انتخابات را از دیگر برنامه‌های وزارت کشور عنوان کرد و گفت: از تمامی استانها خواسته شده است کارشناسان و افراد مورد تایید خود را به وزارت کشور معرفی کنند تا آموزش های انتخابات از نظر قوانین و مقررات، مسائل امنیتی و حفاظتی و زوایاى اجرایى به آنها داده شود تا این افراد به عنوان مربیان آموزش دیده به استان‌های خود بازگشته و نسبت به ارائه آموزش به هیأت های اجرایی، کارکنان فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار و اعضاى شعب اخذ راى اقدام کنند.

وی یادآور شد: مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور نیز برنامه ویژه برای آموزش مربیان فناوری اطلاعات برگزار خواهد کرد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.