وزیر اطلاعات خبرداد:

شناسایی ۱۱۴ تیم تروریستی تکفیری در یک سال گذشته

وزیر اطلاعات گفت: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تروریستی تکفیری، ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، ۴۴ تیم ضدانقلابی و ۳۸۰ تیم قاچاقچیان مواد مخدر برخورد و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است.

هادي نيوز:  حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه  تهران با تبریک میلاد امام زمان(عج) به مقام معظم رهبری، مردم و نمازگزاران جمعه و همچنین گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: خداوند در قرآن کریم وعده می‌دهد که سرانجام زمین، امامت مستضعفان بر زمین خواهد بود تا در جهت منافع مستضعفان حکومت را اداره نمایند.

وی با بیان اینکه حکومت و امامت در اسلام برای مردم است، به آیات قرآن کریم درباره امامت اشاره کرد و افزود: تفاوت نگاه اسلام با دموکراسی این است که دموکراسی حکومت را مردم بر مردم و اسلام حکومت را حکومتِ بندگان صالح برای مردم می‌داند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در اسلام، نظام برای مردم است؛ از جمله وزارت اطلاعات که برای مردم و در خدمت مردم است. کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر پایه احکام شرعی و قانون جمهوری اسلامی و بر اساس رهنمون‌های امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری است. کار اطلاعاتی در وزارت، بر اساس علم، دانش و تجربیات کار حرفه‌ای است و ریل‌گذاری با تعریف سند راهبردی امنیتی کشور مبتنی بر احصای محیط امنیتی جمهوری اسلامی است که حاصل بررسی‌های امنیت ملی در پرتو بیانات مقام معظم رهبری و راهبردهای حاصل تجربه سربازان گمنام امام زمان است.

حجت‌الاسلام علوی با ابراز اینکه کار در وزارت اطلاعات، کار مردم‌پایه و مردم‌مدار است، اظهار کرد: کار در وزارت اطلاعات از مردم، برای مردم، با مردم و با همراهی مردم است. امنیت برای مردم است  نه بر مردم؛ امنیت در تمام عرصه‌های، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای و در جان و مال و آبروی مردم است. دستاورد مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات در عرصه‌های مختلف حماسه‌هایی رقم‌زده که بیان گوشه‌ای از آن در این فرصت ممکن نیست و اشارتی به این دستاوردها دارم.

وی ادامه داد: در سال گذشته با 144 تیم تکفیری، 116 تیم مرتبط با منافقین، 44 گروه ضدانقلاب، 380 تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات 188 تیم عملیاتی خنثی شده که از جمله و آخرینِ آن، دستگیری 4 نفر در جنوب غرب کشور وهمچنین کشف 15 هزار فشنگ کلاشینکف از آنان بود.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: صدها تلاش سرویس‌های بیگانه برای جذب افراد به‌عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شده و ده‌ها جاسوس که جذب سرویس‌ها و دستگاهای اطلاعاتی بیگانه شده بودند در مراکز حساس کشور شناسایی و به قوه قضائیه معرفی شده‌اند و گزارش این شناسایی مایه بهت و حیرت همه کسانی شد که در جریان عملکرد وزارت اطلاعات قرار گرفتند و این کار، سرویس‌های بیگانه را دچار سرگیجگی کرد.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: در ضدجاسوسی، راهبرد پدافندی را به راهبرد ضدجاسوسی آفندی تغییر داده و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و دشمن ضربه‌های کاری وارد کردیم. در برابر آمریکا، «سی‌آی‌اِی» شبکه جاسوسی این سرویس 290 جاسوس در کشورهای مختلف از جمله ایران شناسایی شدند و تبادل اطلاعاتی با کشورهای دوست صورت گرفت و ارتباط با آن با منابع به‌هم ریخت و کمیته شکست در آمریکا تشکیل شد و رئیس «سی‌آی‌اِی» این ضربه را تأیید کرد.

وی افزود: «یاهو نیوز» با 19 نفر از صاحب‌نظران امنیتی آمریکا مصاحبه داشت که یکی از آنها «اروین مکلو» تحلیل‌گر امنیت ملی آمریکاست گفت این اتفاق فاجعه‌آمیزترین شکست بعد از 11 سپتامبر است. یکی دیگر از مقامات «سی‌آی‌اِی» آمریکا می‌گوید وقتی این اتفاق افتاد، گویا هیچ مسئله‌ای دیگر برای ما وجود نداشت، وقتی سوخت‌وسازهایی رخ می‌دهد همه چیز بد و تاریک پیش می‌رود. این ضربه طوری بود که آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند و در آینده نزدیک جزئیات آن در مصاف با «سی‌آی‌اِی» در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: چنین اقدامی درباره «ام‌آی6» انگلیس هم صورت گرفته که به‌استحضار مردم خواهد رسید. فرزندان مردم در وزارت اطلاعات سلطه اطلاعاتی خود را در اعماق رژیم اشغالگر قدس دارند که صدای آنها درآمد. در یکی از اقدامات؛ جاسوسانی که قطعات معیوب را در مراکز حساس می‌آوردند، ضدجاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف و خنثی کردن آن شد.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات در مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مفسدان اقتصادی بی‌رحمانه تاخته و مبارزه جدی با قاچاق ارز کرده است. در شرکتی که وابسته به یکی از بانک‌ها در خارج از کشور بود، 209میلیوندرهم اماراتی سرقت شد و سارق که خانم بود و در خارج از کشور فراری بود، او را به کشور برگرداندیم. فردی 150 میلیارد پول مردم را هک کرده و به یکی از کشورهای همسایه گریخته بود نیز به کشور برگردانده شد و اموال به مردم بازگردانده شد.

وی با ابراز اینکه "همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند که فعال اقتصادی باید احساس امنیتی اقتصادی کند، امنیت اقتصادی مد نظر ماست"، اظهار کرد: فرزندان شما در حوادث اخیر سیل همراه مسئولین، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی حضور یافتند و بخشی از حقوق خود را نیز دادند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: امروز تحریم‌های آمریکا عملاً تاثیر خود را به‌برکت مقاومت شما مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری، از دست داده است. برخی از مقامات کشورهای همسایه گفته‌اند فکر نمی‌کردیم ایران آن‌قدر قوی باشد و بتواند در برابر فشار تحریمی آمریکا مقاومت کند. این قوت و قدرت نتیجه وحدت مردم و مسئولین در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری به‌ویژه در گام دوم است که باید وحدت خود را مستحکم‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که بر پرهیز از اختلاف تأکید دارند، ادامه داد: وزارت اطلاعات با جامعه اطلاعاتی ارتش، سپاه پاسداران، ناجا، قوه قضاییه، وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور و همه دستگاه‌های مؤثر در امنیت دست برادری داده و وحدت مثال‌زدنی بین نیروهای امنیتی حاکم است که نتیجه امنیت پایدار در کشور در منطقه‌ای ضدامنیتی است.

وی در پایان گفت: وحدت بسترساز فرج امام زمان(عج) و نمادی از انتظار حضرت است، به‌امید ظهور فرزند حضرت زهرا(ع).

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.