سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

قادر به بستن تنگه هرمز هستیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر قرار باشد نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند، نفت دیگر کشورها هم عبور نخواهد کرد، گفت: در صورت افزایش خصومت دشمنان علیه ایران، قادر به بستن تنگه هرمز خواهیم بود.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت تنگه هرمز توسط نیرو‌های مسلح ایران تأمین می‌شود، اظهار داشت: ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم و روزانه کالا و نفت کشور‌های مختلف از این تنگه عبور می‌کند.

وی ادامه داد: مقامات کشورمان هم این را عنوان کرده‌اند که به دنبال بستن تنگه هرمز نیستند، اما در صورت افزایش خصومت دشمنان علیه ایران، قادر به بستن تنگه هرمز خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز همه کشتی‌ها و ناو‌ها در تنگه هرمز باید پاسخگوی سوالات پاسداران سپاه باشند. ناوهای آمریکا نیز تاکنون پاسخگوی سوالات پاسداران سپاه بوده‌اند و تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه تأمین امنیت تنگه هرمز بر عهده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما خواهان برقراری امنیت و باز بودن تنگه هرمز هستیم و همان‌گونه که نفت و کالای دیگر کشور‌ها در حال عبور از این تنگه است، نفت و کالای ما نیز در حال عبور است و ما مسؤول تأمین امنیت آن‌ منطقه هستیم.

وی تأکید کرد: اگر چنانچه قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند، قطعا با او مقابله خواهیم کرد و اگر قرار باشد نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند، نفت دیگر کشورها هم عبور نخواهد کرد؛ این به معنی بستن تنگه هرمز نیست و ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم؛ مگر اینکه خصومت دشمنان به حدی برسد که چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد و تا آن روز ما قادر به بستن تنگه هرمز هستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین در خصوص پیگیری‌ها برای آزادسازی دو نفر از کسانی که در مرز‌های شرقی به اسارت گرفته شدند، گفت: پیگیری‌ها ادامه دارد و طی سفر نخست وزیر پاکستان به ایران قول آزادی آن‌ها داده شد.

سرلشکر باقری در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر دستگیری عوامل حمله تروریستی به اتوبوس نیرو‌های سپاه پاسداران در خاش عنوان کرد: برخی از عناصر این گروه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و کسانی که به کشور‌های دیگر فرار کردند، پیگیری برای استرداد آن‌ها ادامه دارد.

دفاع‌پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.