سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

هژمونی آمریکا رو به افول است/ جهان به سمت چندجانبه‌گرایی در حرکت است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هژمونی غرب به رهبری آمریکا رو به افول است، گفت: جهان به سمت چندجانبه‌گرایی در حرکت است.

هادی نیوز:  سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در حاشیه همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ که در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی نظرات اندیشمندان حوزه راهبردی، قدرت هژمونی غرب به رهبری آمریکا با شکست مواجه شده و هم‌اکنون جهان به سمت چندجانبه‌گرایی در زمینه قدرت، سیاست و امنیت پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اندیشمندان ۵۰ سال آینده را این‌گونه تصویرسازی می‌کنند که قدرت آینده بر مبنای فرهنگ، اقتصاد و جمعیت از غرب به شرق عالم حرکت می‌کند، افزود: در شرق عالم و قاره آسیا سه کشور بزرگ چین، روسیه و هند از نظر قدرت اقتصادی، قدرت برتر خواهند شد و قطب جدیدی از قدرت به عنوان قدرت جهان اسلام با داشتن عوامل توانمندساز تمدنی، اقتصادی، فرهنگی و جمعیتی شکل خواهد گرفت.

سرلشکر صفوی همچنین عنوان کرد: قدرت آمریکا و غرب در رابطه با معادلات جهان اسلام و بزرگترین بحران جهان اسلام یعنی فلسطین رو به افول خواهد رفت و آمریکایی‌ها در راهبرد خود علیه کشور‌های اسلامی با شکست مواجه خواهند شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امیدواریم که در پی برگزاری این همایش، نوعی ائتلاف‌های منطقه‌ای بر اساس ایجاد امنیت، تشکیل شود؛ به‌عنوان مثال، شکل‌گیری یک ائتلاف با بُعد امنیتی برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه بین کشور‌های ایران، عراق و سوریه می‌تواند برای آینده، مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت، کارساز باشد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.