تفاهم نامه همکاری شرکت پایانه های نفتی با سه شرکت دانش بنیان امضا شد

شرکت پایانه های نفتی در حاشیه نمایشگاه نفت با سه شرکت دانش بنیان تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

هادی نیوز: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در آیین امضای تفاهم‌نامه این شرکت با سه شرکت دانش‌بنیان پارک علم‌وفناوری خوزستان،گفت: ماموریت اصلی این شرکت کمک به پشتیبانی و تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور است.

وی افزود: در شرایط کنونی، لازم و حیاتی است که این اطمینان حاصل شود متخصصان و کارشناسان داخلی دارای چنان توانمندی هستند که در بومی‌سازی قطعات و برطرف کردن نیازهای داخلی می‌توانند کمبودهای موجود را به نوعی جبران کنند.

وی از شرکت پایانه‌های نفتی به‌عنوان شرکتی فنی، تخصصی و حرفه‌ای در حوزه‌های دریافت، ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری، صادرات، ارائه خدمات آزمایشگاهی و... یاد کرد و افزود: خارک بزرگ‌ترین شرکت پایانه‌های نفتی است که به لحاظ منابع فیزیکی و بافت تاسیسات حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: اگر بنا به دلیلی ساختار راهبردی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اعم از مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی با اشکال به وجود بیاید بی‌شک با کاهش تکلیفی تولید روبه‌رو خواهیم شد، بنابراین نقش شرکت پایانه‌های نفتی در تولید نفت و گاز کشور مهم و حیاتی است.

اسدروز با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران ماموریت‌گراست، تصریح کرد: اصلی‌ترین ماموریت این شرکت صادرات نفت کشور است و این صادرات در بستر دارایی‌های فیزیکی باید انجام شود.

مدیر شرکت پایانه‌های نفتی ایران از عسلویه به‌عنوان یکی دیگر از مناطق تحت فعالیت این شرکت یاد کرد و گفت: با توجه به ماهیت عسلویه، پهلودهی و اندازه‌گیری صددرصدی صادرات میعانات گازی در این منطقه انجام می‌شود؛ کار در عسلویه با یک گوی شناور آغاز و زمانی‌ که فازهای پارس جنوبی وارد مدار تولید شد، فعالیت این شرکت در عسلویه اجرایی شد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: فرآورده‌های پالایشگاه آبادان در بندر ماهشهر به‌طور کامل از سوی همکاران شرکت پایانه‌های نفتی انجام می‌شود که نشان از نقش تاثیرگذار این شرکت در صنعت نفت دارد.

اسدروز اظهار کرد: همچنین راهبری پایانه جاسک هم با توجه به کار تخصصی آن، به همت همکاران شرکت پایانه‌ها انجام شده است.

اسدروز در ادامه بر ضرورت اعتماد به توانمندی سازندگان داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای داخلی تاکید کرد و با بیان اینکه تکیه بر توانایی شرکت‌های داخلی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از جمله اقدام‌های تاثیرگذار شرکت پایانه‌های نفتی اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی است که این مسئله سبب جلوگیری از انحصارطلبی شرکت‌های آمریکایی و اروپایی در صنعت نفت کشور دارد.

وی امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان را راهی برای مقابله با دور جدید تحریم‌های ظالمانه در سال رونق تولید و شکوفایی صنعت داخلی دانست و افزود: ساخت نخستین اکچویتور از سوی سازندگان داخلی که در طیف گسترده‌ای کاربرد دارد در پایانه نفتی خارک نصب شد که هزینه‌های ساخت این تجهیز نسبت به نمونه خارجی کاهش ۶۰ درصدی دارد.

مدیر شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه به ساخت شیرهای صنعتی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: قطعات شیرآلاتی که در انحصار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بود، هم‌اکنون با توانمندی سازندگان داخلی صددرصد این قطعات بومی‌سازی شده است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.