حجت الاسلام خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

خوی آمریکا، خوی زیاده‌خواهی است/ شیطنت‌های ترامپ بی‌پاسخ نمی‌ماند

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه خوی آمریکا، خوی زیاده‌خواهی است، گفت: آمریکا در اوج محبوبیت سپاه پاسداران و در زمانی که نیروهای مسلح به ویژه سپاه در ماجرای سیل خوش می‌درخشید و خدمت به مردم می‌کرد و در جان مردم جا گرفته‌ بود، این نهاد را به عنوان نهاد تروریستی معرفی کرد و سبب شد تا دیگران هم با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متحد شوند.

هادي نيوز: حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به فرموده امام صادق (ع) ماه رمضان احترام ویژه‌ای دارد و باید حریم آن را نگه داشت. نگه داشتن این حریم به آن است که روزه را به معنای واقعی در جامعه و جانمان نشان بدهیم.

وی همچنین با اشاره به آیه 183 سوره بقره در خصوص روزه و ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در روایات سفارش شده است که به استقبال ماه خدا برویم. به استقبال ماه خدا رفتن، ایجاد فضای رمضانی در حوزه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است.  در حوزه زندگی فردی، روایات متعددی وجود دارد که اعضای و جوارح هم باید رمضانی بشوند؛ یعنی چشم، زبان، شکم با اجتناب از لقمه حرام و... نیز باید رمضانی شوند، روزه تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه چشم و گوش نیز باید روزه باشد، ماه رمضان نباید با غیر رمضان یکسان باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: روزه واقعی در جان انسان سپری در برابر گناه ایجاد می‌کند، در ماه رمضان باید تلاش کنیم تا جز به خدا فکر نکنیم؛ این روزه‌داری قلب است و روزه‌داری قلب مهمتر از روزه‌داری زبان و روزه‌داری زبان مهمتر از روزه‌داری شکم است.

خاتمی تاکید کرد: فضای خانواده نیز باید با حضور قرآن، رمضانی شود، حداقل یک ختم قرآن در ماه مبارک رمضان انجام بگیرد، در روایات آمده است در خانه‌ای که قرآن خوانده شود، فرشتگان بر آن نظارت دارند، همچنین فضای خانواده باید با دعای سحر، دعای ابوحمزه ثمالی و نمازشب رمضانی شود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در ماه رمضان باید نشان داده شود که این کشور نظام جمهوری اسلامی است،  اینکه در فضای عمومی بطری آب سر کشیده شود، برخلاف فضای اسلامی است؛ مساله‌ای هم که در این ماه وجود دارد روزه خواری علنی است که باید پرسید آیا روزه‌داری علنی با فضای اسلامی هم‌خوانی دارد؟ درحالی که حتی در کشورهای عربی هم به عقاید دیگران احترام می گذارند بنابراین همه باید امر به معروف محترمانه داشته باشند.

وی افزود: این کار حرام است باید نسبت به مقدسات دیگران احترام قائل شد. برخی انگار بیماری متدین‌آزاری و دیگرآزاری دارند، همه باید نهی از منکر کنند، نیروی انتظامی هم وظیفه ذاتی دارد که فضای جامعه را فضای نورانی و دینی سازد؛ در مورد افطاری دادن هم باید بگویم که دو سه سال است افطاری ساده در مساجد و ... باب شده و از سنت‌های بسیار خوب است، خدا خیر دهد همه آن‌هایی را که در این اقدام مشارکت دارند؛ همچنین باید گفت که افطاری دادن به محرومان و فقرا ثواب بسیاری دارد، به فرموده پیامبر اکرم (ص) رمضان ماه خدا و بهار فقر است، روزه بسیار ثواب دارد و افطاری دادن به فقرا و محرومان ثواب آن را بیشتر می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یعنی تسلیم و تسلیم یعنی ذلت. مردم در این شرایط تسلیم‌ناپذیر هستند و شعارشان هیهات من الذله است. ابزار این روزهای ترامپ تهدید است. تهدیداتی که بسیار نخ‌نما شده است. این تهدیدها هرجایی اثر داشته باشد در ایران اثر ندارد. ما چهل سال است که گوشمان از این تهدیدها پر است. ما با ایمان به خدا جواب این تهدیدها را خواهیم داد. یکی از تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا به خوبی می‌داند که نظام جمهوری اسلامی ایران هرچقدر بخواهد نفت تولید می‌کند و هرچقدر هم بخواهد صادر می‌کند. آمریکا باید بداند که شیطنت‌هایش بی‌پاسخ نمی‌ماند. ملت ایران غیور است و در جنگ هشت ساله، آمریکا و اذنابش (صدام) را از پای درآورد. ملت ایران علیه کسانی که توطئه می‌کنند، در دهانشان می‌زند و دندان‌هایشان را در دهان خرد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خوی آمریکا، خوی زیاده‌خواهی است. این خوی تنها نسبت به ملت ایران هم نیست. شما ونزوئلا را بینید که آمریکا در برابر دولتِ با رای از مردم بر آمده ایستاده است. مردم ونزوئلا بدانند که راه حل تنها مقاومت در برابر آمریکاست.

وی با بیان اینکه شیطنت‌های آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند، ادامه داد: احمق‌ترین نظام جهان نظام آمریکاست. آمریکا در اوج محبوبیت سپاه پاسداران و در زمانی که نیروهای مسلح به ویژه سپاه در ماجرای سیل خوش می‌درخشید و خدمت به مردم می‌کرد و در جان مردم جا گرفته‌ بود، این نهاد را به عنوان نهاد تروریستی معرفی کرد و سبب شد تا دیگران هم با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متحد بشوند. آمریکا و قدرت آمریکا در حال افول است و ملت بزرگ ایران، ماندنی هستند.

حجت الاسلام خاتمی درباره گرانی‌هایی افسارگسیخته در داخل کشور گفت: نباید کسی انتظار داشته باشد خطیب نماز جمعه که زبان این مردم است از این گرانی‌های افسارگسیخته نگوید. قطعا توطئه دشمنان قسم خورده هم همین است، اما نباید این مسائل سوء مدیریت‌ها را تحت شعاع قرار دهد. تجربه نشان داده است با مدیریت جهادی می‌توان جلوی این مسائل را گرفت. از مسئولان محترم می‌خواهیم تصمیمات خود را پخته‌تر و سنجیده‌تر بگیرند؛ پس از 40 سال تجربه، آزمون و خطا غلط است.
خطیب موقت نمازه جمعه تهران تصریح کرد: سرمایه نظام این مردم‌ هستند، اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید با مردم صحبت کنید، مردم را قانع کنید. در این صورت زمینه قانون و اجرای قانون فراهم می‌شود. آن چه مثل آفتاب روشن بوده و هست ضعف نظارت است، بسیاری از مسئولان می‌گویند که نیمی از این گرانی‌ها مبنا ندارد. چرا با این قضیه مقابله نمی‌کنید؟ چرا با سوءاستفاه‌گر‌ها برخورد قاطع نمی‌کنید؟ این مردم شایسته هرگونه تکریم و خدمت هستند.

وی با اشاره به مردم سیل زده کشورمان و بیان اینکه مبادا سیل‌زده‌ها فراموش شوند، گفت: مردم وعده‌های مسئولان را فراموش نمی‌کنند، مسئولان محترم همراه با مردم تا پایان رفع این حادثه به سیل‌زده‌ها کمک کنند.

خطیب موقت نمازه جمعه تهران با اشاره به شهادت طلبه همدانی تصریح کرد: یکی از اشرار سابقه دار زندانی با دو گلوله طلبه 46 ساله همدانی را به شهادت رساند. آن طلبه به فیضی عظیم رسید، تبریک و تسلیت می‌گویم. تشکر می‌کنم از مردم وفادار همدان که در تشییع جنازه این شهید سنگ تمام گذاشتند و مانور مجدد وفاداری به روحانیت را شکل دادند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: پس از این رخداد تمامی مسئولان استان همدان به خوبی وارد صحنه شدند علی‌الخصوص نیروی انتظامی که در کمتر از 24 ساعت قاتل جنایت کار را به سزای عمل ننگینش رساند. نکته آن است که این جنایت پشت صحنه دارد، اکنون وقت آن است که مسئولان فضای مجازی بدانند فضای مجازی به این ترتیب، جز آسیب به نظام چیز دیگر ندارد. مسئولان قاتلین پشت صحنه را به سزای عمل خود برسانند.

خطیب موقت نمازه جمعه تهران درباره اعدام 37 نفر از مسلمانان و فعالان اجتماعی در عربستان گفت: 32 نفر از آن‌ها شیعه بودند، این حادثه دل هر آزاده و انسانی را لرزاند. برخی از این افراد سنشان قانونی نبوده که این جنایتکاران به جرم اعتقادشان با شمشیر سر آن‌ها را از بدن جدا کردند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: در این جنایت باید در کنار شاه جلاد سعودی، ترامپ را دید که به عنوان همکار جنایت و معاون در جرم حضور دارد. دلارهای عربستان ترامپ را کور و کر کرده است. اساس این رژیم بر آدم‌کشی و غارت است. جای تعجب است که سازمان‌های بین‌المللی خفقان گرفته‌اند. سازمان کنفرانس اسلامی که اسم اسلام را یدک می‌کشد، اما در کار آن‌ها از اسلام خبری نیست و چرا در برابر این جنایت ساکت مانده‌اند؟ ما مطمئنیم این خون‌ها کار خودش را خواهد کرد و به فضل خدا آل سعود را تبدیل به آل سقوط خواهد کرد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.