حجت‌الاسلام مروی:

محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی جوانان را در آستان قدس دنبال می‌کنیم

تولیت آستان قدس رضوی موضوعاتی همچون صرفه‌جویی در هزینه‌های آستان قدس رضوی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی جوانان را از موضوعاتی دانست که مورد توجه و پیگیری این نهاد است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در اولین جلسه شورای مشورتی مدیران خراسان رضوی در سال 98 که به میزبانی حرم مطهر رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن مراسم احیای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، گفت: زائران باید از لحظه‌ای که به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند تا زمان بازگشت به منازل خود، در آسایش باشند و برای تحقق این مهم فراهم آوردن امکانات و تسهیلات شهری مناسب توسط شهرداری ضروری است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: به تمام دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در امر برگزاری مراسم شب‌های قدر پیشنهاد می‌کنم، بازرسانی برای بررسی حسن انجام کار بخش‌های زیرمجموعه خود و شناسایی کاستی‌های احتمالی داشته باشند.

وی بر ضرورت آمادگی بخش‌های مختلف حرم مطهر برای برگزاری هرچه بهتر مراسم احیای شب‌های قدر تأکید و بیان کرد: فضاهای مسقف حرم مطهر باید آمادگی پذیرش زائران را در صورت بارندگی و تغییرات آب و هوایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی به اهمیت به‌روز بودن سخنرانی‌های مذهبی اشاره و تصریح کرد: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، شرایط روز جامعه و ایجاد روحیه مقاومت، از موضوعاتی است که باید مجموعه‌های فرهنگی مورد توجه قرار دهند و به سخنرانان مراسم‌ مذهبی نسبت به صحبت پیرامون این موضوعات پیشنهادات لازم را ارائه دهند.

تولیت آستان قدس رضوی به رویکردهای آستان قدس اشاره و خاطرنشان کرد: ما موضوع اشتغال را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در حوزه‌های مختلف آستان قدس رضوی موضوع صرفه جویی و پرهیز از اسراف را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: سیاست ما در شیوه هزینه‌کرد در مسائل و موضوعات مختلف در آستان قدس رضوی، باید مبتنی بر اصل اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی لازم به معنای پرهیز از مخارج بی‌رویه، خارج از محل خود و صحیح و بهینه مصرف کردن منابع باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: درآمد حاصل از صرفه‌جویی‌ در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی، در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال زایی جوانان در جامعه صرف می‌شود.

جزئیات برنامه شب‌های قدر حرم مطهر رضوی

در ادامه این جلسه، معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان حرم مطهر پرداخت و برنامه‌های آستان قدس رضوی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم احیای شب‌های قدر را تبیین کرد و گفت: برای برگزاری مراسم میلیونی شب‌های قدر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق در دو بخش قبل و حین برگزاری مراسم داریم.

محمد حسن حبیبیان اظهار کرد: ﻣﺮاﺳﻢ احیای ﺷﺐ‎های قدر حرم مطهر از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ آﻏﺎز می‌شود و تا ساعت یک بامداد به طول می‌انجامد.

وی افزود: آیت‌الله علم ‌الهدی در مراسم قدر شب نوزدهم رمضان، آیت‌الله رئیسی در مراسم شب 21 رمضان و آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان سخنرانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مراسم احیای شب‌های قدر ویژه زائران غیر ایرانی نیز برای این سه شب در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود، همچنین، 30 هزار خدمه علاوه بر خدامی که به طور معمول در حرم مطهر رضوی خدمت می‌کنند در سه شب قدر فراخوانده می‌شوند، علاوه بر این، در این سه شب، هر شب 100 هزار بسته افطاری سبک بین صفوف نماز جماعت توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی بیان کرد: در شب‌های احیا 400 هزار متر مربع از فضای صحن‌های حرم مطهر فرش‌آرایی می‌شود، علاوه بر این سیاه‌پوشی اماکن متبرکه به مساحت 6 هزار متر مربع را همزمان با ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) داریم.

گفتنی است؛ در این جلسه هریک از مدیران خراسان رضوی به بیان گزارش عملکرد مجموعه‌های متبوع و بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون برگزاری هرچه بهتر مراسم احیای شب‌های قدر حرم مطهر رضوی پرداختند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.