عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نظارت بر قیمت‌های بازار منجر به رفع گرانی‌های اخیر می‌شود

سیدتقی کبیری گفت: وقتی که نظارت دقیق و صریحی بر قیمت کالاهای بازارهای داخلی کشور از سوی مسوولان مربوطه صورت نگیرد، برخی فروشندگان که درکی از انصاف، وجدان‌ کاری و همنوع‌دوستی ندارند، کالاهای خود را با قیمت دلخواهشان به بازار عرضه می‌کنند که این امر منجر به آشفتگی و هرج و مرج در بازار می‌شود.

سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تلاش همه‌جانبه مسوولان برای کاهش مشکلات معیشتی مردم، اظهار داشت: برای اینکه مردم شاهد کاهش قیمت‌های نامتعارف بسیاری از اقلام و کالاهای مورد نیازشان باشند، باید نظارت دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور در بازارهای داخلی بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کند.

وی با توجه به این نکته که ضعف در نظارت بر قیمت‌های بازارهای داخلی کشور منجر به سودجویی دلالان شده است، گفت: وقتی که نظارت دقیق و صریحی بر قیمت کالاهای بازارهای داخلی کشور از سوی مسوولان مربوطه صورت نگیرد، برخی فروشندگان که درکی از انصاف، وجدان کاری و همنوع‌دوستی ندارند، کالاهای خود را با قیمت دلخواهشان به بازار عرضه می‌کنند که این امر منجر به آشفتگی و هرج و مرج در بازار می‌شود.

کبیری گفت: ستاد تنظیم بازار باید قاطعانه در مسیر انجام وظایف خود سخت کوشا باشد؛ چراکه اگر نظارت بر قیمت‌های کالاهای اساسی مردم صورت نگیرد و بازار به حال خود رها شود، قطعا شاهد وضعیت نامناسب‌تری در وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مشکلات اقتصادی کشور و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم امری محال نیست، گفت: در مجلس قوانین حائز اهمیتی در خصوص ایجاد و افزایش آرامش در بازارهای داخلی کشور تصویب شده که مطمئنا اجرای دقیق و صریح این قوانین در رفع نگرانی‌های مردم در زمینه معیشتی اثرگذار است.

وی با اشاره به تخصیص بسته‌های حمایتی دولت برای مردم، خاطرنشان کرد: دفعات قبل در توزیع بسته‌های حمایتی به مردم عدالت در نظر گرفته نشد و به برخی از نیازمندان واقعی کمکی تعلق نگرفت؛ لذا با توجه به این مسئله امیدواریم در سال جاری بسته‌های حمایتی دولت به مردم به شکل عادلانه‌تری توزیع و مشکلات معیشتی آن‌ها تا حدودی رفع شود.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.