در بیانیه سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد؛

۱۵ خرداد یادآور جوشش غیرت دینی علیه استحاله فرهنگی است

سازمان بسیج مستضعفین در بیانیه‌ای تاکید کرد: یوم‎الله ۱۵خرداد یادآور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت‌زدایی با دست نشاندگی شاه خائن بود.

هادي نيوز:  سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرارسیدن یوم‎الله ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

یوم‎الله ۱۵ خرداد یادآور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت زدایی و استحاله فرهنگی با دست نشاندگی شاه خائن بود و به راستی دوره‌های اولیه نهضت اسلامی در این مقطع زمانی بر علیه استبداد و اختناق شکل گرفت. هدایت این نهضت را مرجعی از حوزه علمیه به دست گرفته بود و با قاطعیت تمام آن را به پیش رانده بود.

حضرت امام راحل عظیم الشان (ره) به عنوان رهبر و سکاندار انقلاب برای نیل به اهداف مبارزاتی خود و حفظ استقلال سیاسی اقتصادی و حاکمیت ارزش‌های دینی، شیوه‌های سیاسی و الگوهای خاصی را برگزیده بود که برگرفته از فقه پویای شیعه و تاریخ پر افتخار اسلام بود و با این استراتژی موفق توانست بدون اتکاء به مکاتب رایج جهان معاصر و قدرت‌های وابسته شرق و غرب و الگوهای سیاسی و مبارزاتی مطرح، بسیج مردمی بر علیه کفر را به سر منزل مقصود رهنمون نماید.

مسئله مهم آن زمان شکل گیری مجموعه‌ای از دخالت‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در امور داخلی ایران بود که به شکل اجبار، شاه به انجام اصلاحات (انقلاب سفید شاه و ملت) و نیز جذب وی به پروژه همکاری هر چه بیشتر با اسرائیل عملی گردید.

شاه ایران به آمریکا قول داد که اصلاحات مورد نظر آنان را در ایران انجام و در یک همکاری فشرده پای رژیم منحوس و کودک کش را در ایران باز کند. راهبرد رهبری امام راحل (ره) خطاب شخص شاه بر عدم اتکا به آمریکا، اسرائیل، انگلستان و شوروی و اصالت دادن به پشتوانه مردمی و تنظیم برنامه اصلاحات مطابق فرهنگ و خواست و نیازهای آنان بود.

برخورد شاه معدوم با این رویکرد استفاده نامشروع از ابزار فشار سیاسی و مرتجع نامیدن روحانیت، عملیات روانی و ابزارهای تبلیغاتی و فیزیکی از جمله دستگیری، شکنجه و در نهایت به خاک و خون کشیدن تظاهرات مردمی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود.

از این واقعه تا پیروزی قطعی انقلاب، امام بزرگوار با تکیه بر توده‌های مسلمان ایرانی و با هشدار جنایات رژیم شاه و دادن امید به آینده با تشکیل حکومت اسلامی چنان فضایی ساخت که در آن، همه توده‌های مردمی خواهان پایان گرفتن ظلم و استبداد شدند.

ایمان به خدا و قبول کردن واقعی و یقینی مردم به عنوان ولی نعمت نخبگان حکومتی از ارکان مبارزاتی آن پیر سفر کرده بود که با رهبری پیروزمندانه خود حرکتی بزرگ در جهان اسلام و جهان غیر مذهبی را شکل داد که امروزه شاهد نتایج آن به صورت مقابله با زورمندان عالم به رهبری آمریکای جنایتکار در اقصی نقاط جهان می‌باشیم.

امروزه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر (ره) قدم در راهی نهاده که بی شک پیروی از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد. آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظم له قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده‌های آنان همچنین عدم مذاکره با تروریست‌های آمریکایی و صهیونیستی بر سر حقوق مسلم نظام اسلامی است.

در راهبرد متعالی و اندیشه تابناک ایشان، خدامحوری، اتکا به مردم و بخصوص جوانان مؤمن و انقلابی به عنوان عمق استراتژیک این نظام است که در بیانیه گام دوم به تفصیلی خردمندانه بدان پرداخته اند.

سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و در این راه مصمم و یقین دارد روزی فرا خواهد رسید فتنه گران و ناقضان حقوق بشر در سراسر گیتی جام نابودی و اضمحلال را سر خواهند کشید و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به حضرت ولی عصر (عج) تقدیم خواهد شد.

ان وعدالله حق

دفاع‎پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.