آلمانی‌‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند!

آلمانی‌ها که با کمک‌های مادی و معنوی همواره بسترساز تحقق ظلم و آتش افروزی بر مردم فلسطین بوده و حمایت از رژیم جانی و کودک‌کش را امری طبیعی می‌دانند، چگونه می‌توانند خود را مدعی حقوق بشر تلقی کنند؟!

هادی نیوز: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان و «هایکو ماس» همتای آلمانی وی، پس از دیداری چندساعته در مقابل تریبون رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفتند و توضیحاتی را پیرامون روند اجرای برجام، تعهدات طرفین و مسائل امنیتی منطقه غرب آسیا مطرح کردند.

در این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ایران تاکنون ثابت کرده که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و ۱۵ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این واقعیت را به اثبات رسانده، عنوان کرد: «ما به همان اندازه که به تعهدات بین‌المللی خود پایبندیم به دفاع از حقوق ملت نیز باید پایبند باشیم و یکی از این حقوق همان چیزی است که در ماده ۳۶ برجام به رسمیت شناخته‌شده است.»

وی با برشمردن راهکارهای در ادامه گفت: «آمادگی داریم اقدامات خود [در چارچوب بند ۳۶ برجام] را ادامه داده، متوقف کنیم یا بازگشت دهیم، بر حسب اقداماتی که شرکای ما نسبت به اجرای تعهداتشان در برجام اقدام عملی انجام دهند.»

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در این نشست خبری گفت: «البته نمی‌توانیم معجزه‌ای داشته باشیم، ولی تلاش می‌کنیم برجام را حفظ کنیم.

وی همچنین در اظهارنظری گستاخانه گفت: «ما هیچ‌گونه محدودیتی در برآورده‌کردن شروط توافق هسته‌ای از طرف ایران را نمی‌پذیریم. این در حالی است که اکنون بیش از یک ماه از ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران به طرف اروپایی سپری شده است.»

«هایکو ماس» در خصوص وضعیت منطقه و احتمال وقوع جنگ در آینده عنوان کرد: «در حال حاضر در سوریه و یمن جنگ وجود دارد، ولی اینجا (ایران) جنگ نیست. ما تلاش می‌کنیم تا جنگ دیگری ایجاد نشود. تنش در منطقه خطرناک است و ممکن است بر اثر یک اتفاق، مکانیزم و زنجیره‌ای از رویداد‌ها رخ داده و شرایط از کنترل خارج شود.»

این مقام آلمانی در ادامه پا را از گلیم فراتر نهاده و مطالبی را در خصوص توان دفاعی و قدرت منطقه‌ای ایران و محدود شدن توان موشکی عنوان کرد.

متاسفانه امروز برخی از کشور‌هایی اروپایی خود را حافظ صلح و دلواپس ثبات امنیت منطقه‌ای نشان می‌دهند که نه به لحاظ پیشینه تاریخی از جایگاه معتبری برخوردارند و نه به لحاظ عملکرد بین‌المللی دارای شان و صلاحیت لازم هستند.

کشور آلمان با بیشترین تاثیرگذاری در شکل‌گیری دو جنگ جهانی که میلیون‌ها کشته و زخمی در سراسر جهان برجای گذاشت و با سابقه تجاوز بی‌رحمانه به ملت‌های مظلوم و کشتار دست جمعی انسان‌های بی‌گناه در جهان شناخته شده است، امروز خود را به عنوان مدعی حقوق بشر، دغدغه‌مند صلح و ثبات منطقه و حامی صلح بین‌المللی مطرح می‌کند و برای مسئولان کشوری که بیش از ۲۰۰ سال مواضعی دفاعی و صلح‌جویانه اتخاذ کرده‌اند و در طول ۴۰ سال انقلاب تنها قربانی متجاوزین بوده خط و نشان می‌کشد و حد و حدود و خط قرمز تعیین می‌کند!

«هایکو ماس» که با گستاخی و وقاحت تمام، حمایت از رژیم اشغالگر قدس را از سیاست‌های تغییرناپذیر کشور خود عنوان می‌کند و با کمک‌های مادی و معنوی همواره بسترساز تحقق ظلم و آتش افروزی بر مردم فلسطین بوده و حمایت از رژیم جانی و کودک‌کش را امری طبیعی می‌داند، چگونه می‌تواند خود را مدعی حقوق بشر تلقی کند و یا از توان دفاعی ایران با توجیه پایین آوردن ضریب امنیت منطقه ابراز نگرانی کند؟!

کشور آلمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایجاد شش خط تولید سلاح شیمیایی، واگذاری سلاح‌های کشتار جمعی  و انتقال تکنولوژی نظامی و تسلیحات پیشرفته به رژیم بعثی، همواره منافع اقتصادی را بر مسائل انسانی و بشردوستانه ترجیح داده و با این اقدامات شنیع، مجوز نسل‌کشی را به رژیم های جعلی و بی‌اصالت داد.

همچنین به تازگی اطلاعاتی مبنی بر استفاده سعودی‌ها از جنگنده‌های آلمانی در کشتار مردم مظلوم یمن منتشر شده است و دامنه ارائه این تسلیحات با تحویل موشک ضد زره میلان، اسلحه g-۳۶ و خودروی نظامی ضد گلوله، به دلالان کردستان عراق و فروش آن به داعش ادامه پیدا می‌کند.

با این تفاسیر جالب است که مقامات آلمانی با تمام اقداماتی که تاکنون در این منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی، حمایت از رژیم بعثی و صدامیان متجاوز، حمایت از عربستان سعودی در کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع یمن و کمک رسانی به گروه‌های تروریستی و تکفیری کردند. امروز نگران صلح و امنیت منطقه هستند و توان موشکی ایران را سدی برای شکل‌گیری این امنیت می‌دانند؛ باید گفت آنچه امروز شما را نگران کرده است نه حقوق ملت ایران و نه به خطر افتادن امنیت منطقه و ملت‌های آزادی‌خواه و صلح طلب است، شما امروز از توان دفاعی ایران اسلامی واهمه دارید از اینکه در صورت تجاوز به مرزها و پیگیری سیاست‌های تمامیت‌خواهانه  تمامی منافع و پایگا‌های خود و هم‌پیمانانتان در منطقه با خطر مواجه می‌شود و این یعنی قدرت بازدارندگی، قدرتی که اجازه هر اقدام شتاب‌زده و غیر عقلانی را از شما می‌گیرد و مواضع گستاخانه و تمامیت‌خواهانه شما را متعادل می‌کند.

دفاع‌پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.