امیر صباحی فرد:

سامانه پدافندی «۱۵ خرداد» از رادار قدرتمندی بهره‌مند است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به تحویل سامانه پدافند هوایی «۱۵ خرداد» گفت: این سامانه از رادار قدرتمندی بهره مند است و می تواند به خوبی با اهداف پیشرفته و به روز مقابله کند و با توجه به بومی بودن، هیچ گونه وابستگی فنی برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

هادی نیوز: امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو گفت: امروز در حوزه های مختلف دفاع هوایی اعم از تولید و به‌کارگیری رادارها و حساسه ها، تجهیزات موشکی و توپخانه‌ای و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز با بهره‌گیری از توان داخلی و استفاده از ظرفیت دانشگاه هاو صنعت کشور نیازمندیهای پدافند هوایی را به طور کامل تامین می کنیم.

وی افزود: سامانه پدافندی ۱۵ خرداد از رادار قدرتمندی بهره مند است و می تواند به خوبی با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند و با توجه به بومی بودن هیچ گونه وابستگی فنی برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

امیر صباحی‌فرد گفت: با توجه به پیشرفت حوزه‌های علمی و صنعتی در کشور و حضور جوانان خلاق و خوش فکردر مجموعه های دانش بنیان نیازهای پدافند هوایی مشخص و به سرعت تامین می‌شود.

سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد یکشنبه هفته جاری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. این سامانه می تواند اهدافی نظیر جنگنده و پهپادهای مهاجم را در برد۱۵۰ کیلومتر شناسایی و تا برد ۱۲۰ کیلومتر رهگیری و توانایی شناسایی اهداف پنهان‌کار در برد۸۵ کیلومتر و درگیری و انهدام آن‌ها را در برد۴۵ کیلومتری دارد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.