بخش عمده‌ای از مشکلات کشور به سوء تدبیر برخی مسؤولان بازمی‌گردد

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه 30 درصد از مشکلات کشورمان مربوط به تحریم است و بخش زیادی از آن به سوء تدبیر و ندانم‌کاری‌های برخی از مسؤولان بازمی‌گردد، گفت: به بیگانگان اجازه ایجاد دوقطبی در کشور را نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در نخستین یادواره شهدای قوه قضائیه استان مازندران و شهدای ترور این شهرستان در حسینیه ثارالله(ع) سپاه، اظهار کرد: در ایران اسلامی شهدای زیادی جان خود را در مقوله ترور از دست دادند و در این بین بزرگان فراوانی به شهادت رسیدند.

وی افزود: نمونه ترور در کشورمان واقعه بزرگ 7 تیر ماه بوده است که در آن انبوهی از عبرت‌ها و بهره‌برداری‌های بزرگ در مقابله با ترور و تروریست‌ها وجود دارد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور در کشور، تصریح کرد: در این بین رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به همراه اقشار مختلف مردم حضور داشتند که در همه ترور‌ها به روشنی می‌توان طراحی استکبارگران را مشاهده کرد.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی در طی مسیر 40 ساله خود با سنگین‌ترین و بدترین حوادث مواجه شد که یکی از آنها ترور و اقدامات تروریستی است، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی تاکنون مردم نقاط مختلف کشورمان در راه مبارزه با استکبار جهانی و اجانب افتخار آفریدند و آملی‌ها نیز در حماسه ششم بهمن و قائله جنگل استکبار و منافقان را در نطفه خفه کردند به‌گونه‌ای که استکبارگران در اسناد مختلف خود  به آن اشاره داشتند.

مصلحی با تأکید بر اینکه همیشه مردم در کشورمان حرف نخست را می‌زنند، گفت: آن چیزی که در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شد حرکت مردمی بوده است، امام امت در نقطه حساس و مهم معماری انقلاب باعث شد تا مردم به میدان بیایند و دست به افتخارات بزرگی بزنند.

وی با اعلام اینکه در دفاع مقدس کشورمان مقام تمام کشورهای استکباری و بدخواهان منطقه ایستادگی کرد، ادامه داد: امروزه عربده‌کشی‌های ترامپ در کشورهای حاشیه خلیج فارس تازگی ندارد و 40 سال انقلاب اسلامی و ملت ایران به آن عادت دارند.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به نشست چندین سال گذشته خود با ولیعهد عربستان، افزود: این مقام مسؤول به صراحت اعلام کرد که با تمام هستی خود به حمایت از صدام در جنگ علیه ایران برخاستم.

این مسؤول با اشاره به کمک بیش از 40 میلیارد دلاری عربستان حدود 30 سال قبل به صدام در جنگ با ایران، گفت: عربستان به همراه دیگر کشورهای منطقه بیش از 70 میلیارد دلار به صدام کمک‌رسانی داشتند.

مصلحی حرکات امروزه کشورهای استکباری علیه ایران را جدید ندانست و یادآور شد: حدود سه سال نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور با انواع ترور، جنگ منطقه‌ای، قومی و قبیله‌ای روبرو بود البته امام راحل ملت را پای کار آوردند و رمز موفقیت انقلاب اسلامی حضور مردم در میادین مختلف بوده است.

وی با اشاره به سخنان با اقتدار و صلابت چند روز گذشته رهبر انقلاب مقابل فرستاده ترامپ، بیان کرد: نباید در مقابل حرکات متنوع دشمنان تعجب کنیم.

مصلحی با اعلام اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی بودجه جنگ در مقابل بودجه کل کشور حدود 13 تا 17 درصد بود، تصریح کرد: در حالی که صدام تمام بودجه خود را برای جنگ به کار بست و مردم با دست خالی بدون حتی کمترین سلاح مقابل تمام استکبار ایستادند و پیروز شدند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه همه مباحث جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باید برای مردم بازگو شود، تأکید کرد: امروزه با توجه به اقدامات گوناگون دشمنان، مردم در میدان و همیشه در صحنه هستند.

وزیر سابق اطلاعات با اعلام اینکه شهید بهشتی در رأس شهدای واقعه هفتم تیر نشان می‌دهد که مسؤولان هم باید همانند مردم در صحنه و پای کار باشند، بیان کرد: امروزه هدف همه دشمنان از بین بردن ولایت فقیه است.

مصلحی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد فروپاشی آمریکا و نابودی آن، یادآور شد: 70 درصد مقالات علمی دانشمندان و فرهیختگان علمی علت فروپاشی آمریکا را انقلاب اسلامی می‌دانند.

مصلحی با بیان سه هدف بزرگ امام امت در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایجاد حاکمیت اسلامی در ایران، بیداری دنیای اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) از این اهداف بوده است.

وی با اعلام اینکه بیداری اسلامی با حرکت‌های مردم یمن، بحرین، لبنان، سوریه و سقوط آل‌سعود نمایان شد، بیان کرد: استکبار جهانی نیز روز به روز در حال افول و نابودی است.

مصلحی با اعلام اینکه استکبارگران امروزه تحت عنوان حقوق بشر و داعش در کشورهای منطقه دشمنی با انقلاب را در پیش گرفتند، اظهار کرد: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی به رایگان و آسان به دست نیامد بلکه برای آنها هزینه‌های هنگفتی دادیم که تنها یک نمونه آن شهادت 200 هزار نفر در دفاع مقدس و 17 هزار نفر در ترور است.

وی با اشاره به حادثه عظیم نشانه گرفتن پهباد گران‌قیمت آمریکا در منطقه خلیج فارس، گفت: اگر چه ممکن است برخی از ما به عظمت این رویداد بزرگ پی نبریم ولی استکبار جهانی به عمق فاجعه و عظیم بودن رویداد پی برده و آن را به درستی می‌فهمد.

مصلحی با اعلام اینکه قدرت انقلاب اسلامی مردمی است، بیان کرد: امروزه در گردنه سخت اقتصادی قرار داریم که از سوی استکبارگران ایجاد شده است هرچند مردم در زمینه مقابله با تحریم و شرایط سخت اقتصادی نیز پیشگام هستند.

وی با اشاره به اینکه معتقدم 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها است، ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل سوء تدبیر و ندانم‌کاری‌های برخی از مسؤولان است که این مهم نیز قابل حل خواهد بود.

مصلحی با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکایی‌ها تبدیل ایران به کشورهایی همانند لیبی است که با ایجاد دوقطبی در آن مردم به جان هم افتادند و دست به کشتار یکدیگر می‌زنند، یادآور شد: اگر امروزه به مسؤولان کشور ایراد می‌گیریم و انتقاد داریم یک مسئله درون خانوادگی است و ربطی به بیگانگان ندارد.

وی با بیان اینکه استکبارگران می‌خواهند با ایجاد دوقطبی در کشور دخالت داشته باشند، گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم استکبارگران و بیگانگان در مسائل داخلی کشورمان ورود پیدا کنند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.