تبعیض نژادی اسرائیل به یهودیان هم رسیده است

صهیونیست‌ها به جان هم افتادند

اعتراضات یهودیان اتیوپیایی به تداوم نژادپرستی و تبعیض در مناطق مختلف فلسطین اشغالی ادامه دارد. چهره های اصلی اعتراضات هشدار دادند تا زمانی که رفتارهای تبعیض آمیز مقامات اسرائیلی علیه یهودیان اتیوپیایی (فلاشا) متوقف نشود این اعتراضات ادامه خواهد داشت.

هادی نیوز:  خبرنگار المنار در گزارشی به روند پوشش این اعتراضات در رسانه های صهیونیستی اشاره کرد و افزود یهودیان اتیوپیایی هشدار دادند این اعتراضات که با شدت یافتن رفتارهای تبعیض آمیز مقامات رژیم اشغالگر علیه آنان آغاز شده است تا زمانی که مقامات اشغالگر و پلیس صهیونیستی به این برخوردهای خشن پایان ندهند ادامه خواهد یافت, آنان این رفتارها را مشکلی از جانب افکار عمومی در اراضی اشغالی می دانند و معتقدند در جامعه اسرائیل نگاه به یهودیان اتیوپیایی، نژادپرستانه است.

یکی از معترضان به خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت آیا باید در قبال کشتار برادران بی گناهمان, مخفیانه فعالیت کنیم؟ نه، همانگونه که با ما برخورد کردند از فرزندانشان انتقام می گیریم. وقتی یازده اتیوپیایی را کشتند کارشان را خشونت ندانستند اما وقتی ما اعتراض می‌کنیم از ما با عنوان انسان‌های کثیف یاد می‌کنند.

 دیگری گفت این کشتار (کشتار یهودیان اتیوپیایی) در شرایطی رخ داده است که کشته شدگان بی گناه بودند اما این پرونده را مختومه کردند به این دلیل که موضوع پرونده متعلق به یهودیان اتیوپیایی بود. آنها بر این باور بودند که اقدامشان با اندکی اعتراض روبرو می شود و پس از آن یهودیان اتیوپیایی به منازلشان باز می گردند. ما با بیست هزار نفر از یهودیان اتیوپیایی اعتراضاتمان را شروع کرده ایم به این امید که این برخوردها پایان یابد اما می دانیم چنین نخواهد شد و آنان به کشتارمان ادامه خواهند داد.

برگزارکنندگان اعتراضات از بی توجهی مقامات به خواسته های معترضان ابراز ناخرسندی کردند و ابراز داشتند, به بنیامین نتانیاهو , نخست وزیر, که وعده های زیادی داده و عمل نکرده است, هیچ اعتمادی ندارند. یکی از چهره های اصلی اعتراضات به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت از حل این مشکلات ناامید شدیم, زیرا همواره وعده داده اند اما کابینه و مسئولان به وعده ها عمل نکرده اند.

اوی یتسحاق (اسحاق) از چهره های اصلی اعتراضات خطاب به رسانه ها و مقامات صهیونیست گفت: «شما نتیجه را می بینید اما مقدمات را فراموش می کنید, ما شاهد کشتار بوده ایم اما نگاه شما تنها به عملکرد برخی از معترضان در فعالیت های اعتراضی است.»

محافل مرتبط با یهودیان اتیوپیایی می گویند موج اعتراضات باید متوجه افکار عمومی و جامعه باشد تا سعی کنند در نگاه و رفتار نژادپرستانه خود با یهودیان اتیوپیایی, تغییر ایجاد کنند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.