بولتون: به فشار علیه ایران ادامه می‌دهیم

مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی گفت که واشنگتن به فشارها علیه ایران ادامه خواهد داد و در این راستا با همپیمانان خود همکاری خواهد کرد.

هادی نیوز: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس سالانه «مسیحیان متحد برای اسرائیل» گفت که واشنگتن به سیاست فشار علیه ایران ادامه می‌دهد و در این راستا با همپیمانان خود همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: افتخار می‌کنم در دولتی فعالیت می‌کنیم که بیشترین حمایت‌ را از اسرائیل انجام داده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سخنرانی خود گفت: واشنگتن هرگز اجازه نخواهد داد که ایران به هیچ طریقی به سلاح هسته‌ای دست یابد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده که برنامه هسته‌ای خود را صرفا با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند و رهبر ایران نیز طی فتوایی تولید و ذخیره سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند.

بولتون در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌ها و همچنین کمک به نظام سوریه غیر قابل قبول است.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیش از بولتون در کنفرانس سالانه مسیحیان متحد برای اسرائیل سخنرانی کرد و گفت: «ایران نباید خویشتنداری آمریکا را با جدی نبودن آمریکا اشتباه بگیرد. ایالات متحده دنبال جنگ با ایران نیست. مایل به گفت‌وگو هستیم، اما آمریکا عقب نخواهد نشست.» (جزئیات بیشتر)

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سخنرانی خود توقیف نفتکش ایران توسط تفنگداران دریایی انگلیس را یک هدیه واقعی در روز ۴ جولای (روز استقلال آمریکا) توصیف کرد. 

دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» ایران را که حامل نفت خام بوده را توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. 

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران امروز دوشنبه به توقیف نفتکش ایران واکنش نشان داد. او در توئیتر نوشت: «ایران نه عضو اتحادیه اروپاست و نه مشمول هیچ گونه تحریم نفتی اروپا. آخرین بار که بررسی کردم، اتحادیه اروپا مخالف فراسرزمین‌گرایی بود. رک و راست این که، توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط بریتانیا به نیابت از «تیم ب»، دزدی دریایی است. این یک بدعت خطرناک است که باید همین الان پایان یابد.»

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.