سردار کوهکن:

راهیان نور یک شگرد قرآنی برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: راهیان نور یک شگرد قرآنی برای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌تواند در تحقق گام دوم انقلاب که اساس آن تاکید بر خودسازی دارد اثر داشته باشد.

هادی نیوز: جلسه «راهیان نور جنوب شرق» با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان و مسئول اردویی راهیان نور سپاه سلمان در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.

سرتیپ‌ دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: راهیان نور یکی از محورهای مقابله با تهاجم فرهنگی است و در جهت واکسینه کردن جوانان در برابر جنگ نرم دشمن به سهم خودش موفق عمل کرده است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: راهیان نور یک شگرد قرآنی برای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌تواند در تحقق گام دوم انقلاب که اساس آن تاکید بر خودسازی دارد اثر داشته باشد.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان با تقدیم بیش از 7 هزار شهید مهاجر و انصار استحقاق راه اندازی «راهیان نور جنوب شرقی» ایران را دارد و ما منتظر پیگری جناب استاندار و ستاد مرکزی راهیان نور هستیم.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۷ راهیان نور درون شهری در کنار اعزام به مناطق دفاع مقدس در غرب و جنوب غرب راه‌اندازی شد و با همکاری تشکل‌های مردم نهاد تعداد قابل توجهی از دانشجویان و دانش آموزان در این اردو ها شرکت کردند که بازخورد مناسبی هم به همراه داشته است.

کوهکن عنوان کرد: برای بهره‌برداری بهتر از این اردوها باید بسترهای لازم فرآهم و مخصوصاً به آموزش راویان و خادمان راهیان نور پرداخته شود تا در این عرصه فرهنگی بتوانند بهتر استفاده نمایند.

سرهنگ «محمد سنچولی» مسئول اردویی راهیان نور سپاه سلمان بیان داشت: امسال هم مثل سال‌های گذشته راهیان نور از استقبال خوبی برخوردار بود که تعداد 9 هزار نفر اعزامی از استان داشته‌ایم که از این تعداد 4 هزار نفر دانش آموز، 2 هزار نفر دانشجو، 3 هزار نفر هم از اقشار و محلات به مناطق اعزام شده‌اند.

وی بیان داشت: باید انجمن راهیان فتح در مرکز استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی شود تا برای سرکشی یادمان‌ها مداومت ایجاد شود.

سنچولی ادامه داد: در راهیان نور جنوب شرق باید نقش شهدای اهل تسنن استان در دفاع مقدس و برقراری امنیت پررنگ و نمایان شود.

حجت‌الاسلام «سیدروح‌الله سجادی‌فر» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان گفت: ما می‌توانیم به عنوان یک بسته پیشنهادی به مجموعه ادارات و اقشار راهیان نور را معرفی کنیم تا این موضوع برای مسئولان به یک دغدغه فرهنگی تبدیل شود.

این مسئول بیان داشت: راهیان نور منوط به تبلیغات گسترده تا مورد توجه همگان قرار گیرد.

در این جلسه مسئول راهیان نور دفاع مقدس استان مصوبات جلسه و ابلاغیه‌های ارسالی از مرکز را قرائت کردند.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.