سازمان صهیونیستی به دنبال توقیف دارایی‌های ایران در «اینستکس»

یک سازمان صهیونیستی قصد دارد با تنظیم شکایتی علیه ساز و کار «اینستکس» دارایی‌های ایران را توقیف کند.

هادی نیوز: یک سازمان صهیونیستی با تنظیم یک شکایت حقوقی قصد دارد در فعالیت ساز و کار موسوم به «اینستکس» که کشورهای اروپایی مدعی هستند برای تسهیل تجارت با ایران راه‌اندازی شده اخلال ایجاد کند. 

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» دوشنبه گزارش داد «مرکز حقوقی شورات هادین» که مأموریتش را وکالت پرونده‌های مربوط به «قربانیان تروریسم» اعلام کرده قصد دارد با اقامه دعوا علیه «اینستکس» به نیابت از چند خانواده، دارایی‌های ایران در این کانال را توقیف کند. 

اینستکس سرواژه‌ای است که از قرار گرفتن حروف ابتدایی عبارت «Instrument in Support of Trade Exchange» به معنای «ابزاری برای حمایت از مبادلات تجاری» تشکیل شده است. سه کشور اروپایی طرف برجام از ۱۱ بهمن‌ماه سال گذشته این ساز و کار را با هدف ادعایی تسهیل مبادلات تجاری با ایران راه‌اندازی کرده‌اند.

شاکیان، خانواده‌های اسرائیلی و آمریکایی هستند که بر پایه‌های ادعاهای رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا مدعی هستند بستگان آنها در حملاتی طراحی‌شده توسط سازمان‌ها و گروه‌های وابسته به ایران کشته شده‌اند.

دادگاه‌های فدرال آمریکا قبلاً با صدور احکامی علیه جمهوری اسلامی ایران خواستار پرداخت صدها میلیون دلار غرامت به این خانواده‌ها از محل دارایی‌های ایران شده‌اند. 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند این خانواده‌ها دوشنبه با تنظیم شکایتی بی‌سابقه در  دادگاهی در فرانسه خواستار آن خواهند شد که تمامی پول، نفت یا دیگر اقلام متعلق به ایران که از کانال اینستکس عبور می‌کند به عنوان غرامت به آنها پرداخت شود. 

تلاش‌های سازمان صهیونیستی در حالی صورت گرفته که دادگاهی در لوکزامبورگ فروردین‌ماه امسال تلاش‌ دادگاه‌های آمریکا برای توقیف و مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران در لوگزامبورک جهت پرداخت غرامت به کسانی که اصطلاحاً «قربانیان تروریسم ایران» خوانده می‌شوند را مغایر قوانین بین‌المللی خوانده و آن را رد کرده است. 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.