غلامی: قطع بودجه صداوسیما به خاطر یک سریال رفتاری قجری است

استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به قطع بودجه صدا و سیما از سوی دولت که دلیل آن پخش سریال گاندو اعلام شده، گفت : اینکه در یک جامعه مردم سالار و قانون محور دولتی به خودش اجازه بدهد با رفتاری مستبدانه و مغایر با قانون از صدا و سیما انتقام بگیرد، یک رفتار قجری است.

هادی نیوز: «حجت الاسلام رضا غلامی»، استاد حوزه و دانشگاه، در واکنش به قطع بودجه صدا و سیما از سوی دولت که دلیل آن پخش سریال گاندو اعلام شده است، گفت: اینکه در یک جامعه مردم سالار و قانون محور دولتی به خودش اجازه بدهد با رفتاری مستبدانه و مغایر با قانون از صدا و سیما انتقام بگیرد، یک رفتار قجری است و شبیه این رفتار در جوامع مدنی قانوگرا مشاهده نمیشود.

وی افزود: جرم صدا و سیما این است که اجازه داده در خلال روایتی مستند و جذاب از به شکست کشاندن یک عملیات بزرگ جاسوسی علیه ملت ایران، یک قرائت منتقدانه نسبت به رفتار بعضی از دولتمردان در مواجهه با منافع و امنیت ملی به مخاطب ارائه بشود و البته جرم انگاری رفتار رسانه ملی برای دولتمردانی که قریب به ۸ سال است با تمام امکانات رسانه ای از روشن شدن برخی از حقایق سیاسی برای مردم جلوگیری کرده اند چیز عجیبی نیست. 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد : صدا و سیما مرتکب هیچ کار غیر قانونی نشده و اگر دولت به یک سریال انتقاد دارد، راهش این است که با حضور نمایندگانش در صدا و سیما آن را عالمانه و بدور از عصبیت نقد کند نه اینکه در یک رفتار غیر عقلانی بودجه کل صدا و سیما با هزاران پرسنل که شبانه روز در حال خدمت به کشور هستند را قطع کند.

این فعال فرهنگی افزود : تایید پرداخت بودجه صدا و سیما که یک نهاد فراقوه ای محسوب میشود از سوی نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما چه وجاهت قانونی ای دارد و دولت بگوید که در کجای قانون این اختیار به یک عضو نظارتی داده شده است؟

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مجلس بر اساس قانون اساسی بودجه دستگاه‌هایی مانند صدا و سیما را بر حسب لایحه‌ای که داده شده تصویب و آن را به قانونی لازم الاجرا تبدیل می‌کند و دولت اجازه ندارد نظر شخصی خودش را در اجرای قانون بودجه دخالت بدهد اما در سال‌های گذشته بارها شاهد اعمال نظر در قانون از سوی دولت بوده‌ایم.

غلامی ادامه داد: البته صدا و سیما در این سالها از جهت بودجه ای در نهایت مضیقه قرار داده شده و اینکه امروز از قطع بودجه صحبت شده است، باید در ادامه پروژه تضعیف صدا و سیما در سالهای قبل تحلیل و بررسی شود.

حجت الاسلام غلامی گفت: در نظام مردم سالاری دینی نمی‌توان باب نقد و آزاداندیشی را بست و با مهندسی افکار عمومی، جلوی طرح مباحثی مانند سیاست خارجی و نتایج آن را گرفت هر چند دولت هم برای پاسخ به انتقادات و دفاع از خود با هیچ محدودیتی روبرو نبوده و نیست.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.