فرمانده سپاه امام رضا(ع):سپاه در تحقق رونق تولید نقش ترغیبی و حمایتی دارد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه الگوسازی رونق تولید را با سه لایه تعریف کردیم، گفت: در رونق تولید سپاه نقش ترغیبی و حمایتی دارد.

هادی نیوز: یعقوب‌علی نظری  امروز در بازدید معاون دادستان کل کشور در مبارزه با مواد مخدر از مرکز بازپروری معتادین کوثر اظهار کرد: ما وظیفه کمک به‌تمامی متصدیان امور در امر تولید چه در بخش نرم‌افزاری و چه در بخش سخت‌افزاری را داریم .

فرمانده سپاه امام رضا(ع)  بابیان اینکه در موضوع رونق تولید هم ما سیاست‌گذاری‌مان این است که به بخش‌های مربوطه کمک کنیم و درعین‌حال الگوسازی‌هایی را هم داشته باشیم .

نظری بابیان اینکه در زمینهٔ الگوسازی رونق تولید سه لایه تعریف کردیم، ابراز کرد: در لایه مردمی به‌ویژه در روستا‌ها با سرمایه‌گذاری خودشان اشتغال و تولید ایجاد کردیم، در سطح دوم صنایع مرتبط و یا اشتغال‌های مرتبط و تولیدات واسط است و درنهایت تولیدات کلان و صنایع بزرگ قرار دارد . که در تمامی این بخش‌ها نقش نیروهای سپاه پاسداران نقش ترغیبی و حمایتی است .

وی ادامه داد: البته ما ۱۶ دهستان را هم به‌صورت الگو مقایسه‌ای و جغرافیایی در برنامه‌های آتی خودداریم به‌اضافه شهرستان تازه تأسیس صالح‌آباد را به‌عنوان مناطق الگویی کار می‌کنیم که قابل‌ارائه باشد .

فرمانده سپاه امام رضا بابیان اینکه امروز با دو هدف به اینجا آمده‌ایم اظهار کرد : اول برای عرض خدا قوت به مسؤولین زحمت‌کش این مرکز و احوالپرسی از مددجویان حاضر در اینجا و در مرحله بعدی آمد‌ه‌ایم تا شرایط را بررسی کنیم و با مسؤولین مربوطه اقداماتی که موردنیاز است در زمینهٔ مبارزه با اعتیاد را انجام دهیم .

نظری با تأکید بر اینکه مسئله اعتیاد محدود به حاشیه شهر نیست بلکه تبدیل به یک معضل اجتماعی فراگیر شده است، افزود: متأسفانه باند‌های سازمان‌یافته سوءاستفاده می‌کنند و در مناطقی مانند حاشیه شهر‌ها بیشتر فعالیت می‌کنند از همین لحاظ نمود آن در حاشیه شهر بیشتر است، بنابراین تمام سعی ما باید مبنی بر این باشد  تا این کلونی‌های نامناسب که چهره شهر را نازیبا کرده است را پاک‌کنیم و علاوه بر آن به موضوع درمان آن‌هم بپردازیم .

نبود برنامه منسجم حمایتی عامل اصلی برگشت مددجویان به دامان اعتیاد

معاون دادستان کل کشور در مبارزه با مواد مخدر هم در این بازدید گفت : این اردوگاه یکی از باکیفیت‌ترین اردوگاه‌های کشور است و طرح‌هایی خوبی در دست اجرا دارد .

سعید عمرانی اظهار کرد: در بحث اعتیاد و معتادین متجاهر یک مبحث مهم وجود دارد که ما می‌آییم و یک دوره‌ای این معتادین را سم‌زدایی می‌کنیم و به بهبودی نسبی می‌رسانیم اما بعد از بهبودی به علت نبود برنامه حمایتی منسجم ، عدم اشتغال آن‌ها و بیکاری و وسوسه‌های حاصل از آن متأسفانه شاهد بازگشت مجدد این مددجویان به دامان اعتیاد هستیم .

وی بابیان اینکه چیزی که در این مرکز قابل‌ملاحظه است توجه به حرفه‌آموزی و کمک به اشتغال مددجویان است، یادآور شد: به نظر من حلقه مفقوده جریان اعتیاد و بازگشت همین موضوع بیکاری مددجویان بعد از ترک اعتیاد است، که اگر روی این موضوع بیشتر تمرکز کنیم قطعاً درصد موفقیتمان بالا خواهد رفت .

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: مشهد و استان خراسان رضوی هم به این لحاظ و هم به لحاظ وجود مقدس امام رضا (ع)  برای ما در مرکز و در کل کشور به جهت  حرکت‌های مثبتی که در این مورد از آن می‌جوشد الگو است.

گفتنی است مرکز بازپروری معتادین کوثر با ظرفیت ۴۸۵ نفر در سال ۱۳۸۸ با الگو گیری طرح اولیه آن از مرکزی در همین زمینه از کشور هلند افتتاح گردید و هم‌اینک جزء مراکز وی آی پی در خصوص ترک اعتیاد معتادین است.  ازجمله اقدامات ویژه آن درزمینهٔ حرفه‌آموزی و کار‌آفرینی مددجویان است و دارای امکاناتی نظیر تیم پزشکی و مشاوره و مدد‌کاری ، و مجموعه آبی شامل استخر شنا و جکوزی است که بنا به صحبت مسئول این مرکز بر طبق آمار از ۱۰۰ درصد معتادین حاضر معمولاً ۲۰ تا ۲۱ درصد آن‌ها بهبودی حاصل می‌کنند .

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.