رهبر حزب کارگر انگلیس نسبت به بروز درگیری تمام عیار در خلیح فارس هشدار داد

کوربین خواستار بازگشت آمریکا به برجام برای کاهش تنش ها شد

رهبر حزب کارگر انگلیس نسبت به بروز درگیری تمام عیار در منطقه خلیج فارس هشدار داد و گفت: بازگشت آمریکا به برجام باعث کاهش تنش ها و از میان رفتن تهدید جنگ می شود.

هادی نیوز: جرمی کوربین جمعه شب اقدام ایران برای توقیف نفتکش انگلیس را غیر قابل قبول خواند و خواستار آزادی فوری آن شد. او با این حال خروج آمریکا از برجام را عامل اصلی تنش ها در منطقه خلیج فارس معرفی کرد و گفت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این ارتباط، خطر درگیری تمام عیار را در پی خواهد داشت.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر جمعه (۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف سپس به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

پیش از این انگلیس ۱۳ تیرماه جاری یک نفتکش با نام «گریس ۱» حامل نفت ایران را در جبل الطارق توقیف کرد و مدعی شد؛ این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

این درحالی است که طبق قوانین بین المللی نه ایران و نه هیچ کشور دیگری ملزم به رعایت تحریم های اتحادیه اروپا نیستند و این تحریم فقط برای اعضای این اتحادیه لازم الاجراست. از سوی دیگر ایران ادعای انگلیس در خصوص مقصد این کشتی غول پیکر را رد و اعلام کرد که بنادر روسیه گنجایش پهلوگیری چنین کشتی را ندارد.

العالم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.