خشم رژیم صهیونیستی از آمریکا!

پایگاه اینترنتی وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای به اختلاف‌های سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد ایران پرداخت و نوشت:...

 

پایگاه اینترنتی وال‌استریت ژورنال 17 نوامبر 2013 (26 آبان) در مقاله‌ای به اختلاف‌های سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد ایران پرداخت و نوشت: دیپلمات‌های کنونی و سابق آمریکایی می‌گویند: «سیاست‌های اخیر دولت اوباما به‌منظور حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران به‌گونه‌ای به اتحاد آمریکا و اسرائیل آسیب‌ زده که در دهه‌های پیش، شاهد آن نبوده‌ایم و نگرانی‌هایی نیز در مورد توانایی کاخ سفید در مدیریت بحران‌های امنیتی تکثیر هسته‌ای در خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] به وجود آورده است.» روز یکشنبه از فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در سفر به اسرائیل[سرزمین‌های اشغالی] مانند یک قهرمان استقبال شد. این سفر سه‌روزه می‌تواند نمایش موضع‌گیری تند فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران پیش از مذاکرات این هفته ژنو باشد.

در ادامه مقاله آمده است: آقای نتانیاهو در نشست خبری مشترک، انتقاد خود را تکرار کرد که مصالحه مورد حمایت آمریکا «توافقی بسیار بد» بود و در عین حال، آقای اولاند را به دلیل مخالفت فرانسه با این توافق ستود. وی گفت: «حمایت و دوستی شما واقعی و صادقانه است. شما یکی از شش کشور بودید.» وزرات خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای دومین بار در ماه جاری به اسرائیل می‌رود تا مسائل و اختلاف‌های موجود برطرف شود. برخی کارشناسان خاورمیانه معتقدند که راه‌حل کوتاه‌مدتی برای شکاف کنونی میان آمریکا و اسرائیل وجود ندارد. این کارشناسان می‌گویند آقای نتانیاهو وظیفه سیاسی خود را مقابله با ایران و برنامه هسته‌ای این کشور تعیین کرده و احتمالاً در حال حاضر از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند. موضع‌گیری واشنگتن با این واقعیت تضعیف می‌شود که متحدان خاورمیانه‌ای مهم آن به‌ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز علیه نزدیکی روابط ایران و آمریکا چالش‌سازی می‌کنند. آرون دیوید میلر، مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا که در حال حاضر در مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون فعالیت می‌کند، می‌گوید: «اسرائیل در حال حاضر اشتراکات زیادی با عربستان دارد. این موضوع تنش در این منطقه را تشدید می‌کند.»

در پایان مقاله آمده است: آقای نتانیاهو تکرار کرد که آمریکا نباید پیش از تعطیلی کامل تأسیسات هسته‌ای ایران از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بکاهد. وی به سی‌ان‌ان گفت: «تصور می‌کنم باید فشار را افزایش دهید؛ زیرا این اقدام در نهایت کارساز می‌شود... در صورتی که در حال حاضر به فشارهای خود ادامه دهید، می‌توانید شاهد توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشید.» آقای اولاند هم از مواضع تند نتانیاهو حمایت کرده است. وی گفت که «فرانسه مادامی که اطمینان پیدا نکند که ایران از برنامه تسلیحات هسته‌‌ای خود دست کشیده است، تمام درخواست‌ها و تحریم‌های خود را ادامه خواهد داد.» یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت:‌ «مسئله (میان اسرائیل و آمریکا) اختلاف تاکتیکی است... می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.»

تحلیل:شاید اختلافی که این پایگاه آمریکایی از آن نام می‌برد، تا حدودی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره بحث هسته‌ای ایران وجود داشته باشد؛ اما واقعیت این استکه زیاد جدی نیست و بیشتر برای تأثیرگذاری بر ایران و مذاکرات مطرح می‌شود. چه کسی است که از سرسپردگی دولتمردان آمریکایی به صهیونیست‌ها خبر نداشته باشد. این بازی را ایرانی‌ها به خوبی می‌دانند و تحت‌تأثیر آن قرار نمی‌گیرند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.