محمدحسن قدیری ابیانه

فراخوان مقاومت در برابر معامله قرن

خلق داعش و کلید زدن پروژه «لانه زنبور» با هدف انشقاق و اختلاف عمیق بین مسلمانان و کشتار آن‌ها به دست یکدیگر، نخستین پرده از سناریوی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای تداوم موجودیت نامشروع و ایجاد حاشیه امن بود که به دست مقاومت با شکست کامل مواجه شد.

« محمدحسن قدیری ابیانه» در روزنامه «حمایت» نوشت: 

یکی از کارکردهای کنگره عظیم حج، علاوه بر تقویت جنبه‌های معنوی حجاج و زائران بیت‌الله الحرام، همفکری و تدبیر رهیافت برای برون‌رفت از مشکلات جهان اسلام است. به دلیل پرشمار بودن تعداد مسلمانان در اطراف‌واکناف عالم، این رایزنی‌ها بی‌تردید می‌تواند به خروج از پیچ‌وخم‌های جهان اسلام منجر شود، چراکه پتانسیل فراوان و ظرفیت‌های بی‌شماری در آن نهفته است. بیش از 50 کشور مسلمان در سراسر دنیا با جمعیت معادل 1.7 میلیارد نفر (حدود یک‌چهارم جمعیت جهان) در صورت وحدت و همدلی می‌توانند قطبی از قدرت را در عرصه بین‌المللی ایجاد کنند که در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله امنیت و انرژی حرف اول را بزنند. وحشت استعمار قدیم و جدید، از هم‌افزایی مسلمانان موجب شده که به طرق مختلف و سیاست‌های گوناگون ازجمله «تفرقه بینداز و حکومت کن»، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و به قدرت رساندن دست‌نشاندگان، مانع از تشکیل این قدرت بزرگ شوند. یکی از عمده‌ترین شاخص‌های اختلاف‌افکنی میان کشورهای مسلمان در عصر حاضر، اشغال سرزمین مقدس فلسطین و تبدیل آن به پایگاهی برای تعرض و تضعیف مسلمانان به شمار می‌آید. لذا صهیونیست‌ها شعار سلطه «از نیل تا فرات» را سر دادند که زنجیره‌ای از 20 کشور – به‌صورت کامل یا بخشی از آن‌ها - در طومار تجاوزگری اشغالگران جای می‌گیرند. از سوی دیگر، درحالی‌که غرب و حامیان رژیم صهیونیستی مدعی مخالفت و سینه سپر کردن در برابر نژادپرستی هستند، مقامات و رهبران به‌اصطلاح مذهبی این رژیم علناً و رسماً به نژادپرستی و خودبرترپنداری افتخار می‌کنند. از باب مثال، اخیراً یک خاخام سرشناس، با اذعان به نژادپرست بودن صهیونیست‌ها، مدعی شد که عرب‌ها – بخوانید مسلمانان- اختلال ژنتیک دارند و باید برده یهودی‌ها باشند!

افزون بر این، شعار «سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین» (A Land Without a People for People Without a Land) که مستمسک اشغالگری اسرائیل از هفت دهه پیش تاکنون بوده، از اساس باطل است، چراکه همه یهودیان مهاجر، اهل کشوری بوده‌اند و سرزمین فلسطین نیز از هزاران سال قبل تا به حال، مأوا و موطن ملت فلسطین بوده و سرزمینی بی ملت نیست. با این حال، صهیونیست‌ها هر آنچه از جنایت، کشتار، شکنجه و آواره کردن فلسطینی‌ها ممکن بود، انجام دادند اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ورق برگشت و دور شکست‌های این رژیم آغاز شد. تا زمانی که پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها «پان‌ عربیسم»‌ بود، اعراب در هر نبرد نظامی و دیپلماتیک در برابر صهیونیست‌ها شکست می‌خوردند ولی از مقطعی که بیرق عروبیت پائین آمده و پرچم اسلام‌گرایی بالا رفت، اشغالگران در همه جنگ‌ها سیلی خورده‌اند. نکته نغز ماجرا اینجاست؛ صهیونیست‌هایی که در برهه‌ای مدعی حکمرانی از نیل تا فرات بودند، امروز به دور خود دیوار کشیده‌اند اما باز هم احساس امنیت نمی‌کنند! از طرفی، آستانه تحمل آن‌ها علیرغم تجهیزات نظامی پیشرفته از حدود دو ماه به دو روز کاهش یافته و در ساعت‌های اولیه هر حمله‌ای، به دنبال میانجی
 می‌گردند!!
ناگفته نماند که گزارش‌های پنتاگون و تحلیل کارشناسان نشان می‌دهند که روند اضمحلال این رژیم سرعت گرفته و سران اسرائیل نیز به این حقیقت رسیده‌اند. راهبرد تل‌آویو و آمریکا به‌عنوان اولین حامی صهیونیست‌ها حفظ این رژیم به هر ترتیب ممکن است که این روند از یک دهه پیش شدت گرفته است. خلق داعش و کلید زدن پروژه «لانه زنبور» با هدف انشقاق و اختلاف عمیق بین مسلمانان و کشتار آن‌ها به دست یکدیگر، نخستین پرده از سناریوی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای تداوم موجودیت نامشروع و ایجاد حاشیه امن بود که به دست مقاومت با شکست کامل مواجه شد.
 آخرین تقلای آن‌ها برای ادامه حیات اشغالگران، توطئه «معامله قرن»‌ است که با کارگردانی آمریکا و اسرائیل، همراهی غرب و دلارهای نفتی ارتجاع عرب به جریان افتاده است. فشار سنگینی به فلسطینی‌ها وارد آورده‌اند تا آرمان قدس شریف و پایتختی آن را در ازای چند وعده سرخرمن و دریافت چند امتیاز نسیه اقتصادی به فراموشی بسپارند و از اصرار برای بازگشت آوارگان دست بردارند.
روز گذشته رهبر حکیم انقلاب در پیام سالانه خود به کنگره حج، موضوع فلسطین و توطئه معامله قرن را در صدر توجهات امت اسلامی در این همایش عظیم قرار داده و فرمودند: «ترفند معامله قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه بشری و نه‌فقط ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شکست این کید و مکر دشمن فرامی‌خوانیم و به حول و قوه الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه مقاومت، محکوم به شکست میدانیم.» بر همین اساس، نگارنده این سطور معتقد است که معامله قرن نه‌تنها به شکست منتهی خواهد شد، بلکه پژواک آن به خود صهیونیست‌ها و دلالان و شرکای آن بازمی‌گردد. به این ترتیب که موقعیت آن‌ها در هر رتبه و جایگاهی که هستند، پس از عقیم ماندن این توطئه، متزلزل‌تر از گذشته خواهد شد، آرمان فلسطین برخلاف آنچه علیه آن اجماع کرده بودند، مقبولیت مضاعفی پیدا خواهد کرد و از حمایت قوی‌تری در میان مسلمان برخوردار می‌شود.
واقعیت این است که شاخصه مقاومتی که امروز از ملت فلسطین می‌بینیم، «احساس قوت»‌ است ولی کاخ سفید و اقمارش می‌خواهند نشان دهند که این ملت مقاوم، تحت‌فشارها و در محاصره انواع و اقسام مشکلات گرفتار آمده و چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارد. امروز راهپیمایی بازگشت از سوی نسلی برگزار می‌شود که اسرائیل و آمریکا از طریق بمباران فرهنگی، کوشیدند آن‌ها را به ابتذال و سرخوشی‌ها سرگرم کنند، مقاومت را کاری بیهوده که باعث ریخته شدن خون انسان‌ها می‌شود جلوه دهند و با ترسیم سراب رفاه و آسایش اقتصادی، جوانان را برای به تاراج بردن آرمان قدس همراه کنند. غیرت اسلامی جوانان با هر تفکر و عقیده‌ای، اجازه نمی‌دهد که به ثمن بخس و به بهای چند وعده و وعید از سوی کسانی که اجدادشان را قتل‌عام کرده‌اند، به غیرت و آزادگی خود چوب حراج بزنند. در عوض می‌بینیم که هر چه فشار و تهدید و تطمیع بیشتر می‌شود، مقاومت آن‌ها در مقابل، شدت پیدا می‌کند.
و بالاخره اینکه عالی‌ترین مقامات آمریکایی دست‌اندرکار معامله قرن نیز به شکست آن اعتراف کرده‌اند. «جارد کوشنر»، دلال و طراح این توطئه چندی پیش کارگاه اقتصادی منامه را ناکام توصیف کرد. این البته آغاز کار است، چراکه دومینوی شکست‌های بیشتری در انتظار رژیم صهیونیستی است و به‌طور حتم، فرایند فروپاشی رژیم صهیونیستی، کمتر از دو دهه دیگر محقق خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.