حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

ایران دسیسه‌های دشمنان را به راهبرد عزت تبدیل کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: پیروی از مقاومت و ایستادگی «ابراهیم خلیل الله» آتش‌ها را به گلستان و دسیسه‌ها را به راهبرد عزت تبدیل می‌کند.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر اقتدار ایران به جهان نشان داده شد.

وی افزود: سبز پوشان مقتدر، پهپاد آمریکایی را هدف قرار ندادند بلکه شخصیت پوشالی آن‌ها را هدف قرار داده و نشان دادند و ابهت آمریکا را فرو ریختند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این کشتی انگلیسی نبود که توقیف شد بلکه بریتانیای کبیر بود که در برابر قدرت ملت بزرگ ایران احساس ضعف کرد.

ابوترابی فرد اظهار داشت: پیروی از مدرسه ابراهیم خلیل الله و آرمان‌ها و اهداف آن، آتش را به گلستان و دسیسه‌ها را به راهبرد عزت تبدیل می‌کند.

ابوترابی‌فرد گفت:‌در قنوت نماز عید، درخواست ویژه‌ای از خداوند متعال داریم که این امر نقشه راه ماست و باید به مضامین بلند آن توجه کنیم. ضمن اینکه انسان مؤمن همواره باید قله را نگاه کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ملت اسلام باید گام‌های خود را در نقطه‌ای بگذارد که گام‌های ابراهیم خلیل‌الله گذاشته شده بود.

وی با تأکید بر اینکه انبیاء الهی دغدغه گناهکاران و اهل معصیت را دارند و بر همین اساس برای آنان نگران هستند، گفت: حضرت ابراهیم حلیم بود ولی آیا ما هم پیرو این خصیصه پیامبر الهی هستیم؟ ما چقدر برای معصیت‌کنندگان و گناه‌کاران نگران هستیم و آنان را از این کار پرهیز داده‌آیم؟ باید تا مأیوس نشده‌اند به فکر یکدیگر باشیم.

ابوترابی‌فرد افزود: عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل‌الله است و آنهایی که در نمازجمعه و نمازهای جماعت حضور دارند باید بیش از دیگران دغدغه آنها را داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان به کشورمان گفت: سید آزادگان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در زندان‌های رژیم بعث همواره اعلام می‌کرد که همه باید با هم استقامت و ایستادگی داشته باشیم و بر همین اساس برای ملت ایران نیروهای مسلح،‌ امام و انقلاب پیام‌آور عزت و کرامت باشند و همین اندیشه منجر به آن شد که آزادگان، اقتداری با شکوه را بیافرینند.

وی گفت:‌در طول سالیان پررنج، پر شکنجه و سیاه اسارت آزادگان عزیز حتی یکبار هم پیامی ندادند که ما خسته شده‌ایم بلکه پیام‌شان برای امام و مسئولین، ایستادگی و استقامت و مقاومت بوده است که البته همین پیام دفاع مقدس را به قله تبدیل کرد.

ابوترابی‌فرد گفت: مبارزه ابراهیم خلیل‌الله با کفر، استکبار و زیاده‌خواهی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکا کیست که عده‌ای ملازم آن شده و در برابر آن خضوع می‌کنند؟ قدرت‌های استکباری چه شأنی دارند که ملت‌ها را مقهور خود کرده‌اند؟

وی تأکید کرد: انگلیس امروز و بریتانیای دیروز باید از ملت ایران درس بگیرد ضمن اینکه اروپای مقهور و تسلیم در برابر نظام سلطه و آمریکا باید شخصیت مستقلی داشته باشد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: ملت ایران و اسلام و جبهه مقاومت درس استقلال و استقامت را از مدرسه ابراهیم خلیل‌الله نشان داده است.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌امام خمینی (ره) ملت ایران را در دنیای اسلام به عنوان مردمی همواره ایستاده و مقاوم در برابر نظام استکبار و سلطه نشان داده است.

وی گفت: اقتدار باشکوه انقلاب اسلامی ایران تداوم راه مدرسه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و ابراهیم خلیل‌الله است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملت ایران و مردم عزیز و شجاع و مستقل عراق دلیرمردان سوریه،‌ مردم مقاوم لبنان و حزب‌الله عزیز و مقاوم و دلیرمردان یمنی بدانند که در راه مقاوم ابراهیم خلیل‌الله و ایستادگی در برابر بت‌ها و مجسمه‌های بی‌جان و بی‌روح و نشان‌ دادن اقتدار او گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اقتدار هفته‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران که به دنیا نشان داده شده است،‌تصریح کرد: سبزپوشان مقتدر، پهپاد آمریکایی را هدف قرار ندادند بلکه شخصیت پوشالی آن را نشان داده و هدف قرار دادند و ابهت آمریکا را فرو ریختند.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌این کشتی انگلیسی نبود بلکه بریتانیای کبیر بود که در برابر قدرت بزرگ ملت ایران احساس ضعف کرد و این همان راه ابراهیم خلیل‌الله است که آتش را به گلستان و دسیسه‌ها را به راهبرد عزت تبدیل کرده و می‌کند.

ابوترابی‌فرد گفت:‌راهبرد جمهوری اسلامی 4 دهه است که در دنیا نشان داده می‌شود و بر اساس همین راهبرد در برابر آمریکا نظام سلطه و استکبار مقاومت و ایستادگی کرده‌ایم. ضمن اینکه همین مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و زنان و کودکان مظلوم آن در برابر رژیم صهیونیستی که نماینده نظام سلطه در منطقه ماست و دستش در کشتار آنان وجود دارد الهام گرفته از مدرسه ابراهیم خلیل‌الله است.

وی تصریح کرد: استفاده بهینه شده از آرمان‌های مدرسه ابراهیم خلیل‌الله از سوی مردم ایران و به استقبال خطر رفتن بر اساس مبانی دینی و با استفاده از دانش هم بخش دیگری از اهداف و آرمان‌های مدرسه ابراهیم خلیل‌الله است.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.