مهدی فضائلی

راه نجات

سرزمین ایران و منطقه غرب آسیا، آزمایشگاه بزرگ آزمون "نظریه مقاومت" بوده و با ضرس قاطع می توان ادعا کرد این راه و روش در هر نقطه دیگری که تکرار شود، همین نتایج را می توان انتظار داشت.

«مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت:
علم، مقوله ای ارزشمند تلقی می شود و هر چیزی به صفت علمی بودن متصف شود پذیرفتنش سهل تر و حتی نشانه خردمندی است.
فارق از جدال های عالمان، از جمله ویژگی‌های مقولات علمی(به مفهوم science) آزمایشگاهی و قابل تکرار بودن آزمون است.به عبارت دیگر هر دانشی که مبتنی بر داده های قابل اثبات و تولید مجدد باشد را "علم" می گویند.
بر این اساس در این یادداشت بر علمی بودن"نظریه مقاومت" تاکید می شود.
"مقاومت" در یک تعریف کلان، عبارتست از ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن که علاوه بر مبانی دینی و قرآنی،امروز به عنوان یک‌ نظریه علمی نیز قابل ارائه هست!
اصل انقلاب اسلامی ایران، چهل سال نظام جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، وقایع سوریه در ۹ سال گذشته، انصارالله یمن و...نمونه های متعدد نتیجه بخش بودن نظریه مقاومت است.
در واقع سرزمین ایران و منطقه غرب آسیا، آزمایشگاه بزرگ آزمون "نظریه مقاومت" بوده و با ضرس قاطع می توان ادعا کرد این راه و روش در هر نقطه دیگری که تکرار شود، همین نتایج را می توان انتظار داشت.
در نقطه مقابل وضعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس و سرنوشت انقلاب بهمن سال ۸۹ مصر نیز موید نجات بخش بودن نظریه مقاومت است چرا که حکام این کشورها یا جریان اخوان مصر به جای مسیر مقاومت، مسیر سازش را در پیش گرفتند و امروز وضعیت اسفبار آنها را از حیث عزت ملی، هزینه های سازش و شکست های پی در پی شاهدیم.
در چنین شرایطی، مسئولیت دولتمردان نقطه کانونی و الهام بخش جبهه مقاومت، یعنی ایران عزیز، مسئولیتی سنگین و مضاعف است.
کوچکترین رفتار یا موضعی از دولتمردان ایران که نسبتش با مقاومت روشن نباشد و یا خلاف موازین نظریه مقاومت باشد بلافاصله از سوی جبهه استکبار و هم پیمانانش بزرگ نمایی شده و حمل بر خسته شدن یا عقب نشینی ایران از مسیر مقاومت تفسیر می گردد.
چنین رفتار یا مواضعی و لو تحت عنوان منافع ملی،در شرایط خطیر فعلی روحیه جبهه استکبار در حال اضمحلال را تقویت و روان مجاهدان جبهه مقاومت را تضعیف می کند؛چه گناهی از این بزرگتر و چه خطایی از این زیانبارتر؟!
جدیدترین آزمون ثمربخشی مقاومت، حوادث و رویدادهای چهار ماه گذشته است.
تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای کاهش تعهدات برجامی، اجرای این تصمیم، زدن پهپاد متجاوز آمریکا و اعلام رسمی آن، عدم تمکین در برابر خواسته های جبهه استکبار در باره کشتی نفت کش ایران و توقیف کشتی انگلیسی از جمله رفتارهای مبتنی بر نظریه مقاومت است که شرایط را به شکل شگفت انگیزی به نفع ایران تغییر داده است.
خروج از انفعال و کنشگری معقول و موثر،آشکار شدن اقتدار ایران،آشکار شدن هیمنه دروغین قدرت آمریکا،وادار کردن غرب به تحرک در مسیر جلب رضایت ایران و پیشنهادهای وسوسه انگیز اروپا همگی از جمله ثمرات این آزمون جدید است.
دولتمردان و بویژه رئیس جمهور محترم مراقب باشند دستاورد نقد و گران بهای حاصل شده را به وعده های کم ارزش، نسیه و بدون اعتبار لازم دشمن از دست ندهند و مطمئن باشند "مقاومت" تنها راه نجات کشور است که عزت، حکمت و مصلحت آنرا تایید می کنند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.