سرلشکر باقری تأکید کرد؛

گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و چین

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری‌های دیرینه دفاعی و نظامی نیرو‌های مسلح ایران و چین تأکید کرد که این همکاری‌ها همپای روابط سیاسی و اقتصادی در حال توسعه و گسترش است.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (چهارشنبه) در پاسخ به دعوت رسمی همتای چینی خود در رأس یک هیات بلندپایه نظامی وارد پکن شد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روابط ایران و چین از سال ۲۰۱۶ به سطح روابط راهبردی ارتقا یافته و برنامه جامع توسعه همکاری‌های میان دو کشور تدوین و مبادله شده است.

وی جمهوری خلق چین را کشوری مهم در جهان و آسیا خواند و گفت که برای ایران روابط و همکاری با چین در ابعاد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در پاسخ به سوالی در خصوص علت سفرش به چین بیان کرد: در زمان حاضر ضروری بود برای تبادل نظر با همتای چینی در خصوص مسائل راهبردی، فنی و نظامی این سفر صورت گیرد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد که با مقامات چینی در نیرو‌های مسلح این کشور در مورد تحولات آینده شرق و جنوب غرب آسیا و تحولات جهان گفت‌وگو خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه تدارک دیده شده برای بازدید خود از یک پایگاه دریایی و تجهیزات دریایی نیرو‌های مسلح چین در شانگهای تصریح کرد: با مقامات چینی درباره برنامه‌های کشورشان در دریای جنوبی چین با توجه به اینکه از جانب آمریکا مورد تهدید قرار گرفته است، صحبت خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به فعالیت کمیسیون‌های مشترک فنی، صنعتی و نظامی ایران و چین اشاره و عنوان کرد: در جریان این سفر، کمیسیون مشترک نظامی دو کشور برگزار می‌شود.

سردار باقری گفت: در کمیسیون فنی و صنعتی مسائل صنایع دفاعی ایران و چین و در کمیسیون مشترک نظامی مسائلی مانند آموزش‌ها، رزمایش‌ها و مباحث نظامی مطرح و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه «در این سفر پیشبرد اهداف این کمیسیون‌های فعال بررسی خواهد شد»، خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک هم با حضور یک هیأت از ارتش چین در ایران، نشست کمیسیون‌های فنی، صنعتی و نظامی برای بررسی جزئیات مسائل تشکیل خواهد شد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.