«مشق احسان»؛ فرصتی برای توانمندسازی آینده‌سازان مناطق محروم کشور

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ــ‌ اسلامی با بیان اینکه پویش ملی «مشق احسان» با هدف تأمین و توزیع بسته‌های نوشت‌افزاری برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری طرح این بود که گام‌هایی هرچند کوچک به‌ منظور توانمندسازی دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌سرپرست یا بی‌بضاعت برداشته شود.

هادی نیوز: سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی؛ با تأکید بر ضرورت حمایت از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند در سراسر کشور برای تأمین لوازم اولیه تحصیل، گفت: امروزه یکی‌ از عوامل افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌ خصوص در مناطق کمتر برخوردار کشور وضعیت اقتصادی خانواده‌هاست؛ مسلماً خانواده‌ای که از توانایی مادی کمی برخوردار است قادر نخواهد بود بسیاری از امکانات و نیاز‌های اساسی آموزشی و تحصیلی فرزندان خود را تأمین کند و این ضعف مالی از لحاظ جسمی و روانی بر کودک تأثیر منفی خواهد داشت.

وی افزود: نداشتن امکانات تحصیلی سبب می‌شود تا به تدریج انگیزه تحصیلی دانش‌آموز پایین بیاید و این امر باعث دلزدگی او از درس و مشق و نهایتاً افت تحصیلی و ترک تحصیل شود؛ لذا اکثر این کودکان و خانواده‌ها نیازمند حمایت‌ هستند؛ یکی از این طرح‌های حمایتی، کوششی است که در قامت طرح «مشق احسان» انجام شد تا بتواند به‌ منظور توانمندسازی دانش‌آموزان عزیزی که در خانواده‌های بی‌سرپرست یا بی‌بضاعت سراسر کشور زندگی می‌کنند گام‌هایی هرچند کوچک بردارد تا این کودکان و نوجوانان هم آینده‌ای همراه با امید را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی با بیان اینکه این طرح در سال ۱۳۸۴ با تهیه سه بسته لوازم‌التحریر در آستانه سال تحصیلی آغاز و تا کنون با مقیاسی بزرگتر راه خود را ادامه داده است، افزود: هر چند اقداماتی که با عنوان مشق احسان انجام می‌شود، صرفاً تلاشی است اندک در برابر نیاز‌های بسیاری که در جامعه شاهدیم، اما امیدواریم با دعوت از نیکوکاران بیشتر بتوانیم هم در دریافت کمک‌های نقدی و هم شناسایی دانش‌آموزان نیازمند بیشتر، گام‌های مؤثرتری برداریم.

حسینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نیکوکاری و مشارکت‌جویی، براساس آموزه‌های دینی و قرآنی و کمک به دانش‌آموزان نیازمند از مهم‌ترین اهداف فرهنگ بخشش و احسان است، گفت: در شرایطی قرار داریم که با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت نوشت‎افزار طی سال‌های اخیر در کشور، شرایط خرید این لوازم هم برای خانواده‌های ضعیف و نیازمند دشوار است. لذا پویش ملی مشق احسان با هدف تأمین و توزیع بسته‌های نوشت‌افزاری و کیف برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار از جمله مناطق سیل‌زده در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد و امروز آخرین روز آن است.

خیریه‌ها و گروه‌های جهادی با پیوستن به کمپین مشق احسان می‌توانستند دو برابر مبلغ پرداختی، کیف و لوازم‌التحریر دریافت و به دانش‌آموزان تحت پوشش اهدا کنند

وی با تأکید بر اینکه برای حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان مستعد و نیازمند هرکسی می‌تواند با کمک‌های نقدی و یا اهدایی خود مثل لباس نو، لوازم التحریر، کیف و کفش در این پوش یاری‌رسان دانش‌آموزان بی‌بضاعت باشد، اظهار کرد: این پویش به همت گروه‌های خیر و جهادی آغاز به کار کرده است و تاکنون توانسته حمایت برخی چهره‌های هنری، ورزشی و مذهبی را جلب کند. همچنین توزیع بسته‌ها از سوی گروه‌های جهادی انجام می‌شود و تعداد قابل توجهی از گروه‌های جهادی تاکنون با پویش همراه شده‌اند.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی اضافه کرد: پویش مشق احسان از همه گروه‌های جهادی طی فراخوانی دعوت کرد تا جهت همکاری در توزیع با ما تماس بگیریند. کار به گونه‌ای بود که خیریه‌ها و گروه‌های جهادی با پیوستن به این کمپین می‌توانستند دو برابر مبلغ پرداختی، کیف و لوازم‌التحریر دریافت و به دانش‌آموزان تحت پوشش اهدا کنند.
حسینی با بیان اینکه مردم و عموم جامعه هم می‌توانند در این پوش مشارکت کنند و حضور داشته باشند، به ایکنا گفت: خیران می‎توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری #۴۰۳۰* در اختیار مشق احسان قرار دهند. همچنین غرفه مشق احسان در نمایشگاه ایران‌نوشت آماده دریافت کمک‌های کالایی مردم نوع‌دوست ایران در مصلای امام خمینی(ره) است.
 
[گام‌هایی کوچک و راهی بزرگ در توانمندسازی آینده‌سازان کشور/ فرصت پیوستن به پویش ملی مشق احسان]
وی از پیوستن ستاد اجرایی فرمان امام راحل، مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آپارات به کمپین مشق احسان خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شد. در جریان این کمک‌ها تمامی اقلام خریداری شده از سوی این پویش، تولید داخلی خواهد بود و گروه‌های جهادی توزیع آن را برعهده خواهند گرفت.
 

ایکنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.