موریسون:

استرالیا در اهداف آمریکا در رابطه با ایران مشارکت نمی‌کند

نخست‌وزیر استرالیا تاکید کرد که کانبرا فراتر از تعهد خود در خصوص حمایت از ناوبری آزاد در منطقه هرمز، در اهداف آمریکا در رابطه با ایران مشارکت نمی‌کند.

هادی نیوز: «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا  پس از مذاکره با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که استرالیا فراتر از تعهد خود در خصوص حمایت از ناوبری آزاد در منطقه (تنگه هرمز)، در اهداف آمریکا در رابطه با ایران مشارکت نمی‌کند.

 براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، موریسون که روز جمعه به کاخ سفید رفته بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «هیچ بحثی درمورد هیچ چیزی وجود ندارد.»

وی گفت: «از مشارکت ما در آن عملیات خاص که من به همه یادآور شدم مربوط به آزادی عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز است، قدردانی شده است. مسئله در این خصوص است. دیگر موضوعاتی که آمریکا به دنبال آن هست، موضوعاتی است که برای آنها اهمیت دارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا با موریسون همکاری نظامی احتمالی در ایران را افزایش دهد، اگرچه بعدا او گفت که این موضوع مورد بحث قرار نگرفته است.

استرالیا در ماه آگوست برای حمایت از ناوبری آزاد در منطقه تنگه هرمز، به طرح بین المللی امنیت دریایی (IMSC) به رهبری آمریکا پیوست.

موریسون  گفت: « من آن زمان که مشارکت خود را در این برنامه (پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکادر تنگه هرمز) اعلام کردم، به وضوح گفتم که به موضوع آزادی عبور و مرور کشتیرانی مربوط می‌شود و قضیه در این راستا است و بسیار مورد استقبال و قدردانی قرار گرفت.»

وی همچنین آنچه را که خویشتنداری ترامپ در قضیه با ایران خواند، مورد تحسین قرار داد و گفت: «و فرصت خوبی بود که بار دیگر در مسیر بحث خود این مسئله را تأیید کنیم بنابراین من فکر می‌کنم که باید اطمنیان دهیم. منظورم این است که استرالیا تصمیمات خود را در زمینه منافع ملی خود اتخاذ می‌کند.»

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.