جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

سرنگونی جمهوری اسلامی ریشه اصلی جنگ استکبار علیه ما در دفاع مقدس بود

سردار سپهر گفت: بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار قدرتهای استکباری شرق و غرب عالم متحد شدند و بر اساس یک اتحاد شیطانی و استکباری در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیدند.

سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز(31شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح در بیرجند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار قدرتهای استکباری شرق و غرب عالم متحد شدند و بر اساس یک اتحاد شیطانی و استکباری در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیدند.

وی افزود: دشمنان برای سرنگونی نظام نوپای اسلامی به تمامی تدابیر شیطانی اعم از تهدید، تحریم، قائله های قومی و ترور مسئولین ما دست زدند و هجمه همه جانبه برای سرنگونی نظام نوپا در تمام عرصه ها با همه قدرت شروع شد امام ایستاد و مردم از امام تبعیت و انقلاب خود را حفظ کردند.

 سپهر ادامه داد: دشمن تصمیم گرفت بعد از شکست های پی در پی در مواجهه با انقلاب و مقاومت مردم، جنگی خانمان سوز، همه جانبه، خشن و با پشتیبانی قدرت های استکباری شرق و غرب عالم علیه ما شروع کند که این جنگ با برآوردهای دانشمندان نظامی غرب و شرق عالم می بایست موجب شکست ما در طول یک هفته می شد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان غربی برآورد کرده بودند کشوری که ارتش ندارد و با وجود اینکه مستشاران نظامی از ایران کوچ کرده بودند؛ قوای دفاعی و توان مدیریت چند روزه جنگ را ندارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مشکلات آن زمان در کشور ما از جمله  فقدان نظام و ساختار حاکمیتی ، مشکلات معیشتی و عدم پشتیبانی قدرت های خارجی از ایران بود که برآورد های منطقی نظامیون و سیاسیون دشمنان قرار گرفت که با یک تهاجم سراسری ظرف یک هفته ایران را تسلیم خود کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان عواملی برای جنگ علیه ما اعلام کردند که به ظاهر اختلافات ارزی و مرزی بود گفت: عوامل و ریشه های اصلی جنگ علیه ما  سرنگونی جمهوری اسلامی ، ماهیت مستقل و استکبارستیزی مردم و رهبری، به هم خوردن موازنه قوا در منطقه با سرنگونی ژاندارم منطقه رژیم منحوس پهلوی و جاه طلبی صدام و اختلافاتش با ایران قبل از انقلاب بود.

سردار سپهر اظهار داشت: بعثی ها با حمایت غرب و شرق برآورد کرده بودند که به دو دلیل باید ظرف چند روز ما تسلیم آنان شویم اینکه ایران ناتوان از دفاع از خود  است و هیچ یک از قدرت های جهان و منطقه ای از ایران حمایت نمی کنند لذا یک جنگ خانمان سوز بر ما تحمیل کردند. در این جنگ امام(ره) فرماندهی و هدایت رزمندگان را برعهده گرفت و رزمندگان تبعیت مطلق خود از رهبر را نشان دادند.

 استفاده از الگوهای نبرد عاشورایی در دفاع مقدس اوج گرفت

وی  به عوامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس که امروز هم می تواند در برابر قدرت های استکباری در گام دوم انقلاب پیروزی های دیگر برای ما به ارمغان بیاورد اشاره و عنوان کرد: اول رهبری داهیانه، شجاعانه، عالمانه و بی نظیر امام راحل و دوم انگیزه الهی رزمندگان ما از عوامل شکست ناپذیری قوای ما بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: روحیه اخلاص، توکل، ایثار، صبر، ارزش های دینی و انقلابی رزمندگان ، اعتماد به خداوند و نفس، نصرت الهی، شجاعت، صبوری، نترسیدن از دشمن، استفاده از الگوهای نبرد عاشورایی که چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم در دفاع مقدس اوج گرفت.

سپهر ادامه داد: تسلیم دشمن نشدن  و علم،  دانش و خِرَد فرماندهان و مدیران در تمام سطوح و صحنه های دفاع مقدس وجود داشت. عرصه عملیاتی آفندی و پدافندی در دفاع مقدس از خلق روشهای جدید جنگ و مبارزه در طول تاریخ بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه عامل دیگر پیروزی در دفاع مقدس حضور مردم پا در رکاب امام بود خاطرنشان کرد: مردم تا پای جان برای کشور ایستادگی کردند به طوریکه ۱۷میلیون نفر در جمعیت ۳۶میلیون نفری در جبهه نقش آفرینی کردند، بیش از ۲۰۰هزار نفر شهید و ۵۰۰هزار نفر جانباز دادیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه وحدت نیروهای مسلح، بسیج و مردم عوامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس بود گفت: ما در دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی داشتیم از جمله حفظ تمامیت ارضی کشور بود که در ۲۰۰سال گذشته هرگاه قدرتهای بزرگ به کشور ما تشری زده اند تا تهدید به حمله یا اشتغال کردند با یک معاهده بخشی از کشور ما را جدا کردند که از آن زمان ۷۰درصد از جغرافیای کشور جدا شده است.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس تمام غرب و شرق عالم  بر علیه ما سرباز، سلاح، نیروهای ارشد، امکانات ماهواره ای، جاسوسی و جریانات ضد انقلاب را در اختیار گرفتند اما ما یک وجب از کشور خود را دست ندادیم.

سپهر با بیان اینکه این تاریخ و تمدن را مردم ما با غیرت به دست آوردند و دشمنان تسلیم اراده ی عزت، قدرت، توانمندی اعتقادی و انقلابی ملت ما شدند افزود: دوران دفاع مقدس با ایجاد روحیه خود باوری، مقاومت و ایستادگی به ویژه در نیروهای مسلح و کسب تجارب مقابله با قدرت های بزرگ همراه بود که امروز قدرت تجاوز به کشور ما را ندارند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها در ۴۰سال گذشته در هر جنگی که در منطقه به راه انداختند شکست خورده اند و این به دلیل صدور فرهنگ مقاومت، بسیج توده ای مردمی و صدور تفکر استکبارستیزی در کشورهای عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان، سوریه و سراسر جهان است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ما امروز با صدور تفکر انقلابی و فرهنگ دفاع مقدس و ۴۰سال مقاومت ملت ایران تمام راهبردها و انتظارات دشمنان بزرگ عالم را تبدیل به شکست کردیم.

رفاه و امنیت آمریکا در حال فروپاشی است
وی اظهار داشت: آمریکا، اروپا و قدرتهای صهیونیستی بیش از ۷۰سال است برای تامین امنیت آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند اما امروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف می کند امپراتوری بزرگ اسلامی از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق عرصه را برای صهیونیست ها تنگ کرده است.

سپهر با بیان اینکه آمریکایی ها با دو اصل رفاه و امنیت می خواهند سالها کدخدایی خود را حفظ کنند گفت: جنبش مسلمانان عالم، امنیت برای آمریکا نگذاشتند و رفاه آمریکا که اصل دیگر است اکنون با ۱۰ ها تلریون بدهکاری در آمریکا نسل های بعدی آن کشور نیز رنج می برند.

وی عنوان داشت: ما امروز فروپاشی آمریکا و از بین رفتن امنیت رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم و این به برکت ایستادگی رزمندگان اسلام است.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مشکلات اقتصادی، زیستی و معیشتی داریم که این مشکلات را همانند ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت مردم پشت سر می گذاریم. با تبعیت مردم از رهبری و جانفشانی های رزمندگان در دفاع از آب و خاک کشورمان در آستانه گام دوم انقلاب بوی امید و نشاط به مشام می رسد. ما همچون ید واحده هستیم و تنها در برخی موارد اختلافات در نحوه مدیریت ها داریم.

ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کردیم
وی با بیان اینکه ما قدرت نظامی و دفاعی برای حفظ نظام داریم و قرآن به ما می فرماید برای دفاع از کشور و حاکمیت الهی نیاز به دفاع دارید ادامه داد: امروز ثابت کردیم هرگونه پیشرفت علمی، اقتصادی و فرهنگی در کشور در گرو قدرت نظامی و دفاعی است و اراده هایمان را بر دشمن و در منطقه تحمیل می کنیم و اجازه تجاوز و تعددی به دشمن نمی دهیم.

سپهر ادامه داد: ما بر اساس آیات الهی و فرمایشات معصومین علیهم السلام قدرت امنیتی کشور را فراهم کرده ایم و ما در بخش اقتصادی به یاری خداوند از سختی در حال عبوریم و دشمن سر تسلیم در برابر خواسته های فرود می آورد و ما با خدا، رهبری و شهدای انقلاب عهد بسته ایم تسلیم اراده ی دشمن نمی شویم .

وی با بیان اینکه راه شهدا و امام را ادامه می دهیم خاطرنشان کرد: ما متعهدیم برای ایجاد تمدن اسلامی، جامعه و دولت اسلامی تا ظهور امام عصر(عج) انجام وظیفه کنیم چراکه امروز در کشور ما زمینه تحقق این آرمان الهی فراهم است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: همانگونه که با ایجاد قدرت دفاعی و امنیتی، ما در جهان جزو چهار کشور برتر از لحاظ قدرت دفاعی هستیم مسئولین کشور تلاش کنند تا قدرت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را با انسجام ، وحدت و تبعیت از رهبری افزایش دهند تا شاهد شکوفایی و تداوم حرکت انقلاب اسلامی باشیم.

خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.