مهدی فضایلی

اعترافات دشمن

در لابه لای اخبار و رویدادهای پرشتاب گاهی نکات مهمی هست که آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرند و بسادگی و با سرعت از کنار آنها عبور می کنیم.لذا لازم است گاهی درنگ کنیم و به این نکات با دقت بیشتری توجه نماییم.

 در لابه لای اخبار و رویدادهای پرشتاب گاهی نکات مهمی هست که آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرند و بسادگی و با سرعت از کنار آنها عبور می کنیم.لذا لازم است گاهی درنگ کنیم و به این نکات با دقت بیشتری توجه نماییم.

از جمله این موارد اعترافاتی است که در سخنان و مواضع دشمنان وجود دارد که کم هم نیست ولی خیلی عادی با آنها مواجه می شویم. این یادداشت به دو مورد از این اعترافات که در همین روزهای اخیر مطرح شده و مشتی از خروار است توجهی دوباره دارد.

  نخست، اظهار نظر ریول مارک گرخت-تحلیلگر سابقCIA و عضو اندیشکده دست راستی و ضد ایرانی FDD- است که مجله خبری سیاسی-اقتصادی فارین پالسی که از نشریات معروف بین المللی است و به زبان های مختلف ترجمه می شود و به نقلی بیش از ۳.۵ میلیون خواننده دارد آن را منتشر کرد.

این کارشناس موسسه fdd می‌گوید: رهبر عالی ایران قصد دارد ترامپ را در یک بازی«سیاست قدرت پایه»درگیر کند. او می افراید:معتقدم او(آیت الله خامنه‌ای) موفق ترین رهبر خاورمیانه از زمان جنگ جهانی دوم است.او بسیار ماهر و فوق العاده با استعداد است.گرخت تاکید می‌کند:در این زمان رهبر عالی ایران قطعا در امتیازها(از ترامپ)پیش است.

اعتراف دوم، اذعان مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا به بی اثر بودن تحریم هاست. دنیس راس که از بنیانگذاران موسسه پژوهش های سیاسی خاورمیانه بوده و تا کنون مسئولیت های رده بالایی در پنتاگون، وزارت امورخارجه و شورای امنیت ملی آمریکا داشته است، اخیرا" در روزنامه واشنگتن‌پست با رد ادعای ترامپ مبنی بر موثر واقع شدن «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران نوشت: تحریم، تغییری در رفتار ایران ایجاد نمی‌کند.

وی افزوده است:چانه‌زنی با ایران با جوش دادن معاملات ملکی فرق دارد!متأسفانه ترامپ در منزوی کردن آمریکا موفق‌تر بوده تا ایران.

راس تصریح می کند: ایران به وضوح نیازی برای گفتگو با دولت آمریکا احساس نمی‌کند و سپس تاکید می نماید: تاریخ می‌گوید ایران را نمی‌توان با تحریم به تغییر رفتار وادار کرد.

ملتی که به اذعان دشمن، موفق ترین و ماهرترین رهبر خاور میانه طی بیش از هفت دهه گذشته را دارد و توانسته است بی سابقه ترین و سنگین ترین تحریم ها را بی خاصیت کند، قطعا" ملت بزرگی است و بدون تردید در صورت استقامت در راه حق، فتوحات بزرگتری را شاهد خواهد بود.  

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.