من از سپاه راضی ام، اما قانع نیستم

آحاد برادران و خواهران سپاهی امروز باید به خود ببالند و خرسندی خود را هویدا نمایند، چرا که امام و مقتدای ایشان از آنها ابراز رضایت کرده اند و این کم افتخاری نیست.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی مصادیقی از موفقیت‌ها و اثربخشی های سپاه را بیان کردند و فرمودند در مقایسه کامیابی ها و ناکامی ها و در نسبت با مأموریت‌ها، سپاه پاسداران پر افتخارترین است.
 ورود در خدمات اجتماعی و کمک به مردم، ورود در کارهای فرهنگی و هنری، گسترش جغرافیایی مقاومت، تلاش برای حفظ معنویت و رشد در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و رویش های فراوان در نسبت ریزش های کم، همه از مصادیق بود که ایشان با برشماری آنها رضایت خویش را از سپاه اعلام کرده‌اند 
اما ایشان بلافاصله فرمودند که قانع نیستند، چرا که ظرفیتهای سپاه را فراوان  دانستند و توصیه‌هایی را نیز به فرماندهان سپاه بیان کردند.
 این جمله در بطن خود نشاط مضاعفی را برای سپاهیان ایجاد نموده است ، چرا که افق‌های پیش رو را برای سپاه چنان بسط دادند که سپاه و فرمانده آنان و تا نسل‌های بعدی سپاه به هیچ عنوان دچار سکون و ایستایی نخواهند شد. توصیه های ایشان مبنی بر این که مراقب باشید سپاه پیر و محافظه کار نشود، آمادگی خود را برای مقابله با حوادث بزرگ حفظ کند، در حوزه آگاهی‌ها آمادگی خود را حفظ نماید، نگاه فرا فرامرزی خود را از دست ندهد، ارزیابی واقع بینانه از دشمن داشته باشد، با همه اجزای نظام تعامل و هم افزایی داشته باشد، مردمی بوده و در همه کارها  رویکرد جهادی داشته باشد؛ این فرمایشات چنان فضایی مقابل سپاه  گشاده است که اگر شبانه‌روز برادران و خواهران سپاه کار و تلاش نمایند باز هم فضا و زمینه کار فراهم است و راه رشد و تعالی سپاه بسته نخواهد بود. سپاه باید از این فرصت گرانبها استفاده نماید و با برنامه‌ریزی صحیح افق نگاه و حیطه عمل خود را تا صد برابر وضعیت فعلی( چنانچه رهبری فرمودند) گسترش دهد.
 الزامات چنین امری توجه به مواردی است که در متن سخنرانی ایشان می باشد و باید ضمن احصا آنها، زمینه تحقق واقعی آن ها (نه شعاری) فراهم گردد.
 بهره گیری صحیح از همه ظرفیت‌ها و حتی افرادی که به جرگه یاران ماندگار پیوستند، جوانگرایی هوشمندانه در عین ارج گذاری و بهره گیری از نیروهای با تجربه، توجه و سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی نیروی انسانی و خلق منابع جدید، ایجاد انگیزه و اراده قوی در آنها، تجدید سازماندهی نیروها و براساس شایستگی‌ها و تخصص افراد در حوزه‌های خدمتی، از جمله الزاماتی است که باید نسبت به فراهم‌سازی آنها اهتمام داشته باشند. 
این امر خطیر الزامات دیگری نیز دارد که به فرصت‌های دیگر موکول می‌کنیم.

برگرفته از کانال معیار در سروش

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.