آیت‌الله رئیسی:

مبارزه با فساد و بی‌عدالتی تاخیر و تعطیل ندارد/ نباید میدان را خالی کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: به هیچ عنوان با دو قطبی کردن، ملامت، فضای سیاسی و جناحی نباید میدان را خالی کرد زیرا جریان مبارزه خواست نظام و مردم و دلسوزان است و این مبارزه نه تاخیر دارد و نه تعطیل خواهد شد.

هادي نيوز: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشست با خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران،نخبگان و فرهیختگان در تبریز اظهار کرد: توفیقی است در این ایام مبارک در محضر علما، خانواده شهدا، نخبگان، کارگران و صنعت‌گران باشیم و ما به صورت قلبی و قبلی ارادتمند همه هستیم.

وی با بیان اینکه از نکته‌نظرات مطرح شده در این نشست‌ها استفاده کردیم، تصریح کرد: خوشحالیم در این جلسه در خدمت چشم و چراغ انقلاب هستیم که شهدا پرچمی برای نمایش رشادت، فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت هستند و نام شهید همیشه زینت‌بخش هر جایی خواهد بود. 

رئیس قوه قضائیه افزود: انتصاب به شهید در یک دستگاه باعث فخر آن مجموعه است زیرا آنها یک فرهنگی یعنی فرهنگ عاشورا را همراه دارند. 

وی با اشاره به ۱۰ هزار شهید استان و وصیت یکنواخت آنها مبنی بر اینکه مردم  ما برای خدا رفتیم و نگذارید تا امام تنها بماند، تصریح کرد: برای ما و مسوولان الزام جدی است که همواره سخن شهیدان را پیش رو داشته باشیم و بدانیم که حرکت آنها الگو بوده و سخن آمها همان سخن در زیارت عاشوراست. 

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: حسین خون خود را داد تا جامعه قدرت تحلیل و تدبر یابد و الان به قدرت خون شهدا جهل‌زدایی شده است ولی با جاهلی مدرن که قدرت رسانه‌ای دارد و قدرت‌های بزرگ آن را حمایت می‌کنند روبه رو هستیم. 

وی گفت: هیچ جبهه‌ای نیست که در آن تفکر انقلابی دست نداشته باشد زیرا خون شهدا در آن نهفته و متصل به ثارالله می‌باشد. 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امکان ندارد آثار خون شهدا منتفی شود و شاید جلوه‌های ناخوشایندی برای رزمنده و خانواده شهدا پیش بیاید ولی ماندگاری ندارد زیرا قرار واقعی بر این اصل است که تبعیض و فساد در هاضمه نظام اسلامی جایی ندارد. 

 هیچ کسی ناهنجاری اجتماعی و تبعیض و بی‌عدالتی را قبول نمی‌کند

وی تاکید کرد: شاید در جایی نادیده گرفتن حق‌الناس و دست‌اندازی به نظام مالی پیدا شود ولی پیش نمی‌رود زیرا هیچ کسی ناهنجاری اجتماعی و تبعیض و بی عدالتی را قبول نمی‌کند. 

آیت‌الله رئیسی ابراز کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی ۴۰ سال گام‌های بزرگی برداشته و کارهای بزرگی کرده است ولی در این چله دوم انقلاب همه موضوعات را با اندوخته و داشته و تجارب خود تابناک می‌بیند. 

وی توضیح داد: حضرت آقا فرموده‌اند که من آینده را بسیار روشن می‌بینم و این شرایط مرتفع خواهد شد و ما نیز آینده را با دست‌های پروردگار که دیدیم روشن می‌بینیم. 

بی‌عدالتی و  تبعیض‌ها پایان می‌یابد

رئیس قوه قضائیه افزود: قطعا همه این بی‌عدالتی ها و تبعیض ها با دست توانای رهبری و سربازهایی امثال بنده و همه دوست‌داران، خاتمه داده خواهد شد. 

وی تشریح کرد: جریان انقلاب، جریان عدالت‌خواهی، حق‌خواهی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بدون تردید راه خود را طی خواهد کرد. 

آیت‌الله رئیسی به حرکات ماندگار دانش‌بنیان در کشور که برای توسعه موثر هستند، اشاره کرد و گفت: در بخش نخبگان کارهای زیادی انجام شده است و الان بیش از ۲۵۰ دانشگاه خصوصی داریم و میدان دادن به جوانان و دانشگاه‌ها نیز همیشه مورد تاکید رهبری می‌باشد. 

وی تصریح کرد: کارخانجات، کارگاه‌ها و مراکز تولید باید کار خود را انجام دهند تا کوچکترین مشکل و وقفه‌ای نباشد و اگر خصوصی‌سازی مشکلاتی ایجاد کرده است ما وارد خواهیم شد تا مبارزه با فساد انجام شود و همچنین جلوی وقفه را بگیریم. 

رئیس قوه قضائیه متذکر شود: باید در این جنگ بی‌رحمانه دشمن علیه ایران توسط دشمنان که هر کاری از دستشان بود را کردند، ایستادگی داشت هرچند به خاطر جوانان مخلص، متدین،انقلابی و نخبه در کشور نتوانستند کاری کنند. 

وی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه دشمن در منطقه خواست ولی نتوانست در حالیکه ما خواستیم و توانستیم، گفت: ما نیاز به تفکر انقلابی در هر بخشی داریم که با نه شروع نکند بلکه با ما می‌توانیم جلو باید رفت. 

دانایی باید تبدیل به توانمندی شود

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: دانایی باید تبدیل به توانمندی شود و برخی مشکلات وجود دارد که باید با هم آنها را حل کنیم زیرا راهکار این مشکلات در دست جوانان و زنان و مردان کشور است. 

وی با تاکید بر فرمایش رهبری مبنی بر اینکه هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم، افزود: گره‌گشایی این مشکلات در دست خود مردم است.

رئیس قوه قضائیه توضیح داد: فضای کشور فضای مقاومت و ایستادگی است و 40 سال است که امامین نظام اسلامی اعلام کرده‌اند که ما با همه کشورها تعامل داریم ولی در برابر همه مشکلات و دشمنی‌ها ایستادگی فعال خواهیم داشت ولی اساس و راهبرد ما تعامل با همه است. 

وی ادامه داد: راهبرد نظام بر این است که در هیچ جای نظام فساد لانه نکند زیرا نظام براساس طهارت و پاکی می‌باشد و اجازه فساد به کسی داده نمی‌شود و اگر کسی دچار لغزش شود باید با او برخورد عبرت‌آموز شود.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: هزینه فساد و روابط ناسالم و نامشروع برای متخلف سنگین است و به هیچ عنوان با دو قطبی شدن،ملامت، فضای سیاسی و جناحی میدان را نباید خالی کرد زیرا جریان مبارزه خواست نظام و مردم و دلداه‌های آن می‌باشد و این مبارزه نه تاخیر و نه تعطیل خواهد شد. 

وی گفت: مدیریت بدون مدیر و نظارت تعریف نمی‌شود زیرا وظیفه قانون‌گذار، اجرا و قضائیه بوده و به عبارتی مبارزه با فساد درد سه قوه و رسانه‌ها می‌باشد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.