متأسفانه باید با تأخیر "ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب‌های درسی" را انجام دهیم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه متأسفانه باید با تأخیر "ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب‌های درسی" را انجام دهیم، گفت: فکر می‌کنم در یک بازه زمانی دو یا سه سال باید این کار تکمیل شود.

هادي نيوز: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود با اشاره به ضرورت ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب‌های درسی متذکر شدند: "بعد از آنکه جوان‌های ما رفتند این مرکز را تسخیر کردند و با زحمت زیاد کاغذهایی که خُرد شده بود و مدارکی که در کاغذ خرد‌کن ریخته شده بود را توانستند گردآوری کرده، به هم بچسبانند و به شکل کتاب دربیاورند، آن وقت معلوم شد چه توطئه‌هایی در طول این مدت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته است.

این کتاب‌ها حدود 70 جلد است، شماها آن را خوانده‌اید؟ چرا از مضامین برگزیده این کتاب‌ها در مجموعه مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های ما هیچ نشانه‌ای نیست و این یکی از اعتراضات من است، وزیر آموزش و پرورش در جلسه است چرا این‌ها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی‌دهید، چرا نمی‌گذارید نسل جوان و جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه‌هایی  زیر سر داشته است."

در همین رابطه و درباره ورود اسناد جاسوسی آمریکا به کتاب‌های درسی، حجت‌الاسلام علی ذوعلم؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: 13 آبان امسال چهلمین سال تسخیر لانه جاسوسی است و این اقدام مهم سرنوشت انقلاب ما را تثبیت کرد و به تعبیر امام خمینی (ره) انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.

وی افزود:‌ در کتاب‌های درسی نفس مسئله استکبار‌ستیزی، نام 13 آبان و روز دانش‌آموز مطرح شده است اما اسناد لانه جاسوسی به عنوان اسناد خدشه‌ناپذیر که نشان‌دهنده مداخله آمریکایی‌ها در طول سال‌ها و ده‌‌ها سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است به نحو کافی و شایسته وارد کتاب‌های درسی نشده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت:‌ در متون مختلف مانند مجلات رشد و سایت رشد باید بیش از آنچه که هست به این اسناد بپردازیم.

ذوعلم بیان‌کرد:‌ کارگروهی در زیرمجموعه معاونت طراحی و تولید بسته‌های یادگیری شکل گرفته است که بتوانیم به گونه‌ای هوشمندانه و متناسب با موضوع کتاب‌های درسی در چهارچوب برنامه درسی مصوب و ذیل اسناد تحولی بخش‌هایی از اسناد دخالت‌های غیرقانونی، استعمارگرایانه و سلطه‌گرایانه آمریکا را به کتاب‌های درسی وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کتاب آمادگی دفاعی این زمینه کاملاً وجود دارد، افزود: در کتاب مطالعات اجتماعی و حتی برخی از کتاب‌های علوم انسانی این بحث که از اسناد لانه جاسوسی استفاده شود، مطرح است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح‌کرد: طبقه‌بندی موضوعی این اسناد نشان می‌دهد که سفارت آمریکا در کشور ما صرفاً در عرصه مداخله‌های سیاسی و روابط بین‌الملل ورود پیدا نمی‌کرد بلکه آنها در تأثیرگذاری‌های اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و همه شئون ملت ما مداخله‌های سلطه‌گرایانه داشتند و این مسئله حتماً برای نسل‌های آینده ما باید به عنوان یک ذهنیت واقع‌بینانه تاریخی تثبیت شود، کار ارزشمندی که 40 سال قبل توسط دانشجویان پیرو خط امام انجام شد باید در ذهن دانش‌آموزان کشور تثبیت شود.

ذوعلم  گفت: متأسفانه البته با تأخیر باید این کار را انجام دهیم و هم‌اکنون مطالعاتی در این رابطه انجام انجام شده است و امیدوارم برای سال تحصیلی 1399-1400 یعنی کتاب‌های سال آینده در بخش‌هایی که طبق اقدامات کارشناسی به جمع‌بندی تناسب این محتوا با برنامه درسی رسیدیم، اسناد جاسوسی وارد شود اما فکر می‌کنم در یک بازه زمانی دو یا سه ساله این پروژه باید تکمیل شود چون ظرافت‌هایی در این مسئله وجود دارد، ما باید بر روی جمع‌بندی و دلالت‌هایی از این اسناد که نشان‌دهنده دخالت‌های آمریکا است، تأکید کنیم.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.