محمدمهدی اسلامی:

مشکل آمریکا با ایران، پرچمداری گفتمان مخالف «فرهنگ آمریکایی» است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مشکل آمریکا با ایران، تسخیر لانه جاسوسی نیست؛ بلکه پرچمداری گفتمانی است که «فرهنگ آمریکایی» را ویرانگر سرمایه‌ها می‌داند.

هادي نيوز: محمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: آمریکا بر اساس نظریه «قدرت هوشمندانه» که ترکیبی از قدرت نرم و سخت را مورد توجه قرار می‌دهد؛ جنگی پیشرفته‌تر از جنگ سرد و جنگ نرم مقابل ایران را دنبال می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عمق تخاصم آمریکا با ایران را فراتر از استعمارطلبی نوینی که برای دیگر کشورها دنبال می‌شود دانست و گفت: مشکل اصلی آمریکا با ایران، تسخیر لانه جاسوسی نیست؛ بلکه پرچمداری گفتمانی است که «فرهنگ آمریکایی» را نه تنها سرمایه نمی‌داند، که آن را ویرانگر سرمایه‌ها می‌داند.

با اشاره به اینکه امروز درباره منفور بودن آمریکا جای تردیدی باقی نمانده است، افزود: چه بپذیریم که 11 سپتامبر متکی بر یک فریب بزرگ افکار عمومی بود و چه نپذیریم و حتی اگر روایت آمریکایی را نیز بپذیریم؛ یک نتیجه آشکار پس از 11 سپتامبر مورد وفاق عمومی قرار گرفت و درباره آن کتاب و مقاله‌ها نوشته شد. اینکه آمریکا در بخش عمده‌ای از جهان منفور است و این نفرت از مردم نیست، بلکه از سیستم اداره آمریکا و عملکرد پرنخوت آن نشأت می‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: آمریکا ستیزی امروز تا بدانجا رسیده که بارها در خاک آمریکا پرچم این کشور آتش کشیده می‌شود و در صدر فهرست افکارسنجی میزان تنفر مردم جهان از آمریکا حتی نام کشورهای اروپایی متحد آمریکا دیده می‌شود و این تهدیدی عمیق برای قدرت آمریکا است.

اسلامی رویکرد نظام سلطه به شبکه‌های اجتماعی را در الگوی «قدرت هوشمندانه» بسیار پیچیده دانست و افزود: وقتی یک بند از دستور جلسه سال جاری اجلاس بیلدربرگ تبدیل رسانه‌های اجتماعی به اسلحه است (The Weaponisation of Social Media) نمی‌توان نقش این شبکه‌ها در تحولات سیاسی که به عنوان «جنبش‌های بی‌سر» مشهور شده را منفک از افسران عملیات روانی دانست. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با یادآوری قدرت ایران در نبرد مجازی خاطر نشان کرد: حوزه پنجم اصطلاحی است که وزارت دفاع آمریکا برای فضای سایبری استفاده می‌کند و در کتابی به همین نام به قلم دو تن از مقامات امنیتی آمریکا، قدرت ایران به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهایی که توانایی آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های آمریکا را دارند مطرح شده است. امروز که کشورهای خط مقدم جبهه مقاومت اصلی‌ترین هدف برای آشوب‌سازی با شبکه‌های اجتماعی هستند؛ به نظر می‌رسد باید ایران به عنوان محور این جبهه، نقش مستشاری خود را به عرصه مجازی نیز تعمیم دهد و یاریگر هم‌پیمانان خود در این نبرد باشد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.