از مدیران پاورپوینتی تا درس‌های فراموش‌نشدنی

1ـ صبح، یک شکل حرف می‌زد بعدازظهر یک شکل!
«غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس گفت: «ما ترامپ را همیشه پدیده خاصی می‌دانستیم و می‌گفتیم باید روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بر روی واکنش‌ها و رفتارهای او کار کنند. امروز باید در مورد آقای روحانی هم این را بگوییم. روحانی در فراز و نشیب‌هایش حتی قبل از ریاست‌جمهوری‌اش پدیده خیلی پیچیده‌ای بود و باید چند وجهی مورد کندوکاو قرار بگیرد، اما در هر صورت ایشان به ملت ایران خیلی کم‌لطفی کرد. به‌ وعده‌هایی که داد، کمتر دیدیم که عمل کرده باشد. صبح، یک شکل حرف می‌زد، بعدازظهر یک شکل دیگر... به نظر من، مرحوم‌ هاشمی هم همین‌طور بود.» در سال‌های اخیر، هر وقت روحانی اظهارات تند و جنجالی مطرح می‌کرد، اصلاح‌طلبان به وجد آمده و سوت و کف و هورا می‌کشیدند، حالا و در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح‌طلبان به صف اول انتقاد از دولت آمده و فریاد وامصیبتا سر می‌دهند!

2ـ مدیران پاورپوینتی در برنامه و بودجه!
«حسین صمصامی» سرپرست اسبق وزارت اقتصاد گفت: افرادی که اکنون در وزارت اقتصاد هستند، قبلاً در سازمان برنامه و بودجه بودند که استاد گزارش‌نویسی هستند، مدیران پاورپوینتی هستند... نه سواد دارند و نه توان اجرایی دارند. دقیقاً جملات و کلیدواژه‌های کلیشه‌ای دارند و هر جایی که بحث می‌شود از این جملات استفاده می‌کنند. وی افزود: اگر واقعاً سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال 1393 اجرا می‌شد، این مسائل و تحریم‌هایی که ترامپ سال‌های 1396 و 1397 اعمال کرد، اثر نداشت و حتی تحریم نمی‌کردند. بنزین را چرا تحریم نمی‌کنند، چون تولید داخل دارد. شک نکنید. اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برجام هم نیاز نبود، چون مجبور بودند تحریم‌ها را با دست خود بردارند؛ زیرا منابع نفتی در بودجه وجود نداشت. راه رفع تحریم، برجام نبود، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

3ـ درس‌های فراموش‌نشدنی
«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در مصاحبه با وبگاه هلندی «اِن‌آرسی» گفت: «می‌خواهم تأکید کنم یکی از درس‌هایی که ما از مسئله برجام گرفتیم، این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، ظاهراً اعمال تحریم‌های جدید بود...» وی افزود: «درس دیگر برجام آن بود که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد.» این اولین بار نیست که یک مقام ارشد دولت، به بی‌دستاوردی برجام اذعان کرده است. پیش از این روحانی با اشاره به تجربه برجام، مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامید. ظریف نیز گفته بود «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد.» این در حالی است که روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره دیروز، این اظهارات مهم عراقچی را سانسور کردند و تنها روزنامه شرق، در صفحه اول، آن هم با چاشنی حمله به او نوشته است: «آقای عراقچی به دلواپسان پیوسته!؟»

4ـ روح دیکتاتور عراق در میان اغتشاشگران!
همزمان با هشدار مرجعیت دینی در عراق درباره حضور نفوذی‌ها در میان معترضان، «رغد صدام» دختر دیکتاتور معدوم عراق، صوتی منتسب به پدرش منتشر کرد که در آن گفته می‌شود: «فکر می‌کردند می‌توانند شما را ببرند تهران. می‌خواهند عراق را روستایی از توابع سرزمین فارس کنند. اما شما امیدشان را ناامید کردید و درسی به آنان خواهید داد که شایسته‌اش هستند.» روشن نیست صدا، صدای دیکتاتور معدوم است یا خیر و اینکه چه زمانی بیان شده یا خطاب به چه کسانی و درباره چه موضوعی مطرح شده است؛ اما حساب توئیتری دختر صدام با انتشار آن در این روزها که عراق شاهد تظاهرات است، تلاش کرده فضا را که اعتراض به بیکاری، وضعیت بد معیشتی و فساد است، اعتراض به ایران نشان بدهد.

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.