سرلشکر باقری در دیدار معاون روابط بین‌الملل ارتش چین مطرح کرد؛

تدوین سند ۲۵ ساله روابط راهبردی ایران و چین/ روابط نظامی دو کشور رو به توسعه است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سند مهمی در جمهوری اسلامی ایران درباره راهبرد روابط ۲۵ ساله دو کشور تدوین شده است که به مقامات چین نیز ارائه شد. این سند در عالی‌ترین سطوح کشور ما تهیه شده و مورد تایید رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر روز (سه‌شنبه) در دیدار با سپهبد «شائو یوئان مینگ» معاون روابط بین‌الملل ارتش چین و رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و چین رو به توسعه است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روابط ایران و چین را راهبردی می‌دانند و رئیس جمهور چین هم چنین نگرشی را به این روابط دارد.

وی افزود: سند مهمی در جمهوری اسلامی ایران درباره راهبرد روابط ۲۵ ساله دو کشور تدوین شده است که به مقامات چین نیز ارائه شد که این سند در عالی‌ترین سطوح کشور ما تهیه شده و مورد تایید رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه اراده دائمی دو کشور بر توسعه روابط است، تصریح کرد: نگاه برخی کشور‌ها و دشمنی‌هایی که وجود دارد، تأثیری بر روابط ما نخواهد داشت و امیدوارم نگاهی که مقامات چین به این سند در تنظیم روابط دارند و پاسخی که به این پیشنهاد راهبردی ما می‌دهند، باعث ادامه مسیر توسعه‌ای روابط باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه تهدیدات و علایق مشترکی میان ما و چین وجود دارد، ادامه داد: زمینه‌های همکاری بسیار متنوعی برای همکاری نیرو‌های مسلح دو کشور وجود دارد و امیدوارم با تلاش جنابعالی به‌عنوان رئیس چینی کمیسیون مشترک دو کشور، در همه زمینه‌ها بتوانیم روابط را توسعه دهیم.

سپهبد شائو یوئان مینگ، معاون روابط بین‌الملل ارتش نیز در این دیدار سفر چندی قبل سرلشکر باقری به چین را سفری بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر همکاری‌های نیرو‌های مسلح دو کشور را به صورت مطلوب پایه‌ریزی کرد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.