نماینده ولی فقیه در سپاه:

شهادت سپهبد سلیمانی نقطه آغاز فروپاشی جبهه استکبار است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی گفتمان مقاومت و مکتب قاسم سلیمانی را در جهان نهادینه کرد، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی نقطه آغاز فروپاشی جبهه استکبار شد.

حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پیش ازظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پورجعفری در مصلی امام علی علیه‌السلام کرمان اظهار داشت: حاج قاسم عزیز! تو از شهادتت یک هدف بزرگ‌تر داشتی و می‌دانستی جز با شهادت تو چهار دهه مقاومت و مجاهدت تو جاودانه نمی‌شود و نه‌تنها کشور‌های مختلف را از دست مستکبران و داعشیان پست‌تر از کافر نجات دادی، بلکه جاودانه شدن جبهه مقاومت، خون حاج قاسم را می‌طلبید و تو می‌دانستی شهادتت وحدت امت اسلامی را به دنبال دارد و خون تو معجزه می‌آفریند و شهادت تو شروع وارد کردن موشک‌های انقلابی بر سر آمریکایی‌هاست.

وی افزود: همان‌طور که حیات تو خدمت به اسلام و انقلاب بود، شهادتت نیز باید مانند حیاتت خدمت به اسلام باشد؛ لذا می‌بینیم در دنیا چه خبر است؛ چه کسی، ایرانی مانند هفته گذشته و کرمانی مانند روز گذشته سراغ دارد؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد: سردار عزیز، تو به ما روح تازه و جبهه انقلاب را استحکام قوی‌تری بخشیدی و جبهه کفر را متزلزل کردی و همه ما مدیون تو هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت: اولین و بزرگ‌ترین خواسته سردار سلیمانی برای خودش شهادت بود که برای او شهادت، رسیدن به مقصد و لقاءالله و دستیابی به اوج عزت و افتخار بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی گفتمان مقاومت و مکتب قاسم سلیمانی را در جهان نهادینه کرد و ایستادگی در برابر ظلم را گسترش داد، افزود: شهادت این سردار بزرگ میلیون‌ها انسان را در مسیر تعالی قرار داد و شهادت او به مجاهدت‌هایش روح جاودانه بخشید و جبهه مقاومت را محکم کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تصریح کرد: شهادت سپهبد سلیمانی نقطه آغاز فروپاشی جبهه استکبار شد و امروز همزمان با ساعتی که دشمنان خدا و شمنان بندگان صالح خدا، شهید سلیمانی ما را ترور کردند، اولین ضربه از ضربات پی در پی به استکبار وارد شد و اولین گروه تفنگداران آمریکایی را با تابوت به سوی آمریکا برگرداندیم و تازه شروع شد.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی معجزه کرد و حیاتی در همه امت‌های اسلامی ایجاد و جبهه مقاومت را مستحکم کرد و هم جبهه دشمن را در هم شکست و دیگر هیچ آمریکایی در منطقه امنیت ندارد.

وی افزود: این (موشک‌باران پایگاه عین الاسد) انتقام و تلافی نیست؛ ما باید ریشه کفر، استکبار و ظلم را برکنیم و آرزوی قاسم سلیمانی را که فراهم کردن نهضت و مقدمات ظهور است، عملی کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی با حیات، مجاهدت ۴۰ ساله و با شهادتش زمینه بیشتر نهضت ظهور را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حاج قاسم فقط خاک سوریه و عراق را از داعش نجات نداد، بلکه حاج قاسم‌هایی را در این کشور‌ها و در یمن، افغانستان و لبنان تربیت کرد و امروز در جبهه او حاج قاسم‌ها فراوان هستند و او انسان‌هایی را تربیت کرد که مانند او و با اقتدای به او نگذارند دیگر هیچ مستکبری خواب راحت و هیچ ظالمی در دنیا امنیت داشته باشد.

وی با قدردانی از مردم ایران افزود: می‌دانیم حضور مردم فقط به خاطر قدرشناسی و تسلیت نیست و آمده‌اند در مجالس شهید سردار سلیمانی مانند مجالس اربابش، روح و حیات بگیرند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با مطرح کردن این سوال که چه چیزی سبب شد حاج قاسم اینگونه مثمر ثمر باشد؟ بیان کرد: سربازی ولایت، حاج قاسم را به اینجا رساند.

وی ادامه داد: اولین مطالبه سردار سلیمانی این است هم در درک مواضع رهبری، در فهم مطالبت رهبری و عمل به آن‌ها از همه پیشقدم‌تر و هم محکم باشیم؛ مانند حاج قاسم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به نگاه جامع حاج قاسم سلیمانی به جهان اسلام عنوان کرد: هر جا استکبار حضور پیدا می‌کرد، حاج قاسم را مقابل خودش می‌دید. ویژگی دیگر این شهید، اخلاص حاج قاسم بود که خدا او را بزرگ کرد و هرکس دنبال اعتلای کلمه الله و گمنامی بود، خدا او را نشان می‌دهد و خداوند چه زیبا حاج قاسم را به دنیا نشان داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به جامعیت حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان در صحنه عبادت یک عبد عابد گریان و در میدان جهاد یک مرد شجاع قوی بود که نه معنویت حاج قاسم او را از سیاست باز داشت و نه سیاستش او را از اخلاق و تقوا.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: حاج قاسم در مقابل دشمن ستمگر مانند کوه بود و رفتار او را در برابر فرزندان شهید نشان‌دهنده جامعیت است و کسانی که می‌خواهند حاج قاسم را الگو قرار بدهند باید به این توجه کنند که یک بُعدی نشوند که او الگوی انسانیت و مومن بودن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توانمندی و قدرت مدیریت در صحنه‌های سخت یکی از ویژگی‌های دیگر حاج قاسم بود و مرد روز‌های بحرانی و سخت است که خیلی‌ها قدرت ایستادن و تصمیم‌گیری‌های بزرگ را ندارند.

وی با اشاره به صراحت و قاطعیت سردار سلیمانی در دفاع از حق افزود: شهید سلیمانی هر جا حقی می‌دید مدافع بود.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از مکر را در جامعه خودمان زنده کنیم، افزود: سردار سلیمانی آمر به معروف بود و از کنار منکرات بی تفاوت عبور نمی‌کرد و در دفاع از حق صراحت داشت.

وی تصریح کرد: باید ببینیم مطالبه خدا از ما چیست و تکلیفمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم که تکلیف‌گرایی، عمل به وظیفه، ساده‌زیستی و... از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سردار سلیمانی روحیه شهادت‌طلبی، حسینی و انقلابی داشت؛ همان چیزی که امروز نیازمند آن هستیم؛ اینکه محکم و با روحیه انقلابی ایستادگی کنیم.

وی افزود: شهید سلیمانی با حیاتش به اسلام و انقلاب خدمات بزرگی کرد، اما با شهادتش حیاتی بسیار بزرگ‌تر بخشید.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در پایان خطاب به استکبار، آمریکا، آل سعود و رژیم اشغالگر قدس گفت: با شهادت سردار سلیمانی مرگ تدریجی شما سرعت بیشتری یافته است.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با قرائت قرآن کریم، مداحی و عزاداری همراه بود، اقشار مختلف مردم، مسوولان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و خانواده داغدار این دو شهید حضور داشتند.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.