سیاست‌های عربستان علیه مسلمانان جهان است

سیاست های سعودی به طور فزاینده ای به مسلمانان سراسر جهان آسیب می زند. پادشاهی سعودی به لحاظ ابعاد مادی و سیاسی از اینکه متولی مکه و مدینه است بسیار سود برده است.

هادی نیوز:سیاست های سعودی به طور فزاینده ای به مسلمانان سراسر جهان آسیب می زند.

متولیان 2 مکان مقدس جهان اسلام به راحتی خودشان را از بسیاری از مسائلی که مسلمانان را تحت تأثیر قرار می دهد دور نگاه داشته اند.

پادشاهی عربستان سعودی ادعا می کند که به دلیل نظارت بر نگهداری از مکه و مدینه (مکان هایی که 2 مسجد از مقدس ترین عبادتگاه های مسلمانان در آنجا واقع است) و میزبانیِ سالانه زائرانِ حج تا حدود زیادی کرسیِ اسلام است.

این پادشاهی سالها به دلیل نپذیرفتن مسائلی که مسلمانان سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و بر جای گذاشتنِ این احساس که ایدئولوژی سیاسی این کشور بیشتر با رژیم صهیونیستی و آمریکا که هر دو برای جنگ بیهوده علیه کشورهای با اکثریت مسلمان اجیر شده اند همگام است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

پادشاهی سعودی در اقدامات اخیر خود بارها تلاش های نا امیدکننده ای را در به خطر انداختن اجلاس کوالالامپور در مالزی که بر گردهمایی رهبران کشورهای مختلف و بحث درباره مسائلی که اکثریت کشورهای مسلمان را با مشکل مواجه کرده تمرکز داشت، انجام داد.

هنگامی که "عمران خان" نخست وزیر پاکستان حضور در این اجلاس را برنامه ریزی کرد، عربستان سعودی و متحد نزدیک آن امارات متحده عربی به منظور کناره گیری از این اجلاس به وی فشار آوردند.

خان که در ابتدا این نشست را ترویج می کرد سرانجام تسلیم شد و سفر خود به مالزی را در دقایق آخر لغو کرد.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه که یکی از مهندسان اصلی این نشست بود پس از جلسه به خبرنگاران گفت: "متأسفانه شاهد این هستیم که عربستان سعودی بر پاکستان فشار وارد می کند. اکنون، این کشور وعده هایی در رابطه با بانک مرکزی (سپرده های سرمایه گذاری) به پاکستان داده است. مهم تر از آن، 4 میلیون پاکستانی در عربستان سعودی مشغول به کار هستند. آنها تهدید می کنند که کارگران پاکستانی را به کشور خود بازمی گردانند."

پادشاهی سعودی به لحاظ ابعاد مادی و سیاسی از اینکه متولی مکه و مدینه است بسیار سود برده است. هر ساله بیش از 2 میلیون مسلمان با هر رنگ، پیشینه و قومیتی برای تکمیل حج خود به این 2 شهر مقدس می آیند.

 

سعودی ها و سازمان همکاری اسلامی

از زمانی که مسجدالاقصی در بیت المقدس (سومین مکان مقدس اسلام) مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، پادشاهی عربستان بواسطه یکی از نهادهای مهم اسلامی یعنی سازمان همکاری اسلامی (OIC) مستقر در جده که در سال 1969 تأسیس شد به مشروعیت سیاسی دست یافت.

سازمان همکاری اسلامی با داشتن 57 عضو به دومین سازمان بین المللی بزرگ تبدیل شد، اما نفوذ آن به دلیل مواضع منفعل ریاض و متحدان آن در زمینه مسائل مسلمانان از فلسطین تا کشمیر به تدریج کاهش یافت.

"محمد بن سلمان" ولیعهد بی تجربه عربستان سعودی به جای جستجوی راه هایی برای تقویت سازمان همکاری اسلامی به منظور کمک به آزادی جوامع مسلمان از اشغال، به برقراری دوستی با چهره های جنجال برانگیزی چون؛ "جِرد کوشنِر" یک آمریکاییِ یهودیِ حامی رژیم صهیونیستی که داماد ترامپ نیز است می پردازد.

 

ولیعهد سعودی به دلیل نقش خود در سازماندهی قتل "جمال خاشقچی" مخالف سعودی و مبارز بین المللی در زمینه مسائل مسلمانان در کنسولگری عربستان واقع در استانبول از سوی جامعه جهانی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

آمریکا چندین دهه ارتش سعودی که تجربه جنگ واقعی ندارد را آموزش داده و تجهیز کرده است.

 

سیاست خارجی ضد مسلمان

سعودی ها همچنین به توانمند ساختن دیکتاتورهایی مانند "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر کمک کرده است.

پادشاهی عربستان سعودی در لیبی نیز مانند مصر ذات مستبد خود را با حمایت از "خلیفه حَفتَر" فرمانده نظامیِ 75 ساله لیبیایی نشان داد.

ریاض نیز بخشی از جنگ داخلی وحشیانه یمن، بمباران گاه و بیگاه مناطق غیر نظامی و یکی از دلایل اصلی بدترین فاجعه انسانیِ جهان بوده است.

این پادشاهی همچنین در برابر موضع نظامیِ تهاجمیِ هند در مورد کشمیر (منطقه مورد مناقشه سازمان ملل متحد) سکوت اختیار کرده است.

ریاض و امارات متحده عربی به جای اعمال فشار بر هند و مقصر دانستن آن در قبال نقض حقوق بشر در کشمیر، بیشتر مشتاق ایجاد مشاغل مستحکم با دولت راست گرای هند که توسط "نارندرا مودی" که به همدستی در کشتار چند هزار مسلمان متهم شده اداره می شود، هستند.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.