باید قوی شویم/ دشمن از حادثه هواپیما خوشحال شد/ پاسخ موشکی سپاه و تشییع میلیونی سردار سلیمانی از ایام الله است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران و صدها هزار نفر در بعضی کشورها به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند از ایام الله است.

هادی نیوز: خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران، لحظاتی پیش آغاز شد. 

مراسم نماز جمعه امروز تهران با حضور گسترده مردم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

اهم محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب به این شرح است: 

ـ همه برادران عزیز را دعوت می‌کنم و توصیه می‌کنم به رعایت تقوا؛ اگر نصرت الهی را می‌خواهیم در تقواست. اگر توفیقات الهی را می‌خواهیم هدایت الهی را می‌خواهیم در تقواست. اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می‌خواهیم در تقواست و باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار دهیم. آنچه مهم است توصیه به تقواست. خود این حقیر بیشتر از شما محتاج این توصیه هستم. هرکدام به اندازه رشد خودمان تقوی را رعایت کنیم.

ـ بحث من پیرامون آیه‌ای است از قرآن که توصیه می‌کند حضرت موسی را ایام الله را به یاد بنی‌اسرائیل بیاورد؛ یک احتمال این است که به وسیله ایام الله خدا را قیامت را به یاد آنها بیاورد.

ـ اهمیت ایام الله در اینجا معلوم می‌شود که موسی پیامبر عظیم الشان مامور است ایام الله را به یاد مردم بیاورد. ایام الله آیه‌ هستند. نشانه راهند برای کسانی که دو صفت را دارند. صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است. اهل صبر و استقامت است و شکور یعنی کسی که نعمت را می‌شناسد و شکرگذاری می‌کند که عرایضی دارم در این مورد.

ـ آیه بعد می‌فرماید حضرت موسی این دستور را عملی می‌کند. به یاد آنها آورد نجاتشان از دست فرعونیان را. از دست قدرت ستمگر را، که چطور شما را نجات داد. این از ایام الله است. یکی از نمونه‌های ایام الله این است. وقتی که جوامع و انسان‌ها از دست ستمگر نجات پیدا می‌کند، بعد دنباله این ندای عمومی پروردگار است، یعنی با صدای بلند، خدای متعال به همه اعلام می‌کند که اگر شکرگذاری کردید ما آن نعمتی که به شما دادیم روز به روز افزایش خواهیم داد، زیاد خواهیم کرد اما اگر کفران نعمت کردید. شکر را به جا نیاوردید مشکلات فراوانی است که برای شما پیش خواهد آمد.

ـ بعد در آیه بعد نتیجه کلی از این مطالب را می‌فرماید؛ این که ما می‌گوییم شکرگذار باشیم نعمت خدا را از یاد نبریم، این خود شماست و الّا خدای متعال بی‌نیاز است. ایام الله مهم است. می‌خواهم در مورد ایام الله صحبت کنم. برای مردمی که صبارند و شکورند. اهل استقامت و صبرند. از میدان به اندک چیزی خارج نمی‌شوند و ایستادگی می‌کنند، شکورند یعنی اولا نعمت را می‌شناسند. تبعات پنهان و آشکار نعمت را می‌دانند. ثانیا قدرشناس نعمتند یعنی ارزش این نعمت و وزن این نعمت را می‌دانند. ثالثا بر اساس آن احساس مسئولیت می‌کنند. بر اساس این نعمتی که خدا داده احساس مسئولیت می‌کنند، بنابراین ملت و قومی بی‌صبر نیستند. این آیات سوره ابراهیم است که مکّی است، یعنی وقتی مسلمانان در اوج مبارزات و ایستادگی و مقامت در برابر جریان کفر قرار داشتند این آیات نازل شد بدانید خدای متعال ایام الهی دارد که شما باید شکرگذار باشید اگر شما از آنچه خدای متعال به شما داده به شما پیروزی خواهد داد.

ـ این دو هفته‌ای که بر ما گذشت هفته پر ماجرا و استثنایی است ماجراهای تلخ، شیرین، حوادث درس‌آموز برای ملت ایران پیش آمد در این دو هفته. یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند. آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران و صدها هزار نفر در بعضی کشورها به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند این یکی از ایام الله است. 

ـ آنچه اتفاق افتاد کار هیچ عاملی به‌جز دست خدا نمی‌تواند داشته باشد. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید آن روز هم یکی از ایام الله است.

ـ ما این دو روز را جزء ایام الله در این چند روز گذشته دو هفته گذشته در مقابل چشم خودمان ما ملت مشاهده کردیم؛ اینها روزهای نقطه عطف تاریخند. روزهای تاریخ‌سازند. روزهای عادی نیستند. دیدید که یک نیرویی یک ملتی این قدرت و توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزند این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است و  آن روز جزء ایام الله است.

ـ روزها تمام می‌شوند لکن تاثیرات این روزها در زندگی ملت‌ها باقی می‌مانند و روحیه ملت‌ها در منش و مسیر ملت‌ها آثاری که می‌گذارند آثار ماندگار و بعضا جاودانه است.

ـ خب حالا جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبّار و شکور است. در طول این سال‌های متمادی ملت ایران همواره سپاسگذار الطاف الهی در طول این سال‌ها بوده است. ما باید از این آیات درس بگیریم.

ـ من عرض می‌کنم پس از 41 سال پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی‌نظیر را کدام دست قدرتی به میدان آورد؟ این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی می‌توانست یک  چنین معجزه‌ای نشان دهد جز دست قدرت الهی؟

ـ کسانی که قدرت دست خدا را نمی‌توانند در این حوادث ببینند و تحلیل مادی می‌کنند عقب می‌مانند. بُعد معنوی و بسیار مهم این حوادث همین است که خدای متعال این کار را می‌کند. وقتی خدای متعال یک چنین حرکتی را به وجود می‌آورد انسان باید احساس کند اراده الهی در پیروزی است. اراده الهی بر این است که این ملت در این راه و در این خط حرکت کند و پیروز شود.

ـ این عشق و وفا و این ایستادگی و این بیعت بزرگ با خط امام نشان‌دهنده معنویات و باطن این ملت هم هست. مردم با این حضورشان در میدان با خط امام بیعت کردیم. ملتی با این عظمت آن هم بعد از گذشت بیش از 30 سال از رحلت امام اینگونه با امام مردم بیعت می‌کنند. چه شد که در چند روز قبل از این حادثه و بعد از این حادثه امپراتوری خبری صهیونیسم در همه دنیا سعی کردند نام سردار بزرگوار عزیزمان را متهم کنند به تروریسم.

ـ آیا دست خدا را به وضوح نمی‌توان دید؟ خدا دست‌های قدرت ما را در این کشور در این جامعه فعال کرده است.

ـ خود این شهادت بزرگ که مربوط به تشییع بود، یکی از آیات قدرت الهی است، رسوایی دولت بی‌آبروی آمریکا را رقم زد. اینها کسی را که سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم بود، شهید کردند.

ـ شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه قوی‌ترین فرمانده بود. کدام فرمانده دیگر قدرت داشت می‌توانست کارهایی که او انجام داد انجام دهد؟

ـ به یک منطقه‌ای در محاصره 360 درجه‌ای که دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه می‌شود جوانان خوبی در آن منطقه هستند فرماندهی ندارند و چشم‌شان به حاج قاسم می‌‌افته انگیزه پیدا می‌کنند و دشمن را متواری می‌کنند. چه کسی می‌تواند این کار را انجام دهد؟

ـ‌ قوی‌ترین فرمانده در منطقه را ترور کردند. در میدان روبروی جنگ با او مواجه نشدند. او را دزدانه و بزدلانه به صورت ترور دولت آمریکا او را ترور کرد و خودشان هم اعتراف کردند که مایه روسیاهی آمریکا شد.

ـ در این منطقه قبل از این حادثه این کار مخصوص رژیم صهیونیستی بود که افراد را ترور کند و بگوید ما ترور کردیم. صهیونیست‌ها ترور می‌کردند و می‌گفتند ما ترور کردیم.

ـ آمریکایی‌ها آدم زیاد کشتند. ولی اعتراف نمی‌کردند که ما ترور کردیم. اینجا رئیس‌جمهور آمریکا به زبان خودش اعتراف کرد و گفت ما تروریست هستیم و ما ترور کردیم. رسوایی بالاتر از این چه می‌شود .

ـ پاسخ قدرتمندانه سپاه هم درخور تدبر است . یوم الله تشییع جنازه شهید عزیز یک طرف قضیه است. عکس‌العمل و واکنش قدرتمندانه سپاه طرف دیگر سپاه است . این ضربه به آمریکا بود البته ضربه مؤثر نظامی بود اما مهمتر و بالاتر از ضربه نظامی ضربه حیثیتی بود. ضربه به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود.

ـ آمریکا سال‌هاست در سوریه عراق لبنان در افغانستان ضربه می‌خورد از دست قدرتمند مقاومت و این ضربه از همه بالاتر بود این ضربه حیثیتی بود ضربه به ابهت آمریکا بود.

ـ حالا اعلام می‌کنند ما تحریم کردیم و تحریم‌ها را بالا می‌برند. این پاسخ قدرتمندانه چنین خصوصیتی بود.

ـ اخلاص برکت دارد. هر جا اخلاص بود خدای متعال به اخلاص بندگان مخلصش برکت می‌دهد، رشد و نمو پیدا می‌کند. کار به نحوی می‌شود که اثر آن به همه می‌رسد. برکات آن در میان مردم باقی می‌ماند این ناشی از اخلاص است. نتیجه آن اخلاص همین اشک و آه مردم همین حضور مردم است. این یک مسئله است.

ـ اما اینکه ما این حوادث را قیمت گذاری کنیم. قدر آن را بدانیم و بدانیم اندازه این چقدر است. این در صورتی تحقق پیدا می‌کند ما به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم به چشم مکتب نگاه کنیم. یک مکتب یک راه یک مدرسه درس‌آموز با این چشم نگاه کنیم آنوقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. قدر و قیمت آن مشخص خواهد شد.

ـ سپاه قدس را به عنوان یک مجموعه و سازمان اداری نبینیم. بلکه به عنوان یک نهاد انسانی و دارای انگیزه‌های بزرگ و روشن انسانی ملاحظه کنیم. اگر این طور شد این اجتماع و این تجلیل این مرد معنای دیگری پیدا می‌کند. ـ ـ همه نیروهای مسلم ما بسیج و سپاه و .. زیربنای فکری‌شان همه این اهداف الهی و بلند است. نیروی قدس نیرویی است که با سعه صدر به همه جا و همه‌کس نگاه می‌کند. رزمندگان بدون مرز رزمندگانی که هر جا نیاز باشد آنها در آنجا حضور پیدا می‌کنند. کرامت مستضعفان را حفظ می‌کنند. نیروی قدس را بلاگردان مقدسات و حریم‌های مقدس می‌کنند.

ـ‌ نیروی قدس را به این چشم نگاه کنیم همین کسانی که با جان خودشان با همه توان خودشان به کمک ملت‌های دیگر و ضعفای اطراف منطقه که در دسترس آنها می‌روند؛ اینها سایه جنگ و ترور را از کشورمان دور می‌کنند.

ـ آمریکا آن از طریق ایجاد داعش می‌خواست مرزها و شهرها و خانواده‌های ما را دچار ناامنی و تشویش کند. آنها متوقف شدند به کمک همین جوانان عزیز که رفتند و این تلاش بزرگ را انجام دادند.

ـ آن فریب خوردگانی که یک روزی فریاد زدند «نه غزه نه لبنان» هرگز نه فقط جانشان را بلکه منافع‌شان حاضر نشدند فدای میهن کند.

ـ اینها (سپاه) بودند که در زمانی که نیاز به دفاع از کشور بود جانشان را کف دست گذاشتند و به میدان رفتند از ایران دفاع کردند. اینها هستند که می‌تواند ادعا کنند که می‌توانند از امنیت کشور و ملت دفاع کنند. با این نگاه ما می‌توانیم ملت ایران را و معنویات ملت را کشف کنیم.

ـ این کسانی که در خیابان آمدند میلیون‌ها آدم که در کرمان و خوزستان و ... زیر جنازه این عزیزان رفتند و دیدند و اشک ریختند و کسانی که در شهرهای مختلف توانستند برای اینها از دور عزاداری کنند؛ واقعا ده‌ها میلیون جمعیت ما وارد این آزمون شدند و توانستند حقیقت این ملت را تشکیل دهند.

ـ ملت ایران نشان داد که به نمادهای مقاومت عشق می‌ورزد. ملت ایران نشان داد طرفدار مقاومت است، طرفدار تسلیم نیست. کسانی هم سعی می‌کنند چیز دیگری را به افکار عمومی نشان دهند با صدق و صفا با مردم رفتار نمی‌کنند. ملت این است ملت طرفدار ایستادگی و مقاومت است. ملت طرفدار ایستادگی مقابل این دلقک است.

ـ ببینند مردم ایران کی هستند؟ چند نفری که به عکس سردار پرافتخار ما افتخار می‌کنند ؟ یا این جمعیت عظیم که در خیابان خود را نشان می‌دهند ؟

ـ‌ سخنگویان دولت شریر آمریکا مرتب تکرار می‌کنند ما کنار مردم ایرانیم. دروغ می‌گویید! 

ـ ملت ایران باطن خود را نشان داد زیربنای فکری خود را نشان داد احساسات صادقانه خود را نشان داد. 

ـ‌ یک نکته دیگر باید توجه شود این است که خدای متعال می‌فرماید ایام الله باید در یاد مردم باقی بماند. یک عده سعی می‌کنند این یوم‌الله‌های این روزها را به دست فراموشی بسپارند. مسائل دیگری را مطرح کنند شاید بتوانند یاد این یوم‌الله بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند.

ـ‌ یکی همین قضیه تاسف انگیز حادثه سقوط هواپیما بود. حادثه تلخی بود. دل ما را به معنای حقیقی سوزاند. از دست دادن جوانان عزیز، مردم خوب‌مان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند حادثه تلخی بود و شکی نیست.

ـ یک عده‌ای به هدایت از تلویزیون‌های و رادیوهای انگلیسی سعی کردند قضیه را به نحوی آرایش کنند که این دو شهید بزرگوار را به دست فراموشی بسپارند. سعی کردند کاری کنند که به خیال خودشان آن را فراموش کنند.

ـ‌ انسان تعجب می‌کند. یک عده جوان هستد و فریب می‌خوردند ولی عده‌ای جوان نیستند و  حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند. آنچه دشمن مایل است از زبان اینها سر می‌زند.

ـ من می‌خواهم عرض کنم همان اندازه که ما از این حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. به خیال اینکه یک مستمسکی به دست آورده که می‌تواند سپاه و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند اشتباه کردند. آنها مکر کردند اما ندانستند مکرشان مقابل دست قدرت پروردگار تاثیری ندارد.

ـ‌ حادثه یوم‌الله تشییع جنازه شهید و یوم‌الله در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی از بین نمی‌رود و روز به روز زنده‌تر خواهد شد.

ـ من همین جا لازم است صمیمانه بار دیگر با اصحاب این مصیبت همدردی کنم و در غم آنها شریک هستیم و تشکر کنم از پدر و مادرها و صاحبان عزاهایی با وجود اینکه دلهاشان پر از غم بود در برابر توطئه دشمن ایستادند و برخلاف میل دشمن حرف زدند.

ـ اینها شجاعت و فهم و بصیرت می‌خواهد. در مقابل این شخصیت‌ها احساس تکریم می‌کند.

ـ یکی از کارهای دیگر که برای تحت الشعاع قراردادن این حوادث انجام دادند که این سه دولت انگلیس فرانسه و آلمان کردند این بود که اعلام کردند: «ما مسئله هسته‌ای را بار دیگر به شورای امنیت می بریم» که البته مسئولین کشور خوشبختانه پاسخ آنها را داد.

ـ‌ این سه کشور همان سه کشوری هستند که در دوران جنگ تحمیلی تا توانستند به صدام کمک کردند. دولت آلمان وسایل شیمیایی را در اختیار صدام حسین قرار داد.

ـ‌ من همان روز گفتم من به آنها اعتماد ندارم. بعد از گذشت یک سال معلوم شده که آنها به معنای واقعی کلمه پادوی آمریکا هستند و این دولت‌های حقیر در انتظار این هستند ملت ایران را به زانو دربیاورند. آمریکا نتوانست این کار را بکند، شما (سه کشور اروپایی)! کوچکتر از آن هستید که ملت ایران را به زانو درآورید.

ـ اینها مذاکره هم که می‌کنند مذاکره‌شان آمیخته با دغل و فریبکاری است. این همان کسانی که پشت میز مذاکره ظاهر می‌شوند همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. دست چدنی است که وقتی پوشش مخملی را بیرون می‌آورد و خودش را نشان می‌دهد.

ـ حالا ملت ایران این حادثه را شناخت و قدر و قیمت آن را دانست. من در یک کلمه عرض می‌کنم ملت ایران باید همتشان این باشد که قوی شوند. 

ـ‌ تنها راه در پیش راه ملت ایران عبارت از است قوی شدن باید تلاش کنیم. ما از مذاکره‌مان ابایی نداریم ولی نه از موضع ضعف بلکه از موضع قدرت. ما بحمدالله دارای قدرتیم و قوی‌تر هم خواهیم شد. قدرت فقط قدرت نظامی نیست. اقتصاد کشور باید قوی شود. وابستگی به نفت تمام شود و نجات پیدا کنیم.

ـ‌ دو مطلب کوتاه خطاب به برادران عرب و مطلبی درباره حادثه هواپیما که مجددا تسلیت می‌گوییم. این حادثه ابهاماتی دارد. توضیح دادند برادران سپاه و باید از حوادث پیشگیری شود.

ـ‌ مطلب دوم انتخابات است. حضور ملت ایران مهمترین عامل اقتدار است. 

ـ‌ در انتخابات حضور ملت ایران کشور را بیمه می‌کند. دشمن را مایوس می‌‌کند. سعی و تلاش‌شان این است که نگذارند با انواع حیله‌ها.

ـ مراقبت کنید مبادا دشمن بتواند در این زمینه خواسته‌اش را تحقق ببخشد؛ از جمله کم رنگ کردن و بی‌رنگ کردن انتخابات.

صحبت کوتاهی با برادران عرب داشته باشیم؛ در این روز یک سردار شجاع ایرانی و مجاهد فداکار و با اخلاص عراقی به دست نظامیان مزدور آمریکایی و دستور رئیس‌جمهور تروریست آمریکا به شهادت رسیدند.

ـ این جنایت به صورت بزدلانه و نه در میدان و به‌صورت روبرو انجام شد. سردار شهید سلیمانی کسی بود که با شجاعت در صفوف مقدم و خطرناک‌ می‌جنگید.

ـ‌ آمریکایی‌ها بدون اینکه جرات کنند با وی در نبرد روبرو شوند بزدلانه با هواپیما در فرودگاه بغداد بود خون او و همراهانش را به زمین ریختند. برای چندمین بار خون ایران و عراق در هم شد و به زمین ریخت.

ـ سپاه ایران ضربه متقابل و پایگاه آمریکا را در هم کوبید و ابهت آن دولت را لگدمال کرد. تنبیه او اخراج از منطقه است. ملت ایران با اجتماع ده‌ها میلیونی این مجاهد را بدرقه کردند. ملت ایران در شهرهای مختلف آنها را تشییع کرد. در چندین کشور مردم همدردی‌شان را در اجتماعات نشان دادند.

ـ تلاش‌های مغرضانه فراوانی شد تا ملت ایران و عراق را با یکدیگر درگیر کنند. پول‌های فراوانی خرج کردند . انسان‌های بی‌مسئولیتی را به کار گرفتند در ایران و علیه ملت عراق و در عراق علیه ملت ایران تبلیغات شیطنت آمیز کردند.

ـ این شهادت بزرگ، همه این تلاش‌های شیطانی وسوسه‌ها را خنثی کرد.

ـ آنچه مایلم بگویم قدرت اسلامی قدرت ما و شما می‌تواند بر هیبت ظاهری قدرت‌های فاسد مادی فائق آید.

ـ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ضربه‌های سیاسی بر رژیم غاصب صهیونیستی وارد آمد.

ـ‌ ملت‌های منطقه بیدار شدند. توانایی ایران در بلندمدت در برابر خباثت آمریکا تاثیر خود را در فضای منطقه و روحیه ملت‌ها گذاشته است.

ـ‌ وحدت علمای دین، همکاری دانشگاه‌های ما علم و فناوری را ارتقا بخشیده است، زیربناهای تمدن جدید را خواهند ساخت. هماهنگی رسانه‌ها ما فرهنگ عمومی را از ریشه اصلاح خواهد کرد.

ـ اقتدار نیروی مسلح ما جنگ را دور خواهد کرد. 

ـ‌ آزمون سخت چند ساله سوریه فتنه‌های پی در پی در ،لبنان تحریکات و خرابکاری مستمر در عراق نمونه‌هایی از توطئه‌های دشمن است. 

ـ ترور آشکار ابومهدی فرمانده شجاع الحشدالشعبی و سردار بزرگ شهید سلیمانی نمونه‌ای از این فتنه‌انگیزی است.

ـ هدف آمریکا جنگ داخلی در عراق و در نهایت تجزیه عراق و حذف نیروهای مبارز و مجاهد است.

ـ وقاحت آمریکا این است که پس از حکم  پارلمان عراق و اخراج آنها که خود را حامی دموکراسی می‌دانند تعارف را کنار گذاشته و می‌گویند ما برای ماندن درعراق آمده و نمی‌رویم.

ـ وجدان‌های بیدار و دل‌های مومن باید اعتماد به نفس را در ملت‌ها بیدار کنند و همه بدانند تنها راه نجات ملت‌ها تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمن است.

ـ خداوند رحمت و نصرت را برای ملت‌های مسلمان شامل بگرداند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.