«سرباز» با محوریت زندگی سردار سلیمانی تولید می‌شود

نمایش خیابانی «سرباز» با محوریت سه فراز مهم از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با حمایت اداره‌ کل هنرهای نمایشی تولید می‌شود.

هادی نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، نمایش «سرباز» به نویسندگی امیرحسین شفیعی و کارگردانی پژمان شاهوردی براساس مستندات و روایت‌های موجود از سه فراز مهم زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تولید می‌شود.

سه فراز از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که «سرباز»  براساس آن‌ها شکل گرفته شامل دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه لبنان و ریشه‌کن کردن داعش در سوریه و عراق است. 

«سرباز» به عنوان حاصل کار مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایشی بی‌کلام است و نویسنده و کارگردانش کوشیده‌اند با خلق تصاویر خلاق، مفاهیم را در مدت زمان ۲۵ دقیقه به مخاطب منتقل کنند. 

با توجه به زمان اندک دو گروه حرفه‌ای تئاتر خیابانی «شهر آشوب» و «کارگاه هنر ایران» برای خلق این اثر، این دو گروه از همه ظرفیت‌های خود برای تولید «سرباز» استفاده کرده‌اند.

در این نمایش کاظم رودگر به عنوان مدیرتولید پروژه حضور دارد و بازیگران آن عبارتند از پژمان شاهوردی، مهدی جودکی، مسعود کردی، سیاوش مقدسی، علیرضا حسینی، مبین کبودوند، عارف کاوند، آرش فلاحی‌فرد، علی دهریزی و میثم کردی. «سرباز» از ۱۶  تا ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ هر روز ساعت ۱۶ در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. 

*نمایش «دینگ دینگ دنگ» تا پایان بهمن تمدید شد

اجرای نمایش «دینگ دینگ دنگ» به کارگردانی فاطمه خدابنده‌لو، تا پایان بهمن 1398 در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمدید شد. این نمایش نوشته حامد زحمتکش ویژه خردسالان است که صبح‌ها با هماهنگی قبلی برای مهدکودک‌ها و مدارس و بعدازظهرها ساعت ۱۶ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله تهران بر روی صحنه می‌رود.

فاطمه خدابنده‌لو در این نمایش مشارکتی علاوه بر طراحی و کارگردانی، به بازی پرداخته و سیما رحمانی و مارال ایزدبخش دیگر بازیگران «دینگ دینگ دنگ» هستند.

نمایش «دینگ دینگ دنگ» ماجرای مادر و کودکی را در یک ظهر روز کاری نمایش می‌دهد که در آشپزخانه با هم غذا درست می‌کنند. «نی نی» کنار «مامان» در آشپزخانه مشغول بازی‌های خطرناک، با وسایل خطرساز از مجموعه، آشپزخانه می‌شود. مامان هر بار به جای فریاد کشیدن، دعوا و یا منع کردن وسایل آشپزخانه را به نی نی توصیه می‌کند. نی نی در آغاز به سختی ولی در ادامه می‌پذیرد....

بر اساس این خبر، هومن رهنمون مشاور هنری، آتسا شاملو مسئول تئاتر خردسال، حامد زحمتکش طراح صحنه، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و سروش فرهنگیان مدیر تولید این نمایش هستند. هانیه زحمتکش و الهه میرزائی (خنده‌های باران) به عنوان طراح لباس، یوسف داوودی به عنوان طراح پوستر و نگار عطار به عنوان طراح بروشو و تراکت با نمایش «دینگ دینگ دنگ» همکاری می‌کنند.

ساخت تیزر این نمایش بر عهده عرفان میدانلو، مشاوره رسانه‌ای بر عهده علی یزدان‌دوست، روابط عمومی بر عهده گروه نمایش دینگ، دینگ، دنگ، ذخیره سالن بر عهده سهیلا آقایاری و چاپ پوستر و بروشور بر عهده سیامک طریقت (چاپ آفتاب) است. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از پایگاه تیوال و یا از طریق شماره تلفن ۰۹۱۹۴۳۴۶۳۵۶ تهیه کنند.

*اعلام نتایج مرحله اول انتخاب آثار تئاتر ثمر

نتایج مرحله انتخاب آثار تئاتر صحنه ای و محیطی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر اعلام شد. مرحله انتخاب آثار نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از تاریخ ۱ لغایت ۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار و هیأت داوران این مرحله متشکل از آقایان مهرداد کوروش نیا ، سعید نجفیان ، علی ساسانی نژاد و فرزین محدث و خانم الهام شعبانی پس از ارزیابی ۸۱ اثر بصورت حضوری و ۱۳ اثر بصورت غیر حضوری(فیلم) در نهایت پس از جمع بندی آرا ۲۰ اثر در بخش تئاتر صحنه ای و ۷ اثر در بخش تئاتر محیطی را بدون اولویت ، حائز شرایط لازم برای شرکت در بخش مسابقه اعلام می‌کنند.

بخش تئاتر صحنه ای : ۱. ابهامات به کارگردانی مرتضی تقدسی، ۲. اندرفین به کارگردانی عماد جاوید پور،‌۳. آنتیگون کوچولو به کارگردانی شایان یزدانشناس،‌۴. اینلند به کارگردانی علیرضا صادقپور، ۵. دور از دسترس اطفال نگهداری شود به کارگردانی مجید حاج عظیمیان، ۶. زغال اخته به کارگردانی دانیال رجبی ، ۷. مرداب ماه به کارگردانی وحید دهشکار 

۸. مرگ شاعر به کارگردانی وحید وکیلی ،‌۹. غول نامه به کارگردانی مهدی خشکباری،‌۱۰. ظبان مردمی به کارگردانی رضا جاویدی، ۱۱. اگزوز به کارگردانی سید امیر پیشوایی، ۱۲. بلشویک به کارگردانی امیر قاسم ستوده ،‌۱۳. گفتگوی بی پایان ستاره با مادرش در وقت مردن به کارگردانی مهوانه آقاجانی ، ۱۴. فرکانس موازی به کارگردانی نسیم عربانی، ۱۵. مکبث گشتگی به کارگردانی حسن معینی ، ۱۶. یک جدایی به کارگردانی سعید شیشه گر، ۱۷. ایرانوآر به کارگردانی محمد طاهری ،‌ ۱۸. بعد از سیلی به کارگردانی مهران عشریه،‌۱۹. قرمز به کارگردانی مهران دهقانی، ۲۰. داگ . لس به کارگردانی حامد ناوشگی 

بخش تئاتر محیطی :
۱. باشد وقتی دیگر به کارگردانی حسنا قبادی، ۲. هورامان به کارگردانی امید قهرمانلو، ۳. نتردام به کارگردانی مهسا رمضانی، ۴. زا به علاوه نون به کارگردانی آرزو صالحی، ۵. کرنروم مثبت و منفی بینهایت به کارگردانی مصطفی دهشت، ۶. ژ مثل عشق به کارگردانی آرش رضایی، ۷. اتفاق به کارگردانی سیاوش رشوند

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری به دبیری دکتر رضا دادویی در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

*میزبانی از 8 اثر نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر در سی وهشتیمن جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در بخش نمایش‌های صحنه‌ و تئاتر ملل میزبان 8 اثر نمایشی شد.

این مجموعه تئاتر در سی وهشتمین جشنواره بین‌الملل تئاتر فجر و در بخش صحنه‌ی و تئاتر ملل میزبان 8 اثر نمایشی خواهد بود که در دو سالن استاد سمندریان و دکتر ناظر زاده کرمانی به روی صحنه می‌روند.
این آثار عبارتند از:شنبه 12 و یکشنبه 13 بهمن‌ماه نمایش «باق وحش» به کارگردانی امیر بهاوراکبرپور دهکردی از شهرکرد در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی و نمایش «ژنتیک» به کارگردانی مهسا غفوریان از مشهد مقدس در سالن استاد سمندریان.

دوشنبه 14 و سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه نمایش «مده آ» به کارگردانی شبنم یوسفی از ارومیه در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی و «شازده احتجاب» به کارگردانی افشین زمانی  از تهران در سالن استاد سمندریان.
چهارشنبه 16 بهمن‌ماه نمایش «غم نومه وطن و تن» به کارگردانی جواد خاکسار حقانی از شهرکرد در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی.

پنجشنبه 17 بهمن‌ماه نمایش «غم نومه وطن و تن» به کارگردانی جواد خاکسار حقانی از شهرکرد  در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی، نمایش «تسلا» از کشور یونان به مدت 80 دقیقه  در سالن استاد سمندریان.
جمعه 18 بهمن‌ماه نمایش «تسلا» از کشور یونان به مدت 80 دقیقه  در سالن استاد سمندریان.
شنبه 19 و یکشنبه 20 بهمن‌ماه نمایش «مارلون براندو» به کارگردانی مهران رجبی از تهران در سالن استاد سمندریان.

نمایش‌های سالن دکتر ناظرزاده کرمانی در دو ساعت 17 و 20 و نمایش‌های سالن استاد سمندریان در دو ساعت 18 و 20:45 به روی صحنه می‌روند. سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر از روز شنبه 12 بهمن لغایت دوشنبه 21 بهمن‌ماه به دبیری نادر برهانی مرند برگزاری خواهد شد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.