معامله قرن آشتی‌کنان کسانی است که با هم قهر نبوده‌اند

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که معامله قرن مراسم یا نمایش آشتی‌کنان کسانی است که با هم قهر نبوده‌اند!

هادی نیوز: حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: «معامله قرن» نارنجک دود زاست که برای سرپوش نهادن بر شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه و حرکت رو به زوال رژیم  صهیونیستی به میدان پرتاب شده است.

وی افزود: این توافق بین دولت‌هایی است که با هم کمترین مخالفتی نداشته‌اند تا نیازی به توافق و معاهده جدیدی داشته باشند؛ در یک سو این معامله، آمریکا و اسرائیل  و در سوی دیگر حاکمان دست نشانده عرب قرار گرفته اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه عنوان کرد: مضحک‌تر آن که طرف اصلی ماجرا  یعنی ملت فلسطین در این به اصطلاح معامله قرن دیده نمی شود!

شریعتمداری در ادامه عنوان کرد: در معامله قرن برخلاف تمامی معامله‌ها و توافق‌ها، دو یا چند طرف  متفاوت با خواسته‌های ناهمخوان وجود ندارد که مصداق یک معامله یا توافق دو  یا چندجانبه باشد؛ به عنوان مثال، رژیم‌های حاکم بر عربستان و امارات و بحرین و عمان با کدامیک از خواسته‌های آمریکا و اسرائیل مخالفتی داشته‌اند که قرار است با  توافق موسوم به معامله قرن این مخالفت‌ها را کنار بگذارند؟ و از این پس با آنها  همسو  بشوند؟!

وی اضافه کرد: پذیرش مفاد ذلت باری که در معامله قرن آمده است در حوزه اختیار  دولت‌های دست نشانده عرب نیست که توان اجرای آن را داشته باشند و اگر چنین بود تا کنون ده‌ها بار فلسطین و مردم مظلوم آن را به صهیونیست‌ها فروخته بودند؛ محو کامل رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکا از منطقه خواست بارها اعلام شده مردم فلسطین و تمامی ملت های مسلمان است که برای تحقق آن با همه توان ایستاده اند و با دولت‌های دست نشانده خود نیز درگیر بوده و هستند. این نکته نه فقط از نگاه آمریکا و اسرائیل بلکه از نگاه دولت های عرب تحت امر آنها نیز پنهان نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه سخنان خاطرنشان کرد: بنابراین  به آسانی می توان نتیجه گرفت که معامله قرن مراسم یا نمایش آشتی کنان کسانی است که با هم قهر نبوده اند.

 وی تصریح کرد: دشمن آمریکا و اسرائیل ملت‌های منطقه هستند و نه دولت‌های دست‌نشانده ! اگر منظور از معامله قرن، توافق با همین دولت‌های دست نشانده باشد ــ که هست ــ  دیگر نام آن توافق قرن نیست، زیرا دست نشاندگی این دولت‌ها، کار امروز و دیروز نیست، بلکه نزدیک به یک قرن از سرسپردگی آنها به آمریکا می‌گذرد، بنابراین آنچه را که معامله قرن نامیده‌اند، معامله قرن قبل است!

شریعتمداری بر همین اساس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که دو خط آبی روی پرچم آن به نشانه از نیل تا فرات است، امروزه در محاصره کامل نیروهای مقاومت قرار گرفته و به جایی رسیده که دور خود دیوار حایل می‌کشد.

وی همچنین بیان کرد: غرب آسیا به ویترینی از شکست‌های پی در پی آمریکا تبدیل شده است. آل سعود که مدعی بود حد اکثر ظرف یک هفته کار انصارالله را تمام می‌کند، ۵ سال است که از مقاومت یمن ضربه‌های پی در پی دریافت می‌کند و صلح را به دریوزگی نشسته است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: امارات یک تجارتخانه است که ادای کشور را در می آورد. بحرین، بخش به ناحق جدا شده از ایران است که مردم آن بازگشت به وطن اصلی خود را دنبال می کنند و ... حالا باید پرسید، در فرمول دیکته شده معامله قرن از این دولت‌های دست نشانده که تمامی آنها روی قوس زوال قرار گرفته‌اند  چه کاری ساخته است؟

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.