زارعی:

تبدیل "حاج قاسم ملی" به "حاج قاسم بین‌المللی" نتیجه رهبری آموزشی آیت الله خامنه‌ای است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: فقاهت حکیمانه روشی تربیتی - آموزشی است که در پرتو آن حسن باقری از ولادت تقویمی در مقطع پهلوی به قهرمان ملی مکتب خمینی (س) ارتقاء یافته و حاج قاسم نیز از قهرمانی ملی به چهره و قهرمانی بین‌المللی تبدیل می شود.

هادی نیوز: مجتبی زارعی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در آیین گرامیداشت سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در محل مدرسه تاریخی دارالفنون با موضوع "تربیت عقل ها، پیش نیاز شکوفایی ایران در چله دوم " برگزار شد، افزود: راز مانایی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران و عبور نظام جمهوری اسلامی از انواع غائله ها، ترورها، جنگ و فتنه ها بخاطر نتایج و پیامد مکتب تربیتی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است که می‌کوشد سرمایه های انسانی ارتقاء یافته و تبلور پیدا کند، تربیت و پرورش انسان و شکوفایی آنها ، عهد و پیمانی است که خداوند از انبیاء و حکیمان گرفته است، با این سرمایه ها ی شکوفا شده، نگذاشتند انقلاب با حوادث سهمگین و پیچیده طراحی شده دشمن از حرکت و زایش متوقف شود.

وی گفت: تربیت انسان های جدید و فرماندهان بزرگ در دفاع مقدس که عموما متولد دوران شاهنشاهی بوده اند با ظرفیت شناسی فقیه حکیمی همانند امام خمینی رضوان الله علیه به انسان های ترازی همانند شهید حسن باقری تبدیل شدند اما رهبر انقلاب پس از تحویل گرفتن زعامت از سلف صالح خود، قهرمانان ملی به یادگار مانده از دوران امام راحل نظیر حاج قاسم سلیمانی را با پرورش در دستگاه فقاهت حکیمانه به حاج قاسم بین المللی تبدیل کرد؛ وضعیتی که در حوزه علم و فناوری نیز اتفاق افتاد و شاهد هدایت آموزشی و حکیمانه معظم له در کشف مرحوم آشتیانی و اسقرار تأسیساتی همانند پژوهشگاه رویان و دیگر علوم هایتک بودیم.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: به همین خاطر رهبر انقلاب تلاش می‌کنند تا ارتقاء و تبلور کشور و نظام متوقف نشود لذا روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تربیت و پرورش عقل ها، سرمایه انسانی و شکوفایی استعدادها و ظرفیت مادی کشور با تکیه بر امکانات و راه حل های ایرانی و اسلامی است که متاسفانه این ماموریت بزرگ با هدفگذاری برجام به بیراهه کشانده شده است.

وی گفت: علاوه بر اصلاح جهادی و میانبر مسیر اشتباهی فعلی، در گامی بنیادین البته باید به آموزش و پرورش به عنوان اولویت دار ترین موضوع کشور توجهی ویژه داشت و نظام دانایی و توانایی کشور را بر اساس تربیت عقلی درونزا و مهارت محور سوق داد.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.