سخنرانان 22 بمهن در سراسر کشور مطرح کردند:

سردار شریف: ترور سردار سلیمانی سفره آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد/ عضو خبرگان رهبری: حضور پرشور در پای صندوقهای رای شکست توطئه دشمن است

سردار شریف با اشاره به اینکه دشمن در ترور سردار سلیمانی اشتباه بزرگی مرتکب شد، بیان کرد: مطمئن باشید ترور سردار سلیمانی سفره آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد.

هادی نیوز: چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در حالی  ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور جشن گرفته می شود که بار دیگر شاهد هم حضور میلیونی مردم در سراسر کشور و حضور مسئولان دوشادوش راهپیمایان 22 بهمن برای عظمت ایران و انقلاب اسلامی و گرامی داشت چهلم سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی هستیم. راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف برگزار شد. مسئولان لشکری و کشوری سخنرانان اصلی این مراسم در اقصی نقاط کشور بودند تا در کنار مردم بهار انقلاب را جشن بگیرند و با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.از شهرهای مختلف خبر می رسد که برف و سرما مهمان امسال جشن انقلاب بویژه در نیمه شمالی و غربی کشور است با این حال تجربه چهار دهه گذشته نشان داده که اینها نمی تواند مانعی برای حضور پرشور مردم در این رویداد ملی باشد.

پیروزی‌های بیشتری نصیب ملت ایران می‌شود/تمام محاسبات دشمن به هم خورده است

مراسم شکوهمند راهپیمایی 22 بهمن مردم مازندران امسال با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر استان علوی تبار برگزار شد و پیر و جوان، مرد و زن، دختر و پسر، کودک و نوجوان، مسئول و مردم، کشاورز و کارگر، دکتر و مهندس، معلم و دانشجو، بازاری و صنعت‌گر، همه و همه به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر، عهد مستحکم خود را با ولایت، شهدا و آرمان‌های انقلاب به جهانیان مخابره کنند.

مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال که در 61 شهر، بخش و روستاهای بزرگ مازندران از ساعت 10 صبح در میادین اصلی این مناطق انجام شد؛مردم پس از طی مسیرهای خیابان فردوسی، خیابان رازی، میدان شهید قاسمی و بلوار آزادی وارد میدان امام خمینی(ره) ساری شده و مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مکان با سخنرانی «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  به پایان رسید.

سعید جلیلی در جمع راهپیمایان 22 بهمن ساری با اشاره به تقارن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: منظور استکبار از سیاست برد برد آن چیزی است که آن‌ها تایید می‌کنند تا منافع نامشروع آن‌ها به خطر نیفتد.

وی ادامه داد: این کشور‌ها امروز با رسوایی تمام بیان می‌کنند نه تنها درباره دانش هسته‌ای و توان موشکی بلکه درباره امور فرهنگی ایران نیز آن‌ها باید تصمیم بگیرند و حتی اجازه نمی‌دهند که  یک جوان ایرانی در یک صفحه اینستاگرام عکس سردار شهید سلیمانی را  منتشر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور‌های مدعی آزادی به صراحت بیان می‌کنند که یک شهروند ایرانی اگر می‌خواهد پولی را جا‌به‌جا بکند باید از آن‌ها تصمیم بگیرد.

جلیلی مطرح کرد: آژانس بین المللی اتمی ۱۷ بار اعلام کرد ایران تمام توافقات خود را اجرا کرده است اما کشورهای استکباری  می‌گوید من یک طرفه از توافق خارج می‌شوم و هر کاری می‌خواهم انجام می‌دهم.

وی افزود: کشورهای خارجی زمانی از فروختن حتی سیم خاردار به جمهوری اسلامی ایران خودداری می‌کردند اما امروز به جایی رسیدیم که می‌گویند دغدغه ما برد موشک‌های بالستیک ایران است و این نشانه قدرت ملت ایران است.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عربستان سعودی ۲۸ میلیارد دلار در جنگ تحمیلی به صدام کمک کرد، افزود:آن‌ها می‌خواستند بین دو ملت ایران و عراق جدایی بیفکنند،  اما امروز می‌بینند عمیق ترین روابط بین ملت ایران و عراق است.

جلیلی گفت: جمهوری اسلامی ایران پهباد متهاجم آمریکا را سرنگون می‌کند و آمریکا جرأت نمی‌کند چیزی بگوید و این نمایش قدرت ایران است.

وی ادامه داد: تمام محاسبات دشمن به هم خورده است چرا که قدرتی در ایران شکل گرفته است که آحاد مردم در پرتو این انقلاب می‌تواند قدرتی تولید کنند که همه قدرت‌های شیطانی به زانو در بیایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت‌های استکباری همواره علیه ملت ایران توطئه افکنی داشته و همچنان دارند، گفت: قدرت‌های دنیا در برهه کنونی نیز می‌خواهند امتیازات و منافع ملی و بین‌المللی ایران را از مردم آن سلب کنند.

 جلیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت است و ملت با قدرت وارد گام دوم انقلاب شده است؛ اعلام کرد: تمام دنیا می‌گویند این ژنرال سلیمانی کیست؟ رئیس جمهور سابق امریکا وقتی داشت کاخ سفید را ترک می‌کرد، در گزارش کاری که می‌داد می‌گفت:"من در این 8 سال ریاست جمهوری‌ام این موفقیت‌ها را داشتم اما در سوریه نتوانستم موفق شوم، چرا؟ بعد بیان می‌کنند: ژنرال سلیمانی."

وی افزود: این ژنرال سلیمانی کیست؟ این شهدای مدافع حرم چه کسانی هستند؟ این بچه‌هایی که از همین سرزمین رفتند و در خانطومان و از همین استان عزیز به شهادت رسیدند، چه کسانی بودند؟ در کدام مکتب غیر از مکتب سلیمانی درس آمدخته بودند که این قدرت را ایجاد کنند که ابر قدرت‌های دنیا همگی می‌آیند در سوریه و یک هدف را دارند و همه‌شان به زمین می‌خورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این، آن قدرتی است که تولید می‌شود، این بچه‌های مازندران که در حلب، خانطومان و شهرهای سوریه آن رشادت‌ها را خلق کردند، چنین قدرتی را تولید کردند. این عظمت ملت ما است. این است که 22 بهمن یک یوم‌الله است.

جلیلی ادامه داد: 22 بهمن روز خدا است. سرآغاز شروع یک حرکت الهی است، ملتی که ندای الهی را نجابت کرد، امام بزرگوار ما این حرکت الهی را شروع کرد، ملتی به او لبیک گفت و این پیروزی‌ها شکل گرفت؛ این پیروزی‌ها اگر توانست این موفقیت‌های بزرگ را رقم بزند، اگر به تعبیر مقام معظم رهبری این ملت و این حضور این ملت توانست خرج موشک‌های ما باشد، که آن موفقیت‌ها را شکل دهد؛ این ملت و این حضور این ملت می‌تواند گره‌های بزرگ‌تر را هم باز کند.

وی بیان کرد: این حضور می‌تواند موفقیت‌های بزرگ‌تری را هم رقم بزند، می‌تواند انچه را که امروز دشمن به آن امید بسته است که بر ما با وارد آوردن فشار اقتصادی و مشکلات به اهداف شوم خود برسد، آن فشارها را هم ناکام بگذارد؛ ملتی که توانست موفقیت‌های بزرگ را در دفاع مقدس به وجود بیاورد، موفقیت‌های بزرگ را در دفاع و فعالیت‌های نظیر هسته‌ای بوجود بیاورد، امروز در عرصه اقتصاد هم می‌تواند این موفقیت‌ها را تکرار کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اضافه کرد: آن‌ها همه تلاش خودشان را گذاشتند برای اینکه به اصطلاح بتوانند با فشار اقتصادی، ملت ما را از پای در بیاورند، من خاطرم هست که در اواخر دهه هشتاد، این‌ها شروع کردند و یکی از اهرم‌های آن‌ها، تحریم بنزین بود؛ بله، مثلا ما دیگر نخواهیم گذاشت که ایران دیگر بنزین بخرد و این شد که همان حماسه‌ای که در دفاع مقدس خلق شد، جوانان این ملت، آمدند و در این عرصه تکرار کردند.

جلیلی عنوان کرد: یک جوان 36 ساله با عده‌ای از جوانان که متوسط سنی آن‌ها، 30 سال بود، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را شروع به راه اندازی کردند و امروز بعد از کمتر از 10 سال همان پالایشگاه دارد روزانه 41 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، آن‌ها می‌دانند با چه ملتی روبرو هستند.

وی اعلام کرد: این نیست که فقط در عرصه نظامی یا فلان موضوع دفاعی باشد، در عرصه‌های اقتصادی ملت ما می‌تواند موفقیت‌های بسیار بزرگ را رقم بزند، چرا؟ چون ملت ما نگاهش به قله‌ها است؛ انقلاب برای این نبود که به حداقل‌ها اکتفا کند، انقلاب برای این بود که ملت ما به آن قله‌های پیشرفت، قله‌های رفاه و قله‌های امنیت برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز این اعتراف خود آن‌ها است، در منطقه‌ای که می‌گویند نا امن است، ایران امن‌ترین کشور منطقه است، در منطقه‌ای که خود آن‌ها اعتراف دارند مملو از رژیم‌های استبدادی است، ایران شده است یک نمونه مردم سالاری در دنیا که یک نمونه مردم سالاری دینی را در دنیا دارد نشان می‌دهد؛ ملت ما نشان دادند که خودشان انتخاب می‌کنند، خودشان از استقلال و آزادی خودشان حمایت می‌کنند، نه برای یک صفحه اینستاگرام، نه برای یک تراکنش بانکی، که نگاه به قله‌ها، حرکت‌های بزرگ‌تر را رقم خواهند زد که امریکا و هم‌پیمانانش جا خواهند ماند.

جلیلی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری به درگاه الهی گواهی می‌دهند که این ملت، طی این 41 سال، ملتی صبار و شکور بود این یک تعارف نیست، یک حقیقت است، ملتی که به خوبی درک کرد این حرکت بزرگ خودش را، شکر کرد این توفیق بزرگ الهی را که به دست اورده است؛ ملتی که امروز خدا آن را دوست دارد و او هم تمام تلاشش این است که ارزش‌های الهی را دنبال کند و این ملت امروز چنین افتخاری را دارد.

وی تاکید کرد: این ملت خواهد توانست موفقیت‌های بزرگتر را رقم بزند، این ملت حقیقتا آن چیزی را که در معارف دینی‌مان می‌خواندیم، در زیارتمان به ائمه معصومین(ع) می‌خواندیم، در این 41 سال به خوبی نشان داد که انتخاب او انتخاب اسلام و آموزه‌های دینی بوده است؛ تمام توان خودش را به کار گرفت تا دین خودا را یاری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: امروز هم همه دنیا شاهد است که ملت ما خودش بهتر از همه گواهی می‌دهد که آنچه را باور داشت، تجربه‌اش شده است، اگر روزی باور داشت که اگر خدا را یاری کند، خدا او را یاری خواهد کرد، امروز این باور شده است یک تجربه 41 ساله، 41 سال است که دست قدرت خدا را در حمایت از پشتیانی از ملت ایران، دنیا شاهد است و این موفقیت‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد  و آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:"گام دوم انقلاب یک ارتقا و یک جهش در جهت پیشرفت ملت ایران خواهد بود." جلیلی یادآور شد: پیروزی‌های بیشتر و بیشتری نصیب ملت ایران خواهد شد و این ملت با همین موفقیت‌ها و با همین پیروزی‌ها، پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام عصر(عج) خواهد سپرد.

آرمان های انقلاب در تشییع سردار سلیمانی پررنگ تر شد

سید عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در اجتماع مردم همدان اظهار کرد: ترامپ در تهدیدی گفت ۵۲ نقطه فرهنگی ایران را می زنیم که  نشان از نادانی اوست چرا که نمی داند مرکز فرهنگی متعلق به تمدن کشور و جهانی است.

وی افزود: بعد از اظهارات ترامپ تمام دنیا به او و صحبت های غیرقانونی‌اش اعتراض کردند اما باید بدانیم او حرف دلش را زد.

مردم با همه وجود به انقلاب اعتقاد دارند

ضرغامی با بیان اینکه مردم همیشه در میدان هستند، عنوان کرد: هر دولتی و مسئولی که بیاید باید بداند مردم با همه وجود به انقلاب اعتقاد دارند و برای استمرار انقلاب مردم مسئولان را عوض می‌کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم در چنین شرایط جوی گفت: امروز  ماهواره ها و شبکه های دشمن حضور مردم را در دمای  ۱۰ درجه زیر صفر می بینند و نظاره گر مردمی که ساعت ها در این هوا بودند تا جواب دشمن را دهند، هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: امریکا خیال می کند این مردم دیگر مرگ بر امریکا نمی گویند در حالیکه مردم در پاسخ با مشت های گره کرده مرگ بر امریکا را فریاد زدند.

ضرغامی با تجلیل از حضور پر شور مردم همدان گفت: مردم فداکار همدان السلام علیکم یا انصار دین الله السلام علیکم یا انصار رسول الله هستند و شما وارثان و صاحبان انقلاب هستید.

صلح، هدیه رهبر انقلاب و رزمندگان است

وی با اشاره به تشییع ۲۵ میلیونی سردار قاسم سلیمانی که در طول تاریخ بشریت بی نظیر بود، افزود : مایکل مور در توئیت خود خطاب به دولت مردان امریکا گفت بیایید درست قضاوت کنیم کدام ژنرال ما اگر حتی در ماموریت نظامی بمیرد مردم ما در تشیع او شرکت می کنند؟

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: باید بپذیریم کسی که بر دل ها حکومت می کند الگوی جوانان این دوره است و صلح، هدیه رهبر انقلاب و رزمندگان است.

سردار سلیمانی قهرمان مقاومت است

ضرغامی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی رزمنده بدون مرز است گفت: اگر در گذشته چگوارا قهرمان بود امروز حاج قاسم در جهان مطرح است و او قهرمان مقاومت و شهید این راه است.

شورای فضای مجازی با اشاره به عمق نگاه و تدبیر رهبر انقلاب گفت: اگر رهبری نبود بدون تردید همین کشور در آتش جنگ و ناامنی می سوخت.

وی عنوان کرد: وحدت عظیم ملت در تشییع سردار سلیمانی به نمایش گذاشته شد و علت اینکه همه مردم در تشییع شهید سلیمانی آمدند، عشق وی به اسلام و انقلاب بود.

انقلاب متعلق به چهار نفر خاص نیست

ضرغامی تاکید کرد: این وحدت، اتحاد و وفاق ملی نعمت بزرگی است که خدا در اختیار ما قرارداده است چرا که انقلاب متعلق به چهار نفر خاص نیست و متعلق به همه است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شرکت در انتخابات حتی در صورت مخالف بودن با رهبری گفت: از مردم دعوت می کنم در انتخابات هفته آینده شرکت پرشوری داشته باشند و مشت محکمی به دهان یاوه گویان بزنند.

 

ترور سردار سلیمانی سفره آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در میدان قدس بیرجند اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در ولایت مداری و حضور در عرصه‌های انقلاب اسلامی همواره اول بوده‌اند و ما قدردان آنها هستیم.

وی با بیان این‌که ۴۱ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، تصریح کرد: شروع گام دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب توأم با دستاوردهای انقلاب و شکست‌های بی پایان دشمن است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که امروز آمریکا و اسرائیل با قدهای خمیده در مقابل ملت رشید ایران همچنان مشغول توطئه هستند، افزود: اراده خداوند پیروزی حق بر باطل و تحقق آرمان‌های انقلاب است.

سردار شریف اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط یک رهبر استثنایی و به همت این ملت ولایت مدار و وفادار پا به عرصه اجتماع گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان این نظام و اسلام از هیچ توطئه‌ای علیه این نظام فروگذاری نکرده‌اند، افزود: فهرست طولانی از توطئه‌ها و شکست‌های دشمن پیش روی ما است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار شهید در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردیم، افزود: ما ملتی مقاوم برای تحقق در برابر آرمان‌های انقلاب هستیم.

ترور سردار سلیمانی سفره آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد

سردار شریف تصریح کرد: سرداران بزرگی مانند صیاد شیرازی و فرماندهان دفاع مقدس در زمان جنگ تحمیلی لشگر و تیپ سازمان‌دهی می‌کردند و سردار قاسم سلیمانی در عمری که بعد از سرداران بزرگ زنده بود همان منش را پیاده کرد و شما شاهد شکل‌گیری لشکر مومن مردم در عراق، سوریه، افغانستان و یمن هستید.

وی افزود: دشمنان ما ضرب شصت لشکرهایی که توسط سردار سلیمانی ساماندهی شده‌اند را چشیده‌اند و ما می‌دانیم که صهیونیست‌ها چه حال نزاری دارند و بعد از تشییع پیکر و قبل از خاکسپاری سردار سلیمانی کمتر از 7 روز اولین سیلی را از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کردید.

سردار شریف با اشاره به اینکه دشمن در ترور سردار سلیمانی اشتباه بزرگی مرتکب شد، بیان کرد: مطمئن باشید ترور سردار سلیمانی سفره آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حیثیتی که از شما به باد رفته است که تا مدت‌ها حرفی از عواقب این حمله بیان نخواهید کرد.

شریف تصریح کرد: دشمنان دیشب گفتند در حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه عین الاسد 100 نفر ضربه مغزی شدند، مرگ در فرهنگ لغات آنها ضربه مغزی است و حیثیت آنها به باد رفته است.

 دشمن سیلی سوم را دوم اسفند ماه در پای صندوق‌های رای دریافت خواهد کرد

وی با اشاره به این‌که دشمنان امروز سیلی محکمی از مردم دریافت خواهند کرد و ایستادگی مردم در پای انقلاب اسلامی را خواهند دید، افزود: دشمنان به برکت مردم ولایتمدار و مقام معظم رهبری سیلی سوم را در دوم اسفند ماه در پای صندوق‌های رای دریافت خواهند کرد. 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم عزیز شما به حق پیکر سردار سلیمانی را به عنوان سرباز ولایت تشییع کردید و بیش از 50 میلیون نفر در مراسمات این سردار حضور داشتند و در این مراسم‌ها انتقام سخت را فریاد زدید و دومین موضوعی را که فریاد زدید این بود که همه ما سردار سلیمانی هستیم.

شریف تصریح کرد: معرفت، ادب دینی، احترام به پدر و مادر، ولایتمداری، اخلاص و معنویت واژه‌هایی است که اندکی از خصوصات سردار سلیمانی را بیان می‌کند و مقام معظم رهبری از او به عنوان مکتب قاسم سلیمانی یاد کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی این عظمت را به خاطر ارادت به فرهنگ اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) به دست آورده بود. 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که هر گاه نام حضرت زهرا (س) به میان می‌آمد چشمان سردار سلیمانی پر از اشک می‌شد و حضرت زهرا (س) سرانجام خوبی را برای او رقم زد، شهادت در کشور عراق، تشییع باشکوه در حرم امام علی (ع) و امام حسین (ع) و شهادت به دست منفورترین فرد روی زمین رقم خورد. 

سردار شریف تصریح کرد: مردم عزیز 22 بهمن فرصتی برای یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی چون استقلال، آزادی و آینده پیش‌روی کشور است.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی عزت و استقلال را به ما برگرداند، افزود: تمام پیشرفت‌های کشور ما نه تنها قابل مقایسه با دوران قبل، کشورهای منطقه و حتی کشورهای پیشرفته نیست.

دشمن می‌خواهد مشکلات داخلی ما را برجسته کند/ بزرگی سردار سلیمانی در سربازی برای ولایت فقیه رقم خورد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که دشمن می‌خواهد مشکلات داخلی ما را برجسته کند، گفت: ما 41 سال فرصت داشتیم برای این کشور فرصت‌سازی و کشور را امن کنیم، امروز در حوزه امنیتی و دفاعی نه تنها مشکلی نداریم بلکه اگر تمام ابرقدرت‌های دنیا با هم جمع شوند نمی‌توانند نگاه چپ به این کشور کنند.  

سردار شریف تصریح کرد: فرهنگ اهل بیت (ع)، ولایت فقیه و توده‌های مردم سه مولفه مهم انقلاب اسلامی هستند و  امروز همه این مؤلفه‌ها در جایگاه مطلوبی قرار دارند.  

وی افزود: همه مجد، عظمت و الهام بخشی امروز ایران اسلامی به سبب رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و بزرگی سردار سلیمانی نیز در سربازی برای ولایت فقیه رقم خورد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جغرافیای مقاومت صدها قاسم سلیمانی تربیت کرده است، گفت: اگر نگاه ما به مسائل مانند شهید سلیمانی معطوف به توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری بود امروز شاهد مشکلات کمتری در داخل کشور بودیم.

مسئله معیشت مردم با حضور مسئولان جهادی و ولایی بهبود خواهد یافت

سردار شریف تصریح کرد: مردم در سخت‌ترین شرایط موفقیت‌هایی را کسب کردند و ما نشان دادیم که برترین هستیم و باید در مورد مسئله معیشت مردم کار کنیم که قطعا با حضور مسئولان جهادی و ولایی خواهیم توانست.

وی افزود: اگر تحریم‌هایی که علیه کشور ما شده است علیه کشورهای دیگر می‌شد، قطعا سقوط می کردند و دولتمردان ما توانسته‌اند این شرایط را مدیریت کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این سال‌هایی که در تحریم بودیم به جز چند شرکت، حقوق هیچ یک از کارمندان معوقه نداشته است حتی بعضی از پرداخت‌ها افزایش پیدا کرده است و باید در کنار انتقاد قدردان زحمات بعضی از مسئولان باشیم.

سردار شریف با اشاره به این‌که مسئولان سپاهی در کنار مسئولان هستند و امنیت را برای کشور فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: مسئولان باید از تمام توان خود برای بهبود وضعیت موجود استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که امروز زمان خدمت مسئولان است و باید به مردمی که در کنار آنها هستند دل بدهند، افزود: حضور پر شور مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان داد که مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند.  

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی سعادت کشور را تضمین می‌کند اما دشمن تلاش می‌کند تصویری غیر واقعی از شرایط ایران ارائه دهد.

سردار شریف تصریح کرد: خواست دشمن برگشت دوباره به ایران است و هراس آنها نیز از الگو شدن انقلاب اسلامی برای دیگر کشورها است.

وی با اشاره به گردن کشی آمریکا برای خروج از عراق علی رغم تصویب مجلس این کشور، افزود: چشم و گوش ملت‌ها به برکت انقلاب اسلامی باز شده است.

وی به معاهده ننگین معامله قرن و اعطای قدس به رژیم صهیونیست اشاره کرد و افزود: امت اسلامی به برکت خون شهدای فلسطین و شهدای جبهه مقاومت، قبله اول مسلمانان را از استکبار خواهند گرفت و در آنجا نماز خواهند خواند.

 تبهکاران قرن معامله "فراموش سازی آرمان فلسطین" را به گور می برند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم الله 22 بهمن در کرج با اشاره به اینکه حقیقتا دنیا نه چنین صحنه هایی و نه چنین مردمی را به چشم خود دیده است، گفت: امروز دشمن در هیچ کجای جهان چنین مردم مصمم و با اراده ای که اینگونه پای آرمان خود ایستاده اند را شاهد نخواهند بود. 

عبدالرحیم موسوی افزود: به سهم خودم از همه مردم البرز تشکر می کنم که در این برف و سرما این چنین با اراده برای زدن مشت محکم بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی به میدان آمده اید و خود را یکبار دیگر به رخ جهانیان کشیده اید.    وی اظهار داشت: امسال 22 بهمن با چهلم شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مقارن شده است و امروز درد فراق همرزم قرمان ما چهل روزه شده است. 40 روز است که آزادگان، حق طلبان و مبارزان علیه نظام سلطه آمریکای جنایتکار و رژیم نجس صهیونیستی داغدار عروج خونین سرباز ولایت و سردار دل ها هستند.    موسوی تصریح کرد: تروریست های آمریکایی ضربه عین الاسد را صرفا یک سیلی تلقی کنند و از تاخیر در مجازات خود خوشحال نباشند چرا که دست هر چه بالاتر برود سهم گین تر فرود خواهد آمد.    وی گفت: خون شهیدان سیل خروشانی است که کف باطل را با خود خواهد برد و زلال حق و حقیقت را جایگزین خواهد کرد، اگر آتش به عالم شعله دارد، دود هم دارد. خلیل الله دارد اگر جهان نمرود دارد، حق مهدی موعود (عج) هم دارد.   موسوی افزود: مردم بصیر و آزاده البرز همواره در پیروی از ولایت و وفاداری به آرمان های انقلاب ممتاز بوده اند و در خط دفاع از انقلاب، نظام و کشور حضور فعال و تاثیرگذار داشته اند.   وی اظهار داشت: نقش آفرینی مردم البرز در دفاع مقدس و تقدیم سرداران شهیدی چون شرع پسند، کلهر و شهید فهمیده و 6 هزار ستاره درخشان ایران اسلامی در تاریخچه آن مقطع پر افتخار جایگاه ویژه دارد.   موسوی تصریح کرد: البرز به خود می بالد که بالاترین مقام نظامی شهید دوران دفاع مقدس یعنی سرلشگر فلاحی زاده و پرورده این خطه سربلند است، وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 57 از نظر ماهیت، ابعاد و شرایط زمانی، مکانی و اهداف اهمیتی فوق العاده دارد.   وی گفت: انقلاب در شرایطی به وقوع پیوست که جهان آنروز بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و کاملا زیر سلطه آنها قرار داشت و همه مقدرات آنها یا تحولات از جانب آنها طراحی و هدایت می شد.   موسوی افزود: وقوع یک انقلاب عظیم سیاسی و اجتماعی بر پایه آموزه های دینی در مهم ترین منطقه استراتژیک ایران غیر قابل پیش بینی و باور بود، انقلاب اسلامی ذر عصر جاهلیت مدرن به وقوع پیوست و اندیشه های غیر الهی را به چالش کشید و با ارائه الگویی متکی بر اندیشه ناب اسلامی یک نظام مستقل و قدرتمند را در ایران عزیز مستقر کرد.   وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در پرتو آموزه های متعالی اسلام عزیز، دل و جان به رهبری امام (ره) سپردند و با وحدت و یگانگی تحولی عظیم آفریدند و مسیر تاریخ را تغییر دادند و تاثیرات و پیامدهای عمیقی در نظام بین الملل بر جای گذاشت.   موسوی تصریح کرد: رژیم دست نشانده آمریکایی که عامل سرسپرده نظام سلطه و مجری برنامه های آنها در منطقه بود فرو ریخت و مردم انقلابی ایران با اتکا به نظام ولایی، ضمن استقرار حکومت دینی پس از 1400 سال موفق به کسب استقلال همه جانبه و مشروعیت مثال زدنی شدند.   وی گفت: در پرتو انقلاب اسلامی بود که پیشرفت های عظیم در ایران رخ داد در حالی که تا پیش از آن تفکر این مهم برای برخی غریبه بود، پیشرفت های عظیم هسته ای، نانو، دانش پزشکی، هوافضا، صنایع دفاعی و سلول های بنیادی و دستاوردهای بومی و مستقل ایران را در جایگاه 10 کشور اول جهان قرار داده است.   موسوی افزود: ایجاد احساس تعلق اجتماعی، تقویت روحیه ایثار، غرور ملی و استحکام برادری اسلامی همراه با بصیرت مردم، احیا جایگاه زن، توجه به مناطق محروم و حضور فعال جوانان در عرصه های اجتماعی بخشی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.   وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی موجب ایجاد اندیشه خودباوری و خوداتکایی، مبارزه با ارزش های مادی و طاغوتی و احیا ارزش های الهی به ویژه روحیه شهادت طلبی گردید و در نتیجه آن ایران اسلامی در برابر تهدیدات گوناگون مستحکم شده است، در طول 40 سال حیات طیبه انقلاب اسلامی دشمنان از هیچ عنادی علیه جمهوری اسلامی فروگذاری نکردند.   موسوی تصریح کرد: دشمن هر توانی داشت تا امروز به کار گرفت تا مانع استحکام و پیشرفت نظام اسلامی شودن و با توطئه های متعدد سیاسی، تحریم همه جانبه و ناجوانمردانه اقتصادی، فتنه های شیطانی امنیتی، تهاجم فرهنگی و عملیات روانی در رویارویی هر کاری توانست انجام داد اما عریان تر از همیشه امروز خصومت را به اوج رسانده است.   وی گفت: به فضل خداوند بزرگ و با اجرای تدابیر رهبری و بصیرت و ملایتمداری ملت شکور، انقلاب اسلامی همچنان به مسیر نورانی خود ادامه داده و نظام روز به روز بالنده و شکوفاتر خواهد شد. رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی شعارهای جهانی انقلاب همچنان زنده و آرمان های آن در کانون توجه جهانیان قرار دارد.   موسوی افزود: انقلاب اسلامی ایران با دفاع مقتدرانه از استقلال، منافع و امنیت ملی ایران و مقابله با زورگویان و دفاع از مستضعفان عالم، امروز مایه سربلندی کشور ما شده و به همین دلیل است که امروز دو قطبی اسلامی - استکبار ایجاد شده است، انقلاب اسلامی به رغم ریزش های اندک، رویش های زیادی در آن شکل گرفته که می توان آن را معجزه دانست.   وی اظهار داشت: حضور جوانان در عرصه دفاع از اهل بیت (ع)، اردوهای جهادی، انتخابات، تجمعات مذهبی و مدیریت کشور نشان از رویش های قابل توجه و شایسته شکر انقلاب اسلامی است و امروز ملت قهرمان ایران در حالی چهل و یکیمن سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی می دارد که پس از اخراج کارگزاران نظام سلطه از ایران عزیز، دشمن را در منطقه منفعل و زمینگیر کرده است.   موسوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران طلایه دار اخراج بیگانگان از منطقه شده است، تصریح کرد: در سایه مقاومت و پایداری آگاهانه مردم ایران پرتوهای روشن ایران در جهان تابیدن گرفته است و کرانه های جبهه مقاومت تا قلب دشمن پیش رفته و ادامه حیات استکبار در منطقه را با خطر جدی مواجه کرده است.   وی گفت: بحران زدگان و جنایت کاران رسوایی که با ترور شهید سلیمانی تروریسم بودن خود را به دست خود برای جهان برملا کردند برای فرار از مجازات، توهمات احمقانه خود را با عنوان معامله قرن آشکار کردند، طرح شکست خورده معامله قرن در واقع تبانی تروریست های تبهکار قرن برای نابودی حقوق فلسطین و سیطره بر منطقه است.   موسوی افزود: دنیا بداند همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند به یاری خداوند بزرگ معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد، به برکت الهام بخشی انقلاب اسلامی و شکل گیری جبهه مقاومت هیچ کس موفق به فراموش سازی آرمان فلسطین نخواهد شد و آرمان فلسطین زنده است و خیانت کاران را به گور خواهد سپرد.   وی با اشاره به اینکه ما هنوز راه درازی در پیش داریم، اظهار داشت: ملت ایران در تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان دادند مصمم تر از هرزمانی بر آرمان های انقلاب وفادار هستند و عزم آن دارند تا با سرکوبی نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایت کار، پرچم این نظام را به صاحب اصلی آن مهدی (عج) بسپارند.   موسوی تصریح کرد: روحیه انقلابی اقتضاد می کند مسئولین و مردم با درک صحیح از موقعیت انقلاب و شناخت ترفندهای دشمنان، با تلاش برای کارآمدی نظام حرکت انقلاب در مسیر تمدن سازی اسلامی را تسریع کنند، برون رفت موفق از چالش ها و مقابله با تهدیدات خارجی و مرتفع ساختن مشکلات داخلی از طریق بصیرت و ولایتمداری همگان امکان پذیر خواهد بود.   وی گفت: یکی از عرصه های مهم و تعیین کننده حضور در انتخابات است، هر رای به منزله یک تیر برای ناکامی و ناامیدی دشمن و به منزله یک نهال برای آبادانی کشور است، مردم بصیر و موقعیت شناس ایران عزیز به آن حد از بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده اندکه نسبت به تاثیرات بین المللی حدکثری در انتخابات واقف باشند.   موسوی در خاتمه خاطر نشان داشت: مردم از مسیر انتخاب اصلح و افراد مومن، انقلابی، کارآمد و عدالت خواه، کشور را در جهت حل مشکلات و پیشرفت یاری خواهند کرد.  

تنها الگوی استقلال و عزت ملت ها، انقلاب اسلامی ایران است

سردار حسین دهقان دقایقی پیش از مراسم بزرگ راهپیمایی 22 بهمن اصفهان در میدان امام(ره) اطهار کرد: ۲۲ بهمن امسال تفاوت اساسی با سال گداشته دارد، حضور در راهپیمایی امسال هم برای مردم منطقه و هم استکبار پیام های متفاوتی دارد و این پیام را می دهد انقلاب زنده است.مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز ملت بار دیگر بصیرت و دشمن شناسی را به معرض نمایش گذاشت؛ شعارهای انقلاب امروز با نشاط و تازگی به عرصه آمده است.

وی افزود: انقلاب ما شعارهای زیادی داشت که از فطرت انسان برگرفته بود؛ انقلاب شعار آزادی و جمهوری را بر سر زبان آورد، انقلاب ما نشان داد که دین می تواند نظام سیاسی کارآمد و موفقی را بوجود بیاورد.وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: انقلاب به دنیا نشان داد اگر به مردم دنیا تکیه کنیم می توان نظام عزیز و با عزتی داشته باشیم؛ انقلاب ما استقلال واقعی را ترجمه کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر ملت ها استقلال و عزت می خواهند یقیناً تنها راه و الگویی که در پیش آن هاست انقلاب اسلامی ایران است. سردار دهقان با گرامیداشت یاد شهدا گفت: امام احیاگر اسلام بود و فصل جدیدی را در حیات کشور ما بنیان گداشتند و این یک حقیقت زنده است.

وی افزود: حاج قاسم یکی از فرزاندان امام است و به عنوان سرباز ملت و به عنوان سرباز جامع بشری خدمت می کرد وی یک اسوه و نماد است و می تواند الگوی بزرگی باشد. مشاور رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: شهید سلیمانی یک فرمانده شجاع و با تدبیر و انقلابی و متواضع و یک معلم بزرگ عرصه جهاد و دفاع است؛ امروز سلیمانی راهی گشود و مکتبی را بنیان نهاد که نتیجه اش صلح ثبات و امنیت است؛ سردار سلیمانی به انقلاب و در مسیر انقلاب کمک کرد.

وی ابراز داشت: سردار سلیمانی در دو دهه گذشته توانست نظام سلطه را با شکست روبرو کند؛ نطام سلطه می خواست از اسلام چبزی نباشد، فلسطین به فراموشی سپرده شود و روابط دنیای اسلام عادی شود تا مردم و مسلمانان را از مسیر عزت خود دور کنند. سردار دهقان در ادامه سخنان خود گفت: سردار سلیمانی کسی بود که طومار توطئه عمیق را در هم شکست؛ امروز ملت عراق یک شعار را بارور می کنند که اگر توسعه و امنیت می خواهند با پاک کردن حضور امریکا در این کشور این اتفاق می افتد.

مشاور فرماندهکل قوا ادامه داد: امرور کار به جایی رسید که پول کویت برگ معامله قرن را جلو همه به زباله دان می اندازد، فراز و فرودهای زبادی را ما سپری کردیم و کاستی های موجود را می پذیریم اما بر این باوریم که همه مشکلات را این ملت پشت سر می گذارد.

سردار دهقان در ادامه سخنان خود گفت: انقلابی بودن به معنای ولایی بودن است و به این معناست که هیچ محدودیتی برای پیمودن راه حق نیست، انقلابی بودن یعنی با بصیرت تمام راه و روش و هدف دشمن را بشناسیم که به وقت لازم به میدان بیاییم. وی اذعان کرد: موفقیت های این نطام در یک لیست بلند بالا است؛ فصل جدیدی را باز کردیم و مردم سالاری واقعی را تجریه کرده و به دنیا نشان دادیم؛ ما نشان دیدیم که عرصه انقلاب عرصه حضور و شگفت استعدادهاست و نشان دادیم که اگر خود باوری تقویت شود اتفاقات خوبی رقم می خورد.

سردار دهقان با بیان این که امروز کشور ما در بسیاری از موارد از جمله کشورهای پیشرفته است، ادامه داد: ما امروز به عنوان تکرار یوم الله ۲۲ بهمن ثبت خواهد شد.

 

در دروازه تبریز بنویسیم، جغرافیای ثبات ایران/ شهادت حاج قاسم، انقلابی دیگر ایجاد خواهد کرد  

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم راهپیمایی و جشن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در تبریز با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا برای اولین بار از تبریز سر داده شده، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در سال 56 بر اساس همین شجاعت پیغامی خطاب به مردم آذربایجان صادر کردند.

وی افزود: آذربایجان در انقلاب و دفاع مقدس همواره پیشگام بوده است. درود بر شما مردم که برای سرباز امام حسین(ع) یعنی حاج قاسم سلیمانی که در عراق شهید شد، مراسمات باشکوهی برگزار کردید.

رضایی با تعریف و تمجید از مردم آذربایجان و تبریز ابراز داشت: نمیدانیم چگونه از شما مردم آذربایجان که همواره عامل ثبات و لنگرگاه انقلاب و کشور بوده‌اید، تشکر کنیم و اگر در دروازه تبریز بنویسیم، جغرافیای ثبات ایران گزاف نگفته‌ایم

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران تاکید داتش: در چهل ساله انقلاب سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ما تحمیل کردند. خرید نفت، صادرات، معامله دلاری مارا تحریم کردند تا دولت ما بودجه نداشته باشد.

رضایی ادامه داد: اما ما بیکار ننشستیم و از زمان آقای هاشمی تا به امروز در عادی‌سازی و تنش‌زدایی از دولت‌ها حمایت کردیم وهمه این حمایت‌ها منجر به برجام شد، برجام نتیجه این دولت نیست بلکه نتیجه یک تفکر است.

وی افزود: برجام با قدرتمندترین کشورها بسته شد و بنا بود که تحریم‌ها برداشته شود؛ اما دولتی به نام ترامپ آمد و زیر همه چیز زد و تحریم‌ها را تشدید کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیا ملت ایران اشتباه کرده که می‌خواهد مستقل باشد و راه خودش را برود، عنوان داشت: رییس جمهور تروریست آمریکا به نظامیان تروریستش دستور داده تا قهرمان ملی ما را شهید کنند.

رضایی با تهدید آمریکا تصریح داشت: حمله به پایگاه عین‌الاسد شروع یک انقلاب است و آمریکا بداند شهادت سردار سلیمانی انقلابی را آغاز کرد. همانطور که شهادت مصطفی خمینی مبدا ۲۲ بهمن شد، شهادت سردار سلیمانی آغاز انقلابی خواهد شد که منجر به خروج کامل آمریکا از منطقه می‌شود.

وی افزود: مساله انقلاب بزرگی است که در ایران آغاز شده و تنها عین الاسد نیست. انتقام سخت از عین الاسد آغاز شده و به خروج آمریکا منتهی می‌شود

رضایی با بیان اینکه تا آمریکا از منطقه خارج نشود، اقتصاد ایران درست نخواهد شد، تاکید داشت: مساله سوریه یا انتقام شهید سلیمانی نیست بلکه آمریکا سی سال است که با حضور در منطقه اقتصاد ما را تحت تاثیر کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا نا امنی ایجاد می‌کند تا اسلحه بفروشد و مانع پیشرفت کشورهای اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گام دوم انقلاب خودش یک انقلاب است و با شهادت سردار سلیمانی آغاز شده است، گفت: از خارج و داخل برخی نگذاشته‌اند که در اقتصاد، انقلاب ایجاد شود و مشکلات را حل کنیم، اما ملت ما قیام کرده و از همین آذربایجان انقلاب اقتصادی دیگر شروع خواهد شد.

رضایی تاکید داشت: شما عظمت ملت آذربایجان را بعد از شهادت سردار سلیمانی دیدید، اگرچه پیکر مطهر به تبریز نیامد اما چه شکوهی ایجاد شد. آقا مهدی باکری در دجله شهید شد و حاج قاسم سلیمانی چند متری دجله شهید شد.

وی گفت: تا زمانیکه آخرین سرباز آمریکایی در منطقه باشد انقلاب ما ادامه خواهد داشت.  

 

انقلاب میراث تاریخی نیست و متعلق به همه نسل ها است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن ماه زاهدان با بیان اینکه حضور پرشور و وحدت آفرین مردم این خطه از کشور در این صحنه بزرگ باعث شناخت بهتر ایران اسلامی در منطقه است، افزود: مردم دلیر زاهدان از نخستین روزهای پیروزی انقلاب تا امروز پشتیبان انقلاب بوده اند و جمهوری اسلامی همواره به این مرزداران غیور، انقلابی و استوار به خود می بالد.

وی اظهار کرد: افتخار می کنم که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز حماسه، حضور، اراده ملی در کنار شما حضور دارم. امروز این ملت آمده اند تا نشان دهند که انقلاب مانند ایران، اسلام، امام و رهبری و مثل قانون اساسی متعلق به همه مردم ایران است.

وی افزود: مردم آمده اند تا اعلام کنند این انقلاب تنها یک میراث تاریخی نیست و فقط بزرگسالان را در بر نمی ‌گیرد؛ این انقلاب سرمایه امروز و فردای ایران سربلند است و جوانان و نوجوانان و کودکان هم مانند بزرگان در این انقلاب سهیم هستند.

یکی از مهمترین آرمان‌های امام ایجاد عدالت بود

جهانگیری اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت اجتماعی و مرحله جدیدی از تاریخ و زندگی اجتماعی ملت ایران بود؛ این انقلاب با نیروی نظامی به پیروزی نرسید و برآمده از خواست و اراده ملت ایران است. این انقلاب تنها مربوط به طبقه خاصی از مردم نمی شود و ملت ایران همه در این حرکت عظیم  ایفای نقش کردند.

وی انقلاب اسلامی در ایران را انقلاب عدالت برشمرد و اذعان داشت: یکی از مهمترین آرمان‌های امام حقوق و ایجاد عدالت بود. در انقلاب ایثارگری و عدالت در همه بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و منطقه‌ای شکوفا شد. ما باید به اهداف انقلاب برگردیم و با هم همراه و همدل باشیم. باید به نام انقلاب از اهداف پاسداری کنید. انقلاب اسلامی چتری است که بر سر همه گسترانیده شده و هیچ کس حق ندارد زیر این چتر عرصه را برای دیگران تنگ کند.

وی اذعان داشت: وقتی رهبر عزیز انقلاب می‌فرمایند حتی اگر نظام را قبول ندارید، در انتخابات شرکت کنید، یعنی مردم ایران، این نظام، انقلاب، سرنوشت و آینده متعلق به شماست. مبنای انقلاب اسلامی در ایران حضور و نظر مردم است. امام خمینی (ره) حتی اعلام کرد راجع به نحوه اداره حکومت همه ‌پرسی انجام شود.

جهانگیری با اشاره به تبعید مقام معظم رهبری در دوران سخت مبارزه به سیستان و بلوچستان گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما همواره به وحدت به عنوان یک اصل پافشاری می‌کردند؛ ما باید به روش و منش رهبر و امام برگردیم.

این مقام مسئول گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی قائل نشوند و همه باید این گونه عمل کنند.

وی با بیان اینکه وحدت داروی پیشگیری از خشونت و افراطی‌گری و توسعه بنیان‌های اقتصادی و محرومیت زدایی است، ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته ایم آمریکا و کشورهای استکبارستیز خوابهای زیادی دیده اند آنها درصدد هستند تا با تحمیل فشارهای بیشتر جمهوری اسلامی را متوقف کنند اما نتوانستند بر این اساس استراتژی خود را تغییر دادند و چهره محبوب کشور حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند که با این اقدام اشتباه آنان حرکت جدیدی در منطقه آغاز شد.

سیستان وبلوچستان مهمترین و راهبردی ترین استان های کشور است

وی با بیان اینکه همگان باید هوشیار و آگاه باشیم، افزود: چهلمین روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی نقطه همبستگی و وحدت و وصل اقشار جامعه است، این شهید بزرگوار همواره به مصلحت ملت و کشور فکر می‌کرد و امنیت را به همراه می آورد؛ باید از وی در ادامه راه الگو گرفت.

جهانگیری با بیان این مطلب که انتقام خون شهید سلیمانی را می گیریم، افزود: آمریکایی‌ها در زندگی ملت ایران فشارهای زیادی وارد کردند آنها دارو، غذا و لوازم ملت ایران را تحریم کردند. اگر دشمنی آمریکا نبود و توسعه کشور بدون این دشمنی ها ادامه پیدا کرده بود امروز ایران یکی از قدرت‌های بزرگ و توسعه یافته بود.

وی با تاکید بر این مطلب که سیستان وبلوچستان یکی از مهمترین و راهبردی ترین استان های کشور است، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های کم نظیری در این استان قرار دارد مهمترین ظرفیت نیروی تحصیل کرده و جوان است. این استان با کشور پاکستان و افغانستان رابطه بسیار خوبی دارد.

وی در تکمیل مطلب فوق بابیان اینکه سیستان و بلوچستان استعداد توسعه دارد، افزود: سیل اخیر در جنوب استان اگر چه دل مردم ایران را به درد آورد اما شاهد سیل همدلی در منطقه بودیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد، گفت: امیدواریم مردم ایران در این عرصه حضوری پویا داشته باشند، ما همه با هم برای پیشرفت ایران باید قدم و برای امنیت و عمران و توسعه سیستان و بلوچستان گام برداریم.

 

حضور پرشور در پای صندوقهای رای شکست توطئه دشمن است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در زنجان، با تقدیر از حضور مردم زنجان در صحنه‌های مختلف و روزهای حساس انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حضور مردم زنجان در صحنه همواره مایه عزت، شرف، غیرت دینی، حمایت از قرآن، ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی افزود: مردم استان زنجان همواره درخشیده‌اند و راه امام و مقام معظم رهبری و اسلام ناب محمدی را ادامه می‌دهند که باید این حرکت‌ها ادامه یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور در صحنه می‌توانند به حضرت ابراهیم (ع)، حضرت اسماعیل(ع)، امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر(ع)  دین خود را ادعا کرده و اسلام انقلابی و جهاد، مردانگی، عزت، استقلال، نه به آمریکا و نه به معامله قرن و آزادی و آزادگی و مبارزه با استکباران و آل سعود و داعش و کوردلان تاریخ را رقم بزنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدایت و راهنمایی امام راحل به پیروزی رسید اگر چه در این راه توطئه‌های بسیاری را متحمل شد، افزود: با رضاخان، صدام، دیکتاتورها و جباران جهان مسائل اسلام درست نمی‌شد و باید انقلابی شکل می‌گرفت که بر اساس اسلام ناب و آزادی‌خواه راه را به انسان نشان دهد.

آیت‌الله دری نجف آبادی یادآور شد: ملت ایران در دوران پهلوی اگر چه مسلمان بودند اما زمینه برای حکومت، قدرت، قضاوت و نظامی‌گری نبود اما امام با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی در برابر رژیم پهلوی ایستاد.

وی ادامه داد: غربی‌ها از جمله آمریکای جنایتکار، ترامپ دیوانه، رژیم غاصب اسرائیل را شامل می‌شود که بزدلانه سردار دلها را به شهادت رساندند همانطور که شرقی‌ها نیز آبشخور غربی‌ها بودند.

این مسئول بیان داشت: بیشترین تحریم‌ها علیه نظام اسلامی رقم خورده است اما خیر ما در این بود که با وجود این تحریم‌ها، قله‎های ترقی و پیشرفت توسط نظام اسلامی طی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت‌های خیره‌کننده نظام اسلامی در طی 41 سال گذشته، بیان داشت: این پیشرفت‌ها قابل ملاحظه با قبل از انقلاب اسلامی نیست.

آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: تولیدات باغی و تولیدات کشاورزی ایران اسلامی به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که امروز در بسیاری از محصولات خودکفا شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه صنایع دفاعی، تصریح کرد: امروز موشک می‌سازیم که این امر ناشی از قدرت نظام اسلامی است.

این مسئول کارنامه انقلاب اسلامی را درخشان توصیف کرد و گفت: اگر چه ضعف‌ها و اشکالاتی وجود دارد اما پیشرفت نظام اسلامی در ابعاد مختلف قابل ذکر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری ادامه داد: طبیعی است که ایران که جزیره امن برای آمریکایی‌ها بود مورد طمع دشمنان بوده و تا کنون توطئه‌های مختلفی به نظام اسلامی تحمیل کرده‎اند.

آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: درست است که دشمن توطئه می‌چیند و سرداران ما را شهید می‌کند اما این راه ما را بیدارتر می‌کند چرا که دشمن ما با عنایت خداوند از احمق‌ها هستند.

وی افزود: جنایت مربوط به شهید سلیمانی در هیچ قاموسی قابل دفاع نیست و زیارتگاه این شهید عزیز زیارتگاه جاودانه خواهد شد و جای این شهید را هزاران جوان با غیرت پر خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: جوانان دیگری این علم را بر دست گرفته و راه این شهید گرانقدر را ادامه خواهند داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری افزود: ملت ایران با در هم کوبیدن هیمنه آمریکایی‌ها و خروج آمریکا از منطقه، جمع کردن بساط آل سعود و رژیم غاصب اسرائیل این راه را ادامه خواهند داد.

وی گفت: مجلس آینده باید تحت تاثیر احزاب غلط قرار نگرفته و منتخبان نمایندگی را خدمت بدانند و ما مجلسی سالم و صالح را خواستاریم.

آیت‌ا‌لله دری نجف آبادی برضرورت حضور همه مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: حضور در پای انتخابات آری به رهبری گفتن، نه گفتن به آمریکا و شکستن توطئه‌های دشمنان است.

 

تبدیل شدن تیر و کمان فرزندان فلسطین به موشک

حجت‌الاسلام سید محمود علوی در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در خرم‌آباد اظهار داشت: چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی است و در آستانه چهل و دومین بهار آزادی هستیم که این مناسبت را به محضر امام عصر(عج) و رهبر عزیز و مردم شهر پرور خرم‌آباد تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: امسال در شرایطی جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می‌گیریم که در گلزار شهادت ما لاله‌ای قد برافراشته خودنمایی می‌کند، «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دلاوری به‌یادماندنی و قهرمانی  لر تبار»، حضور امروز مردم ما بستن پیمان خون با حاج قاسم سلیمانی است که راه او و راه دیگر شهیدان و امام شهیدان را در پی داشته و به پیروی از رهبر عزیزمان تا آخرین قطره خونمان ادامه خواهیم داد.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: حضور در جمع شما دلاور مردان خرم‌آباد و لرستانی و شیر زنان این زمین توفیقی است که خدا را بر این توفیق شکر گذار هستم؛چهل‌ویک سال از انقلاب اسلامی گذشت و وارد چهل و دومین سال عمر خود می‌شود، در تمام این سال‌ها دشمنان هرسال به خودشان وعده می‌دادند که انقلاب اسلامی جشن‌های پیروزی سالگرد خود را نخواهد دید اما هرسال دشمن این آرزو را به گور برده است.

وی بیان کرد: راز و رمز ماندگاری انقلاب  اسلامی ما حمایت خداوند متعال از این انقلاب و حضور شما مردم و وجود رهبری حکیم، آگاه باصلابت و با شجاعت بوده است؛ انقلاب اسلامی ما مظهر پیروزی در نقطه ناامیدی است

وی بیان کرد: وقتی امام راحل را تهدید کردند که شما اگر بروید فیضیه سخنرانی کنید ممکن است افرادی بریزند شمارا با چاقو قطعه‌قطعه کنند امام فرمودند من سینه خود را برای سر نیزه های شما آماده کرده ام ولی برای قبول زورگویی‌های شما هرگز  و این‌چنین امام راحل خون شهادت را وارد رگ‌های جامعه ما کردند.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به اینکه مردم ما با شهادت خودشان حماسه ۱۵ خرداد سال ۴۲ را رقم زدند گفت: در سال ۴۲ شرایط خارجی هم برای مبارزه در ایران آماده نبود چون در آن شرایط هم آمریکا و شوروی با شاه روابط خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: امام راحل کاری که کردند اول هیمنه دشمن خارجی و پشتوانه خارجی رژیم شاه را شکستند و بعد استوانه داخلی را و فرمودند آمریکا از شوروی بدتر ،شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس هم از هر دو بدتر است.

 وزیر اطلاعات اظهارداشت: امروز ما مبتلای به آمریکا هستیم، رئیس جمهور آمریکا بداند منفورترین چهره در میان ملت ایران است.

وی افزود: امام راحل با این بیانات پشتوانه خارجی رژیم شاه را درهم شکست، تا قبل از امام (ره) هر کس مبارزه  کرده بود حملات را به سمت نخست‌وزیر و دولت می‌بردند و به خودشان کار نداشتند به‌طوری‌که در مشروطه در مبارزات ملی شدن صنعت نفت طرف خطاب عین الدویه و نخست‌وزیرها بودند اما امام راحل در مبارزات در همان سال ۴۲ خطاب را متوجه خود شاه کردند.

حجت‌الاسلام علوی عنوان کرد: امام راحل فرمودند آقای شاه ۴۷ سال از عمرت گذشته است کاری نکن دستور بدهم تو را مانند پدرت بگیرند و از این مملکت خارج کنند و به این ترتیب امام (ره) هیمنه شاه را در هم شکست.

وی بیان کرد: با کشتار ۱۵ خرداد، زندانی کردن امام راحل و بعدازآن قضایای سال ۴۲، ۴۳، کاپیتولاسیون و تبعید امام به ترکیه رژیم شاه خیال کرد که مبارزه تمام شد و می‌تواند راحت کارهای خود را انجام دهد و مبارزه‌اش را با اسلام ادامه دهد.

وزیر اطلاعات گفت: شرایط پیش رفت تا سال  54، ۵۵ و ۵۶ که در این سالها شاه هر گروهی که اعلام مبارزه  مسلحانه کرده بود چه منافقان و التقاطی‌ها، چه چپی‌ها و مارکسیست‌ها و چه  حزب ملل اسلامی که بچه مسلمان‌های مذهبی بودند حکومت شاه همه گروه هایی که استراتژی مبارزه مسلحانه را در پیش‌گرفته بودند قلع و قم کرد و دیگر در این سالها کسی نبود قد علم کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعلام کردند ۲۵ سال حکومت شاه در ایران را هیچ خطری تهدید نمی‌کند در این شرایط که دیگرکسی امید به مبارزه نداشت بار دیگر امام (ره) پرچم را بلند کرد.

حجت‌الاسلام علوی اظهارداشت: این بار پرچم با خون شهید آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی بلند شد و در مراسم حاج آقا مردم در جای‌جای ایران  شرکت کردند و نام امام که ممنوع بود بار دیگر از بلندگوها بر زبان جاری شد و رژیم شاه برای اینکه دوباره صدای امام (ره) را بخواباند در ۱۹ دی‌ماه علیه امام مقاله‌ای نوشت و به امام توهین کرد.

وی افزود: مردم قم به پا خواستند، امام (ره) در چهلم قم بیانیه دادند مردم تبریز و مردم شهرهای دیگر چهلم قم را گرامی داشتند. در تبریز شهدای عزیزی به خاک و خون تپیدند و در چهلم تبریز، خوزستان، جهرم خرم‌آباد و بسیاری از شهرها مراسم اربعین را به پا داشتند و شهدای عزیزی تقدیم کردند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: اربعین‌ها یکی پس از دیگری انجام گرفت تا سرانجام همچون امروزی انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید و دشمن شکست خورد.

وی بیان کرد: امسال ما در حالی چهل و دومین سال پیروزی و بهار آزادی را استقبال می‌کنیم و چهل و یکمین سال پیروزی را جشن می‌گیریم که با هدایت‌های حکیمانه رهبر عزیزمان انقلاب اسلامیان از هر زمانی در موضع اقتدار بیشتر قرارگرفته  و جبهه مقاومت حماسه‌ها می‌آفریند.

حجت‌الاسلام علوی گفت: تیر و کمان فرزندان فلسطینی تبدیل به موشک شده و معامله قرن را قبل از اینکه متولد شود دچار سقط جنین  کرده و آن را به درک فرستاده است.

وی تصریح کرد: ترامپ بداند که هیچ نتیجه‌ای از معامله قرن  و دیگر ترفندهای تحریم حداکثری‌اش به دست نمی آورد و به برکت انقلاب اسلامی جبهه مقاومت در  سوریه به پیروزی نشسته و دشمنان داخلی  سوریه و خارجی‌اش دچار ناکامی شده اند .

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: فرزندان حزب الله در لبنان آنچنان حماسه می‌آفرینند که دشمن عرضه تجاوز به سرزمین لبنان را از دست داده است، در عراق، یمن و در جای‌جای دیگر دنیای اسلام مسلمان با اراده جوشیده از قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی با مشت های گره‌کرده در جبهه مقاومت میرز‌ند و حماسه می‌آفرینند.

وی اظهارداشت: ما امروز در شرایطی انقلاب و پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که  با هدایت‌های رهبر عزیزمان در اوج عزت و اقتدار هستیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر قوی باشیم دشمن نمی‌تواند به ما تعرض کند و با چشم بد نگاه کند.

حضور باشکوه در راهپیمایی نشان داد توطئه دشمنان خللی در اراده ملت ایجاد نمی کند

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در جمع مردم اراک گفت: انقلاب اسلامی کلمه طیبه است که از ویژگی این حیات طیبه باثبات، استوار و تزلزل ناپذیر است که در مقابل آن استکبار جهانی به عنوان شجره خبیثه بدون ریشه و سست است که با کوچکترین حرکتی از جا کنده می شود.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مردان و زنان بزرگی در این انقلاب رشد کرده اند، اظهار کرد: نمونه بارز شجره طیبه هستند که نمونه آنها شهدای انقلاب اسلامی می باشند که جان خود را در راه انقلاب فدا کردند و می بینیم ثبات قدم در چهره های آنها موج می زند.

وی ادامه داد: آنچه شهید حاج قاسم سلیمانی را برجسته کرده ۴ دهه مجاهدت ایشان در خط مقدم با دشمن و پاسداری از همه ارزش های اسلام، انقلاب و حتی ملت های مسلمان است که او نمونه بارز ثبات قدمی است و ملت ایران به وجود چنین انسان هایی افتخار می کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ملت ایران امروز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بعد از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی بار دیگر نشان دادند علیرغم وجود مشکلات و سختی ها ثابت قدم هستند و در برابر  فشارهای اقتصادی، توطئه ها و تحریم های دشمنان کوتاه نخواهند آمد.

ابوترابی فرد اظهار کرد: ملت ایران با حضور باشکوه و معنادار خود در راهپیمایی نشان دادند که حرکت های دشمنان آنها را از حرکت و اراده خود باز نمی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین ما در کشور نهادهایی همچون نیروهای مسلح داریم که مصداق بارز حیات طیبه هستند و امروز همه دنیا آنها را نماد حیات طیبه می دانند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز دنیا به وضوح اقتدار ایران اسلامی را مشاهده می کند که در برابر قدرت سست و پوشالی استکبار جهانی و حامیان آنها محکم ایستاده است.

ابوترابی فرد افزود: امروز دنیا مشاهده می کند نهادهای طیبه انقلاب همچون سپاه پاسداران در برابر قدرت های ضد امنیتی استکباری با قدرت ایستاده اند.

وی یادآور شد: امروز علیرغم اینکه حضور آمریکا در کشورهایی چون افعانستان، عراق، سوریه و وجود رژیم صهیونیستی، منطقه را به نقطه ای پر خطر تبدیل کرده اما ایران اسلامی کاملا در امنیت کامل به سر می برد و حتی این امنیت را به سایر کشورها تسری داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز ایران اسلامی نه تنها برای خلق امنیت کشور بلکه برای امنیت جهان اسلام تلاش می کند بیان کرد: این امنیت در منطقه با هم پیوند خورده است و ما همه باید با هم امنیت داشته باشیم و همه باید در کنار هم در مقابل قدرت های استکباری بایستیم.

وی ادامه داد:ابتکار سردار سلیمانی این بود که وحدت میان نیروهای مسلمان را برای ایجاد امنیت در مناطق اسلامی ایجاد کرد و همه را در کنار هم قرار داد و در نهایت در کنار برادر همرزم خود به شهادت رسید.

ابوترابی فرد بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود ما امروز شاهد چنین امنیت و اقتداری در داخل و منطقه نبودیم و این نهادها که امروز این امنیت را خلق کرده اند محصول ۲۲ بهمن سال ۵۷ هستند.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی مفتخر است که نه تنها از استقلال خود بلکه از استقلال عراق، سوریه، عراق، لبنان، غزه و دنیای اسلام در برابر دنیای استکبار و حامیان آنها دفاع می کند و این ظرفیت عظیم نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نهادهای دانشگاهی و علمی نیز نمادی از شجره طیبه هستند و امروز به برکت این شجره های طیبه ایران اسلامی به کشوری دارای دانش و علم های نوظهور تبدیل شده و اینکه می بینیم ایران جزء کشورهای برتر در تولید دانش است به برکت وجود حیات طیبه دانشگاهی در کشور است.

قدرت موشکی محصول انقلاب سال ۵۷ است

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه استان مرکزی قبل از انقلاب با وجود یک مرکز دانشگاهی امروز به برکت انقلاب و حیات طیبه به هفتمین کشور برتر در حوزه دانشگاه تبدیل شده است ادامه داد: ما در حوزه تبدیل دانش به فناوری و قدرت موشکی حرف اول در دنیا را می زنیم و این به برکت انقلاب و محصول انقلاب سال ۵۷ است.

وی مشارکت مردم در ساختن دولت، مجلس و سازندگی در کشور را نشان از بالندگی کشور دانست و گفت: امروز مردم سالاری دینی در کشور نهادینه شده که مشارکت، همدلی و همیاری مردم در یک رقابت جدی و معنادار زمینه را برای حضور حماسه ای در کشور رقم خواهد زد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم شعارهای سیاسی کاندیدا را ملاک قرار ندهند چراکه ما امروز نیازمند نمایندگانی با انگیزه بالا برای خدمت به مردم، دارای ثبات قدم، اعتقاد به آرمان های انقلاب، دارای انگیزه برای برون رفت از تنگناهای موجود و اصلاح ساختار هستیم.

مردم سالاری دینی رمز اقتدار جمهوری اسلامی است

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه نمایندگان باید راه را برای اقتدار روز افزون ملت و انقلاب فراهم کنند اظهار کرد: مردم سالاری دینی رمز اقتدار جمهوری اسلامی است که حضور و مشارکت بالای مردم در افزایش اقتدار و امنیت کشور تاثیر بالایی دارد.

وی ادامه داد: ریشه مستحکم ملت ایران امروز اقتدار روز افزون برای انقلاب ایجاد کرده و باید امروز از این ریشه حفاظت کرد‌ و از ارزش های انقلاب به خوبی حراست کنیم.

امام جمعه موقت تهران آینده ملت ایران را در گرو مقاومت در راه امام و شهدای انقلاب دانست و افزود: ریشه کن شدن فقر، بی عدالتی، از بین بردن فساد از میوه های انقلاب است که با ایستادگی و حرکت در راه امام،رهبری و شهدا رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: سالهاست مقام معظم رهبری بر این راه تاکید دارند که باید با استقامت،هماهنگی سران سه قوا،اتحاد و انسجام رقم بخورد.

ابوترابی فرد ادامه داد: امروز در شرایط سخت ترین تحریم ها که بیش از ۴۰۰ کارشناس در اتاق تحریم علیه ایران نشسته اند و برای فشار به ایران برنامه ریزی می کنند. شاهد روند مناسبی در رشد شاخص های اقتصادی هستیم و البته باید خطاهای گذشته را جبران کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: با مدیریت مصرف، کاهش هزینه های اضافی، اصلاح نظام بانکی می توانیم منابع را به سمت تولید ببریم و با صادرات بیشتر اشتغال بیشتری برای کشور فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه با عزمی جدی برای ایجاد اشتغال باید بر تولید صادرات محور حرکت کند گفت: استان مرکزی که قطب بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور است باید در آینده نقش بیشتری در اقتصاد داشته باشد.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.