انقلاب اسلامی؛

«انقلابی که جهان را لرزاند»

انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ با مشارکت تمامی طبقات مردم ایران به بار نشست و امروز و پس از گذشت ۴۱ سال از این پیروزی، مردم ایران همچون روز‌های نخست پیروزی انقلاب از آن پشتیبانی می‌کنند و توطئه‌ها و تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی محکوم به شکست بوده است.

هادی نیوز: روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در نهایت تلاش و مجاهدت‌های مردم ایران از تمامی اقشار به بار نشست و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

امروز مردم ایران چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر بر حمایت قاطع خود از انقلاب اسلامی تاکید می‌کنند.

انقلاب اسلامی ایران در طول چهل و یک سال گذشته در بسیاری از زمینه‌ها به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته و امروز ایران به قدرت برتر منطقه و یکی از کشور‌های تاثیرگذار در سطح جهان تبدیل شده است.

دشمنان انقلاب اسلامی ایران و در صدر آن‌ها آمریکا که با پیروزی انقلاب اسلامی، دستشان از ایران کوتاه شده از همان روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تا به امروز به انواع توطئه‌ها و اقدامات متوسل شده اند تا مانع پیشرفت ایران شوند، اما این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای برای آن‌ها در پی نداشته است.

پایگاه آمریکایی «نیوز استیتس‎مَن» در گزارشی به عنوان «ایران؛ انقلابی که جهان را لرزاند» به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخته است.

در این گزارش آمده است که چهل و یک سال پیش مردم ایران دیکتاتوری فاسد در این کشور را برانداختند که این انقلاب منطقه را متحول کرد و الهام بخش مسلمانان در سراسر جهان بود.

این پایگاه می‌نویسد: «در ماه ژانویه سال ۱۹۷۹ در نهایت محمد رضا پهلوی تقلای خود برای در دست گرفتن کنترل ایران را رها کرده و به مصر فرار کرد؛ در ماه فوریه امام خمینی از تبعید در فرانسه به ایران بازگشت و آخرین افراد وفادار به شاه نیز تسلیم شدند؛ امام خمینی پایه‌های انقلاب اسلامی را تحکیم بخشید و در نهایت جمهوری اسلامی ایران در همه پرسی پایان ماه مارس (فروردین ماه ۱۳۸۵) با حمایت گسترده مردم ایران تایید شد.»

«نیوز استیتس‎مَن» در ادامه ضمن مطرح کردن این سوال که با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چگونه باید درباره آن اندیشید، به برخی عوامل که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شده اشاره می‌کند.

اکنون ملت ایران چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و در طول این مدت ۴۱ سال دشمنان ملت ایران و به خصوص آمریکا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی فروگذار نکرده اند، اما این تلاش‌ها تاکنون با شکست مواجه شده و نتیجه‌ای برای آن‌ها در پی نداشته است.

در همین حال پایگاه «فایننشال تایمز» نیز در گزارشی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی ررژیم طاغوت پرداخته و می‌نویسد که «دلایل این فروپاشی واضح‌تر از مکانیسم فروپاشی هستند؛ وابستگی شاه ایران به غرب؛ وابستگی حکومت محمدرضا پهلوی به غرب، منبع خشم مردم علیه او شد؛ ایرانیان هرگز مداخله انگلیس در امور کشو و واشنگتن در کودتای ۱۹۵۳ که محمد مصدق، نخست وزیر منتخب را از کار برکنار کرد، فراموش نکردند.»

فایننشال تایمز نیز در بخش دیگری ‎می‎نویسد: «امام خمینی (ره) مهمترین استراتژیست انقلابی ایران بود که کشور تا آن زمان به خود دیده بود؛ یکی از استراتژیست‌های سیاسی پیشرفته‌ای که قرن بیستم به خود دید؛ او دو چیز را درک کرد: قدرت شیعه و توانایی آن برای بسیج مردم.»

منبع: میزان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.