رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خبر داد؛

تدوین «طرح اعتلا» و «سامانه‌های کندو» در بسیج دانشجویی با هدف تربیت نیروی تراز انقلاب

محمدجواد نیک‌روش گفت: به‌منظور تربیت نیروی تراز انقلاب مبتنی بر بیانات امامین انقلاب طرح «اعتلا» و سامانه‌های «کندو» در سازمان بسیج دانشجویی تهیه و تدوین شده است.

هادی نیوز: «محمدجواد نیک‌روش» رئیس سازمان بسیج دانشجویی به منظور معرفی طرح اعتلا و سامانه‌های کندوی این سازمان با «رمضانیان» مسئول پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیک روش در این دیدار با اشاره به رویکرد مسئله‌محوری در سازمان بسیج دانشجویی و اجرای طرح اعتلای این سازمان گفت: به منظور نهادینه‌سازی رویکرد نقش‌آفرینی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) طرح اعتلا و به دنبال آن سامانه‌های کندو تهیه و تدوین شد و طی سه ماه اخیر و پس از ابلاغ رسمی این طرح و ارائه آن برای معاونین و مسئولین اقشار، سعی در استفاده از نظرات تخصصی و عمومی به منظور اصلاح طرح داریم.

وی افزود: یکی از وظایف بسیج دانشجویی فعالیت گسترده در سطح دانشگاه‌هاست؛ لذا برای این کار باید منابع و امکاناتی باشد و در این راستا باید تربیت نیرو انجام شود و فضای عمومی و تخصصی دانشگاه‌ها مدیریت شود.

بخش زیادی از مسائل کشور حاصل خلأ تئوریک است

رمضانیان نیز در این دیدار اظهار داشت: بخش زیادی از مسائل کشور حاصل خلأ تئوریک است؛ چرا که برای مسائل پیش رو دانش و دانایی لازم را نداریم.

وی در تشریح سخنان خود گفت: در بیانیه گام دوم نیز که سال گذشته همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد؛ رهبری بیان فرموده‌اند غربی‌ها با دانش به این توانمندی و مدیریت رسیده‌اند و حکمرانی می‌کنند.

مسئول پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج با بیان اینکه بسیج سازماندهی باید داشته باشد و هدفمند عمل کند، تصریح کرد: پژوهش، تحقیق و تعمیق دانایی رسالت پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج است؛ بنابراین تولید و تجمیع این داده‌ها و دانایی‌ها برنامه مدونی می‌خواهد.

وی بیان کرد: دو نیاز اساسی در پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج وجود دارد؛ نیاز اول نیاز به مطالعه و تحقیق بوده و این اولین مسئله ماست.

رمضانیان افزود: بنابراین بسیج دانشجویی سازوکاری برای پژوهش در حوزه مرتبط با بسیج در نظر بگیرد. نیاز دوم این پژوهشکده، نیاز به نیروی تراز متخصص و متعهد و دلسوز است.

 دفاع‌پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.