جان کری:

۱% از جمعیت آمریکا صاحب ۵۱% کل درآمد است

وزیر خارجه سابق آمریکا با بیان اینکه یک درصد از ثروتمندترین اقشار جامعه آمریکا صاحب ۵۱ درصد کل ثروت این کشور است گفت که این وضعیت قابل ادامه نیست.

هادی نیوز: «جان کری»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا جمعه از توزیع نامناسب ثروت در کشورش انتقاد کرده و گفته که این وضعیت قابل ادامه نیست.

کری که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «دویچه‌وله» مصاحبه کرده از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هم انتقاد کرد و وی را به انفعال در رسیدگی به مسائل جهانی متهم کرد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور ایالات متحده، قوی‌ترین جایگاه در دنیا است اما لازم است این قدرت اجرا شود. در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.»

کری با انتقاد از رفتارهای ترامپ گفت: «ترامپ، باعث از هم‌گسیختگی ناتو شده، آدم‌ها را از هم دور کرده، به آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) و سران کشورهای اروپایی توهین کرده و در مقابل از افرادی مانند پوتین تمجید کرده است... این قابل قبول نیست.»

دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه مدعی شد اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه کماکان نقش مهمی در مسائل جهانی خواهد داشت. کری مدعی شد که اروپا، بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قدرتمندتر هم شده است.

او گفت: «فکر می‌کنم اروپا از بسیاری جهات قدرتمندتر هم شده است، اما لازم است ما با مشکلاتی واقعی دست و پنجه نرم کنیم.»

جان کری اضافه کرد: «لازم است مردم ببینند که جهانی‌سازی به معنای استثمار نیست؛ لازم است آنها ببینند که اگر سخت‌تر کار کنند و بهره‌وری بیشتری داشته باشند، درآمدشان بیشتر می‌شود.»

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «در حال حاضر، ۱ درصد بالای جمعیت کشور ما صاحب بیش از ۵۱ درصد کل درآمدی است که حاصل شده است. این وضعیت قابل دوام نیست.»

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.