سفیر ایران در بروکسل:

اتحادیه اروپا در راستای کاهش تاثیر تحریم های آمریکا قدم های موثری بردارد

سفیر جدید ایران در بروکسل در مراسم تقدیم رونوشت استوارنامه اش ابراز امیدواری کرد که بلژیک و سایر کشورهای اروپایی در راستای کاهش تحریم های آمریکا قدم های موثری بردارند.

هادی نیوز: «غلامحسین دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، صبح امروز (سه شنبه)  ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در بروکسل با خانم «فرانس شونه» مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

‎در این دیدار دو طرف ضمن اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور، بر وجود ظرفیت های فراون  در حوزه های مختلف برای همکاری و توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند. 

‌‎سفیر ایران در بروکسل از کشور بلژیک به عنوان یکی اعضای غیردائم شورای امنیت و تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱ یاد کرد که پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های غیرقانونی این کشور، مواضع مثبتی در حمایت از برجام و چندجانبه گرایی اتخاذ کرده است.

وی بر ضرورت اتخاذ و حفظ موضع مستقل اروپا تاکید و ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیشینه روابط خوب دو کشور شاهد توسعه روابط دوجانبه در حوزه های مختلف باشیم و بلژیک و سایر کشورهای اتحادیه اروپایی در راستای کاهش تاثیر تحریم های غیرقانونی آمریکا قدم های موثری بردارند. 

‌‎در این دیدار خانم فرانس شونه، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه بلژیک نیز برای سفیر ایران آروزی موفقیت کرده و بر ضرورت ارتقا روابط و تسهیل همکاری ها بین دو کشور تاکید کرد. 

‌‎دهقانی پیش از این مسئولیت هایی از جمله معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه،  مدیرکل امور سیاسی بین المللی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک را بر عهده داشته است.

‌‎وی همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و سفیر آکردیته نزد لوکزامبورگ نیز است.

پس از تصدی غلامحسین دهقانی به این سمت، «محسن بهاروند» دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا به جای او عهده دار معاونت امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه شد.

غلامحسین دهقانی به جای «پیمان سعادت» عهده‌دار این سمت شده است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.