رئیس پلیس کشور خبر داد: کاهش ۶۰ درصدی سفر و تردد

رئیس پلیس کشور گفت: بر مبنای اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۶۰ درصدی سفرها و ترددها هستیم البته باید بگویم این آمار در روزهای مختلف نوسان دارد.

هادی نیوز: در تداوم برگزاری جلسات قرارگاه بهداشتی ـ درمانی نیروی انتظامی، پیش از ظهر امروز، سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی با فرماندهان انتظامی استانهای سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس نشستی برگزار و تدابیر و رهنمودهای لازم را ابلاغ و اعلام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، نیروی انتظامی در همراهی و همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات مطلوب و درخور توجهی انجام داده و ان‌شاءالله با مشارکت همگانی در اجرا و پیاده‌سازی اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و توجه به توصیه‌ها، به زودی زود، این مهمان ناخوانده از کشور و جامعه جهانی رخت بربندد و ریشه‌کن شود.

وی با قدردانی از زحمات آحاد فرماندهان و کارکنان در تمام صحنه‌های عملیاتی و مأموریتی، بیان کرد: باید تمام توان و تلاشمان را در میدان مقابله، مهار و کنترل ویروس کرونا به کار گیریم و در همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا چون روزهای گذشته پیشتاز باشیم و در خط مقدم ایفای نقش کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با تشریح تمهیدات و اقدامات نیروی انتظامی در میدان مقابله با کرونا خاطرنشان کرد : خوشبختانه طیف وسیعی از مردم، هشدارها و توصیه‌های مسئولان امر را مبنی بر کاهش ترددها جدی گرفته و بر مبنای اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش 60 درصدی سفرها و ترددها هستیم، البته باید بگویم این آمار در روزهای مختلف نوسان دارد.

رئیس پلیس کشور با اشاره به روند کاهشی سفرهای نوروزی و ترددها عنوان کرد: هرچند نسبت به شرایط کنونی، انتظار می‌رود میزان کاهش سفرها از آمار اشاره شده کمتر باشد و به حداقل و صفر برسد اما لازم می‌دانم از همراهی و همکاری مردم و توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیس صمیمانه قدردانی کنم.

اشتری با اشاره به نقش اثرگذار پلیس در همراهی مردم با ستاد ملی مقابله کرونا، ادامه داد : مطابق نظرسنجی‌ها، هموطنان عزیر نسبت به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس در این شرایط اقبال و استقبال خوبی داشته و به نیروی انتظامی اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی باید برای خدمات‌رسانی و اجرای مأموریتها آماده باشیم، گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی در سال 98، نیروی انتظامی با شعار " پلیس هوشمند، امین مردم " رویکرد و روش جاری خود را اعلام و ابلاغ کرد و امروز و در این شرایط، روند خدمات‌دهی پلیس نه تنها تعطیل نشده بلکه بر مبنای وجود زیر ساختهای الکترونیکی و هوشمند، خدمات غیر حضوری و الکترونیکی بیشتری ارائه می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه در این شرایط حساس چون همیشه، همه فرماندهان و سبز پوشان ناجا پای کار هستند، تصریح کرد: اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای صیانت از سلامت کارکنان صورت گرفته و حداقل امکانات و اقلام بهداشتی اعم از دستکش و ماسک در اختیار مأموران پلیس قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به فراخور مأموریتهای خاص باید امکانات و تجهیزات خاص ایمنی، حفاظتی و بهداشتی در اختیار مأموران پلیس باشد، افزود: روند ضد عفونی مراکز انتظامی باید به طور مستمر و روزانه انجام شود و رعایت پروتکلهای ابلاغی بهداشتی درون سازمانی برای تمام نیروهای پلیس الزامی است.

اشتری بر لزوم ارائه خدمات مطلوب درمانی در بیمارستانهای نیروی انتظامی تأکید و تصریح کرد: متأسفانه برخی از همکاران در جریان اجرای مأموریتها به این ویروس مبتلا شده و لازم است فرماندهان و مسئولان مستمراً پیگیر وضعیت و شرایط جسمی و روحی این کارکنان باشند و برای رفع نیازهای آنها و خانواده‌هایشان بکوشند، هر چند بر مبنای نظارتهای میدانی این اقدامات اجرایی می‌شود و بنده بر تداوم چنین رویکردهایی به ویژه نسبت به خانواده‌های متوفیان تاکید ویژه دارم.

وی متذکر شد: تمام مدیران و مسئولان باید جویای احوال نیروهای مبتلا و بستری شده باشند.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه همه باید در عرصه مقابله با کرونا همدل و یک صدا باشیم، تأکید کرد : عبور از بحرانها نیازمند مشارکت همگانی است و حفظ آرامش عمومی نخستین و مهمترین نیاز برای مدیریت هر بحرانی است بنابراین باید با روش و رویکردمان هم در خانواده بزرگ نیروی انتظامی و هم جامعه آرامش و امنیت خاطر تزریق کرده و با التهاب‌آفرینان به ویژه در فضای مجازی به جد برخورد کنیم هر چند که پلیس فتا و پاوا تاکنون در شناسایی برخورد با کسانی که به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، اقدامات قابل توجهی داشته و این روال ادامه دارد .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان معظم‌له در روز گذشته گفت: فرمایشات فرماندهی معزز کل قوا، راهگشا، راهبردی، تاکتیکی و کاربردی است و با توسل و توجه به این تدابیر می‌توانیم از همه بحرانها به سلامت عبور کنیم.

 

 

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.