پاسخ وزارت خارجه ایران به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتی به اظهارات بی‌اساس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

هادی نیوز: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات بی پایه و اساس «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ویروس کرونا، در توئیتی اعلام کرد: «چنانچه اتهام وارده از سوی جهانیان به دولت آمریکا در خصوص ویروس کرونا «تئوری‌های توطئه ساخته شده از سوی ایران» است، جای دوری نروید، فقط به بخشی از سؤالات مندرج در «گلوبال ریسرچ» پاسخ دهید.

 

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ادعای مقامات آمریکایی برای کمک به ایران واکنش نشان داد.

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری دیروز یکشنبه طی فرمایشاتی به اظهارات چندباره مقام‌های آمریکایی مبنی بر آمادگی برای ارسال کمک‌های دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران اشاره کردند و گفتند: صحبت‌های آمریکایی‌ها جزو حرف‌های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ثانیاً هنگامی که آمریکایی‌ها متهم به تولید این ویروس هستند، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می کند.

ایشان گفتند: به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند، بنابراین سخنان آمریکایی‌ها قابل قبول نیست.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.