تست کرونا در تهران الزامی نیست/استفاده از ماسک اجباری شود

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام تست کرونا در پایتخت الزامی نیست، گفت: خانه‌های سلامت کیت تشخیص کرونا ندارند و مردم برای این موضوع مراجعه نکنند.

هادي نيوز: ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، درباره خبر الزامی شدن تست کرونا در تهران و انجام آن در خانه‌های سلامت، اظهار داشت: مراجعه شهروندان به خانه‌های سلامت جهت دریافت خدمات مربوط به تست کرونا، لازم نیست چرا که اصلا خانه‌های سلامت دارای کیت تشخیصی کرونا نیستند.

وی افزود: تنها زمانی که افرادی در غربالگری‌ها مشکوک به کرونا باشند تست برای آنها در مراکز مربوطه انجام می‌گیرد همچنین این اقدام در پایتخت برای برخی از ادارات،‌کارخانجات و واحدهای صنفی انجام شده است و ادامه می‌یابد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انجام تست کرونا اجباری نیست، گفت: تست اجباری امکان پذیر نیست و لزومی هم به اجرای اجباری آن وجود ندارد.

خداکرمی بیان داشت: ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک اجباری شود که حداقل از انتقال ویروس از طریق تردد ناقلان بدون علامت جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: کیت تشخیص کرونا نه در تهران در دسترس است و اگر وجود داشته باشد به اندازه جمعیت کفایت می‌کند. در هیچ جای دنیا ضرورتی به انجام تست برای همه افراد وجود ندارد و تنها افرادی که مشکوک به ابتلا هستند، یا در ارتباط با افراد مبتلا بوده‌اند این موضوع انجام می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: کسانی که علامت ابتلا به کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلا هستند، تست اولیه CPR برایشان انجام می‌شود و اگر در این تست نشانی از ابتلا وجود داشت تست‌های اختصاصی و انجام سی‌تی‌اسکن صورت می‌گیرد. 

خداکرمی افزود: وزارت بهداشت از طریق تماس تلفنی با شهروندان تهرانی که پیش از این در سامانه سیب، ثبت نام کرده و یا اخیرا این اقدام را انجام داده غربالگری‌هایی مدنظر قرار داد که البته پوشش غربالگری در پایتخت اندک بوده است و نمی‌توان به این غربالگری چندان اکتفا کرد. 

وی تصریح کرد: شهروندان باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده علائم ابتلا به کرونا و یا در تماس بودن با افراد مبتلا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا اقدامات مورد نیاز و یا انجام تست برای آنها صورت گیرد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.