واکنش ترامپ به آمار بالای تلفات کرونا در آمریکا: چین دروغ می‌گوید

رئیس‌جمهور آمریکا این بار با متهم کردن چین به دروغگویی درباره آمار تلفات ناشی از بیماری «کووید-۱۹» تلاش کرده از خودش بابت قرار گرفتن آمریکا در صدر جدول مربوط به میزان مرگ و میر‌های ناشی از این بیماری در جهان سلب مسئولیت کند.

هادی نیوز: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این روز‌ها برای رفع مسئولیت از خودش در ماجرای انتقادات از خودش به یک راهبرد قدیمی روی آورده است: مقصر شمردن دیگران.

ترامپ در روز‌های گذشته برای دور نگاه داشتن خودش از پیکان انتقادات در مدیریت بحران کرونا و قرار گرفتن آمریکا در صدر جدول مرگ و میر‌های کشور‌های جهان به عوامل مختلفی از قصور سازمان جهانی بهداشت گرفته تا پنهان‌کاری چین درباره دلایل شیوع این بیماری همه‌گیر اشاره کرده است.

ترامپ روز چهارشنبه هم در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمار مرگ و میر در آمریکا تا این حد بالا است مدعی شده آمار‌های چین درباره شمار مرگ و میر‌ها درست نیستند.

ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه چرا شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر‌ها در آمریکا بالاتر از همه جای دیگر است گفت: «شمار این آمار‌های ارائه‌شده از آن کشور بزرگ به نام چین را باور می‌کنید؟ کسی این‌ها را باور می‌کند؟»

او گفت: «بعضی از کشور‌ها گرفتار مشکل بسیار بزرگی شده‌اند و حقایق را نمی‌گویند- به خودشان مربوط است.»

ترامپ یک روز قبل‌تر هم سازمان جهانی بهداشت را به پنهان‌کاری و جانبداری از چین متهم کرده و این سازمان را در شیوع این بیماری همه‌گیر مقصر دانسته بود.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

در حال حاضر بیش از دو میلیون و صدهزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و بالغ بر ۳۷ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند. آمریکا با ۶۴۵۷۶۹ مبتلا و ۲۸۶۳۱ فوتی بیشترین موارد مبتلایان و فوتی‌ها در کشور‌های جهان را دارد.

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.